Nieuws: Heavy Rain info en arts
Door Rene Groen op 02-12-2008 om 14:27
|
Bron: 1Up
|
Er is al veel geschreven en gezegd over Heavy Rain, maar nog altijd heeft de game een aantal geheimen voor ons. Om iets meer van deze geheimen te weten te komen hebben we de volgende informatie over de game.
- Ontwikkelaar Quantic Dreams heeft goed naar de kritieken van Fahrenheit geluisterd en dit aan trachten te passen in Heavy Rain. Er is nu onder meer een beter script, maar deze was wel een stuk complexer om te schrijven. Daarnaast worden we als gamer veel meer betrokken in het verhaal, waarbij we dan ook emotioneel betrokken moeten raken. Tevens willen ze ook thema's aansnijden die je niet vaak ziet in games, maar welke dit zijn werd niet bekend.
Eén van de zwakke aspecten in Fahrenheit was de manier waarop de actie werkte, dit element heeft dan ook een complete redesign gekregen voor Heavy Rain. Hiernaast gaat er veel aandacht uit naar de ontwikkeling van een solide engine en de andere grafische onderdelen voor de game. De eerst getoonde demo was dan ook volledig real-time en speelbaar, het betrok geen pre-renderd, interactief filmpje. Dit is echter nog niet alles, zo zijn er nog enkele verrassinen die nog niet vrij worden gegeven, ze willen enkel kwijt dat het reeds getoonde nog niets is in vergelijking met de volledige game.
- Het eerder getoonde level maakt geen onderdeel uit van de game, simpelweg omdat ze nu nog niets vrij wilden geven. Wellicht komt de scene wel in de game als extra content die spelers vrij kunnen spelen, of later als extra download.
- Het verhaal in Heavy Rain moet een stuk simplistischer, en daarmee realistischer worden dan in Fahrenheit. Cage geeft aan dat het zijn schuld was dat Fahrenheit zo spectaculair eindige, hij vond dit namelijk nodig omdat de rest van de game toch vooral bestond uit mensen die hun leven leiden, iets wat achteraf voldoende was voor een game. Heavy Rain kent geen superheld of gangster, het draait om doodnormale mensen.
- Op het juiste moment de juiste knop indrukken, een belangrijk element in Fahrenheit, noemt de ontwikkelaar PAR. Hoewel een soortgelijk systeem terugkeert in Heavy Rain is het wel een aangepaste versie, ze waren namelijk niet tevreden over de vorige uitwerking. Nu zijn er 3D symbolen binnen de scene en deze worden geanimeerd met de karakter. De integratie is op deze manier een stuk beter, en Cage is ervan overtuigd dat dit een simpele, doch doeltreffende manier van gameplay is, zoals games als Shenmue, Tomb Raider en God of War al hebben aangegeven.
- De Sixaxis zal geruikt worden voor gewelddadige acties, denk aan slaan of schoppen. Op deze manier moet je meer één worden met je karakter.
- De face buttons van de PlayStation 3 controller worden op dit moment nog niet gebruikt.
- Heavy Rain geeft je een singleplayer ervaring en leunt dan ook niet op het PlayStation Network. Wel is er ondersteuning van Trophies en wellicht komt er extra content online te staan.
- De grootste uitdaging op dit moment is om overal dezelfde kwaliteit door te voeren in de game. Iedere scene waarin dit niet gebeurt laat de illusie waarin de gamer zit vervallen en hem een gevoel van ongeloof geven. Hoewel gamers in veel games accepteren dat lijken na enige tijd verdwijnen, daar zou dit de hele ervaring van Heavy Rain verstoren. Alle karakters moeten dan ook op een juiste manier bewegen en zich gedragen, alle elementen uit de omgeving die voor een speler belangrijk zijn moeten interactief zijn en het verhaal moet zich afspelen op een logische wijze.
- Quantic Dreams was altijd een studio die aan één project tegelijk werkt, nu zitten ze echter in een andere tijd waarbij ze klaar zijn om aan twee of zelfs drie games tegelijkertijd te werken, ieder met dezelfde ambitie en originaliteit. Eén van de volgende stappen is zeker het online aspect, dit is een belangrijk component van niet alleen de gameplay, maar ook van distributie voor games.

|
|
|
|
14:34 Jade valt Prince of Persia binnen
14:07 [Upd.] Uncharted 2 met ijzige teaser
|
Reacties (19) |
|
Pagina:
1
|
|
Nibor
op 02-12-2008 om 14:28
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Deze game wordt echt geweldig!
|
|
Lud0v1c
op 02-12-2008 om 14:40
[Niv: 3 / Exp: 131]
|
Don't believe the hype
|
|
Mrakz0r
op 02-12-2008 om 14:44
[Niv: 36 / Exp: 1778]
|
Hier zit ik het meest van allemaal op te wachten. Fahrenheit was de beste singleplayer game op de PS2 (samen met GoW 1 en 2)
|
|
Gast (212.187.105.xxx)
op 02-12-2008 om 14:58
|
mUAH , ik weet t niet...Beetje de hele game besturen door middel van quick time events komt me werkelijk de strot uit :r ..Ziet er allemaal wel heel mooi uit maar qua gameplay zit ik hier totaal niet op te wachten..
|
|
Gast (84.26.100.xxx)
op 02-12-2008 om 15:24
|
Je speelt gewoon een spannende thriller , lijkt me vet spel..
|
|
Gast (81.207.53.xxx)
op 02-12-2008 om 15:39
|
"De Sixaxis zal geruikt worden voor gewelddadige acties, denk aan slaan of schoppen. Op deze manier moet je meer één worden met je karakter."
dat kan alleen maar kut worden... als ik wil spasten tijdens het gamen dan ga ik wel wii-en.
|
|
Gast (81.247.122.xxx)
op 02-12-2008 om 16:32
|
Gast (212.187.105.xxx) op 02-12-2008 om 14:58
Als je Fahrenheit hebt gespeeld weet je dat de gameplay goed in elkaar zit, je hoeft niet te twijfelen om Heavy Rain, ga Fahrenheit spelen en dan rustig wachten op deze spel. Day ONE aankoop _O_
|
|
groente12
op 02-12-2008 om 16:40
[Niv: 51 / Exp: 2536]
|
fahrenheit was idd heel er vet kan niet wachten op heavy rain!!
|
|
Gast (86.94.196.xxx)
op 02-12-2008 om 17:13
|
Verhaal ging in Fahrenheit naar het einde toe volledig over the top. Gelukkig erkennen ze dit zelf
|
|
Gast (84.198.209.xxx)
op 02-12-2008 om 17:17
|
nice nice
|
|
Jonezy
op 02-12-2008 om 18:32
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Het zal me benieuwen ^^
|
|
Gast (82.169.170.xxx)
op 02-12-2008 om 19:00
|
Eerst zien en dan geloven....
Zal wel ergens in 2012 uitkomen, een week voordat de wereld vergaat.
|
|
The Big N
op 02-12-2008 om 20:17
[Niv: 89 / Exp: 4462]
|
@ gast hierboven
ja 
Nog een reden om een ps3 te halen, het houd maar niet op
|
|
Wii gamer
op 02-12-2008 om 21:53
[Niv: 290 / Exp: 14517]
|
Ik denk niet dat dit spel zeer hoog gaat scoren, omdat dit concept 'te nieuw' is. Het kan makkelijk door een verkeerd keelgat schieten en dat kan soms best jammer zijn. Ik hoop uiteraard niet dat dit een slecht spel gaat worden, maar mijn intuïtie zegt het tegendeel.
|
|
sms_MAGNETR_ON_naar_2636
op 02-12-2008 om 22:00
[Niv: 4 / Exp: 199]
|
@Wii Gamer
Het spel wordt vast niet slecht. Van de zelfde makers kwam ook Fahrenheit (goed spel, alleen niet erg bekend)... Zolang ze het publiek maar nieuwsgierig houden
Gewijzigd door sms_MAGNETR_ON_naar_2636 op 02-12-2008 om 22:01
|
|
im2
op 02-12-2008 om 22:40
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Nja, die quick time events zullen na een tijdje ook wel tegensteken maar dan nog zal het wel beter zijn dan een film bekijken.
|
|
Gast (81.82.213.xxx)
op 03-12-2008 om 11:52
|
im2duvi, jij bent gewoon dom en arrogant
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 03-12-2008 om 12:16
|
Je kan wel zien dat Heavy Rain een hele vette game gaat worden, de 360 fanboys doen 't nu al in hun broek. Nu komen ze weer met van die onzin smoesjes, om de game onderuit te kunnen halen. Maar zo zijn jaloerse mensen nou eenmaal, betekent alleen dat heavy rain zwaar gaat ownen woehahaha _O_
|
|
Gast (213.119.80.xxx)
op 03-12-2008 om 15:06
|
@Gast (81.82.213.xxx)
zoek arrogantie op en lees zijn reactie, iemand dom noemen zonder eniga kennis over hem .... slim
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|