Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

'PS3 te complex voor Red Alert 3'


Door Rene Groen op 28-07-2008 om 18:47
Bron: Videogamer

Het had zo mooi kunnen zijn, Red Alert 3 niet alleen voor de PC, maar ook voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Helaas viel de laatstgenoemde versie later weer af.

Lang gaf Electronic Arts geen precieze reden waarom de ontwikkeling van de PlayStation 3 versie gestaakt was, tot nu. De website Videogamer laat weten dat Sony's console erg exotisch is en lastig om op te ontwikkelen. EALA producer Amer Ajami gaf aan dat de studio er bij de ontwikkeling achter kwam dat de engine niet geschikt was voor de PlayStation 3.

quote:
"We actually announced a PS3 version early on but that was when we were still doing a lot of technical exploration of the architecture. PS3 is a very powerful system but as you guys know it's very exotic and tough to develop for and our engine really at the time wasn't designed for PS3."


Ajami geeft wel een sprankje van hoop: wellicht dat ze nog terugkeren en in de toekomst alsnog iets met de PlayStation 3 gaat doen.


20:03  LEGO Batman in beeld
18:35  Hines: 'Nog veel te vertellen over Fallout 3'
 Reacties (86)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Gast (213.84.90.xxx) op 29-07-2008 om 09:40
Ik snap dat gelul dat de XBox 360 architectuur op de PC lijkt niet zo. Ooit er echt naar gekeken? De 360 heeft 3 cores en 6 parallelle threads en de CPU is een powerpc clone. Geen 6 parellelle threads tegelijk, geen performance.

Overigens worden veel games in C++ geschreven, en is het parallelliseren van jobs veelal weggewerkt in libraries, dus ik snap het gekerm van EA niet echt mbt de complexiteit van de machine.

Wat het punt waarschijnlijk is is dat er op de 360 unified ram ter beschikking is en op de PS3 niet waardoor je 2 memory managers en kernels moet maken voor je engine, en dat kost moeite, tijd en dus geld.

EA snapt alleen 1 ding niet: wanneer meer en meer andere bedrijven wel mooie games op de PS3 gaan maken en EA niet meer aan die kwaliteit kan tippen, dat ze steeds minder games gaan verkopen. En ze maken al verlies.

Gast (62.45.252.xxx) op 29-07-2008 om 10:17
fop ps3 ook, hoevaak hebben we dit nou wel niet gelezen al, het is gewoon een bitch om voor te ontwikkelen..

Gast (82.168.240.xxx) op 29-07-2008 om 10:29
ROFLMAOPIMP. Dit is wel weer het bewijs hoe crappy die ontwikkeltools voor de PS3 zijn.

Het ligt trouwens niet aan multicore zoals bijna iedereen hier durft te beweren. De 360 heeft 3 paralelle cores met 6 threads en de PS3 heeft 1 core met 7 seriele SPE cores eraan vastgeplakt.

Het seriele is juist het aspect wat ontwikkelaars verneukt. Omdat je source geheel anders moet worden gecompiled voor de PS3. Wat men zegt over luie programmeurs kan misschien wel waar zijn, doch geloof ik dit niet, want er zijn andere games van dit team voor de PS3 verschenen.

Maar als je als programmeur geen tool hebt die in Visual Studio de code aangeeft die veranderd moet worden voor seriele instructies, dan heb je een vet lange dagtaak om al je code telkens maar weer eens appart te gaan optimaliseren voor maar 1 systeem. Dan snij je jezelf in de vingers als je het budget er niet voor hebt. Het is jammer, maar SONY moet gewoon die tools verbeteren!

Gast (194.121.30.xxx) op 29-07-2008 om 11:02
Kijk eens naar hoe lang MGS4 in de maak was. Zegt toch genoeg volgens mij

Gast (148.177.129.xxx) op 29-07-2008 om 11:15
heeft niks met MGS4 te maken.

Waarom kan ubi wel Farcry2 multiplatform maken en EA een RTS niet ? :? :?


Onna76 op 29-07-2008 om 11:44 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Waarom kan ubi wel Farcry2 multiplatform maken en EA een RTS niet ?


Ding dong, zo dus ook mijn beredenering waarvoor wel een Oblivion en Civilization multiplatform games als toppers uit de bus komen, toch 2 hele intensieve games, maar geen Red Alert. Zie ander bericht over de WII. Ik heb het stuk allang door, ze willen gewoon "niet" voor de PS3 ontwikkelen omdat het minder oplevert. Als je dat nou zegt, dan ben je tenminste nog eerlijk

Gast (213.199.128.xxx) op 29-07-2008 om 13:16
Het ligt dus niet zozeer dat die gasten iet op de PS3 zouden kunnen ontwikkelen, ze geven aan dat de gekozen engine voor RA3 niet geschikt is voor ontwikkeling op de PS3. Waarschijnlijk kan het wel maar kost dat teveel tijd en geld.

Gast (78.27.25.xxx) op 29-07-2008 om 16:55
Waarom gaat niemand van de experts solliciteren bij EA? Met al die wijsheid in pacht hier moet het makkelijk lukken om die game op tijd voor de PS3 klaar te krijgen.

Nibor op 29-07-2008 om 17:14 [Niv: 144 / Exp: 7223]
gewoon luiheid en dit is echt weer zo'n nieuwsbericht wat de oorlog tussen 360 en ps3 weer lekker aan het opstoken is. Echt triest als mensen nu ineens gaan zeggen dat de ps3 een roestbak is ofzo (gast 62.194.181)kap gwn man als je 360 beter vind hou dat dan voor je alsjeblieft

Gast (84.105.238.xxx) op 29-07-2008 om 22:12
Het enige wat uit dit bericht blijkt is de onwil/onkunde van de programmeurs.

Al het andere is fanboi gezwam

Gast (82.173.92.xxx) op 30-07-2008 om 12:46
Ik stel voor 181 compleet te negeren, want die gast is er alleen maar op uit om reacties uit te lokken met zijn domme gebazel, gewoon negeren, dan stopt die vanzelf.

X heeft volkomen gelijk. De SDK's worden constant verbeterd en Sony heeft een afdeling in het leven geroepen, die alleen maar bezig is om het programeren voor de Cell te optimaliseren, en de inhouse devs wisselen onder elkaar ervaringen met de Cell uit. De Cell is een wolf in schaapskleren, en zal zijn ware aard nog laten zien.

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Command & Conquer: Red Alert 3
Type:
Game
Releasedatum:
14-11-2008
Ontwikkelaar:
EA Los Angeles
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media