Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

'PS3 te complex voor Red Alert 3'


Door Rene Groen op 28-07-2008 om 18:47
Bron: Videogamer

Het had zo mooi kunnen zijn, Red Alert 3 niet alleen voor de PC, maar ook voor de Xbox 360 en PlayStation 3. Helaas viel de laatstgenoemde versie later weer af.

Lang gaf Electronic Arts geen precieze reden waarom de ontwikkeling van de PlayStation 3 versie gestaakt was, tot nu. De website Videogamer laat weten dat Sony's console erg exotisch is en lastig om op te ontwikkelen. EALA producer Amer Ajami gaf aan dat de studio er bij de ontwikkeling achter kwam dat de engine niet geschikt was voor de PlayStation 3.

quote:
"We actually announced a PS3 version early on but that was when we were still doing a lot of technical exploration of the architecture. PS3 is a very powerful system but as you guys know it's very exotic and tough to develop for and our engine really at the time wasn't designed for PS3."


Ajami geeft wel een sprankje van hoop: wellicht dat ze nog terugkeren en in de toekomst alsnog iets met de PlayStation 3 gaat doen.


20:03  LEGO Batman in beeld
18:35  Hines: 'Nog veel te vertellen over Fallout 3'
 Reacties (86)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Gast (81.165.78.xxx) op 28-07-2008 om 19:52
Roestbak? Tjs. Fanboys worden steeds subjectiever en zieliger trouwens.

Gast (84.194.158.xxx) op 28-07-2008 om 19:54
Tering luilakken!

Robert op 28-07-2008 om 19:57 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Een RTS speel je zowieso op de PC en niet op een console, het werkt gewoon niet!

Gast (81.68.82.xxx) op 28-07-2008 om 19:58
^^volgens mij is ea vaak de uitgever en niet de ontwikkelaar in elk geval met de spellen die ik heb staan bv mass effect

The Big N op 28-07-2008 om 19:58 [Niv: 89 / Exp: 4462]
lol

Gewijzigd door The Big N op 28-07-2008 om 20:20

Gast (83.117.38.xxx) op 28-07-2008 om 19:59
gewoon gekanker weer...Gast (62.194.181.xxx) is egt weer zon kanker fanboy

Gast (83.117.38.xxx) op 28-07-2008 om 20:00
fanboys zijn zooooo zielig vooral die 360 gasten...geef mij maar ps3 en nintendo wii ( en natuurlijk ook de pc XD)

Gast (83.81.169.xxx) op 28-07-2008 om 20:07
Gast (83.117.38.xxx) op 28-07-2008 om 20:00
fanboys zijn zooooo zielig vooral die 360 gasten...

je moet is bij 360 berichten kijken. even erg zijn die ps3fanboys.

Gast (62.194.181.xxx) op 28-07-2008 om 20:11
'PS3 te complex voor Red Alert 3'


OWNED !!!!!!!!!!!!!!!

Gast (84.194.255.xxx) op 28-07-2008 om 20:16
@ n!ce : vroeger niet, nu wel met toppers als halo wars en endwar.

Gast (41.251.59.xxx) op 28-07-2008 om 20:16
xbox 360 is gewoon hardcore

ps3 is voor oude zakken en voor kut kinderen,, hetzelfde geldt voor de wii

Gast (86.83.92.xxx) op 28-07-2008 om 20:17
"roestbak" LOL! Maar waarschijnlijk is het wel zo dat ze 2 keer zoveel tijd nodig hebben om voor de PS3 te programmeren en dat kost natuurlijk 2x zoveel en dan is de vraag of het wel rendabel is.

Djierod op 28-07-2008 om 20:19 [Niv: 70 / Exp: 3481]
The Big N op 28-07-2008 om 19:58 [Niv: 7 / Exp: 333]
@ lol, een klein misverstandje tussen The Big N en mij.

Gewijzigd door Djierod op 28-07-2008 om 21:29

N28 op 28-07-2008 om 20:19 [Niv: 8 / Exp: 379]
"fanboys zijn zooooo zielig vooral die 360 gasten...geef mij maar ps3 en nintendo wii ( en natuurlijk ook de pc XD)"

Hoe hypocriet, jouw uitspraak alleen al is 100% fanboy

Gewijzigd door N28 op 28-07-2008 om 20:29

Gast (84.105.76.xxx) op 28-07-2008 om 20:21
als ik nu de 360 aan heb hoor ik de tv geeneens omdat het een TWEEDE KUT VENTILATOR IS IN ME KAMER!!!!!!!!

Robert op 28-07-2008 om 20:21 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@ Gast (84.194.255.xxx)

hmm wat betreft halo wars, ben ik het NIET met je eens die zou gewoon op PC thuis moeten horen, endwar en world in conflict hebben dan wel weer kans omdat de besturing daar totaal anders is.

The Big N op 28-07-2008 om 20:21 [Niv: 89 / Exp: 4462]
@ Dijerod
excuus jongen excuus, ik heb het gecheckt
ik vroeg me dan alleen af waarom je een xbox 360 wou kopen omdat de wii niet genoeg toppers had. Als je de wii met de Ps3 combineert heb je aardig wat toppers toch?

Gewijzigd door The Big N op 28-07-2008 om 20:22

RadiusK op 28-07-2008 om 20:22 [Niv: 38 / Exp: 1906]
Ik durf de reacties niet eens meer te lezen . Veel nieuws op deze site, maar veel bezoekers zijn echt kinderachtige fanboys. Het is niet erg als je een favo console hebt, maar in godsnaam, dat hoef je toch niet bij IEDER nieuwsbericht te zeggen?!? pff

N28 op 28-07-2008 om 20:23 [Niv: 8 / Exp: 379]
"als ik nu de 360 aan heb hoor ik de tv geeneens omdat het een TWEEDE KUT VENTILATOR IS IN ME KAMER!!!!!!!!"

Pure poëzie, niet alleen geef je aan dat je gamet met het geluid van je tv uit; je geeft nog eens zeer professioneel aan dat je het niet eens bent met EA en EALA

Gewijzigd door N28 op 28-07-2008 om 20:27

X op 28-07-2008 om 20:34 [Niv: 13 / Exp: 670]
@ Koenoek

Wen er maar aan. Fanboys zitten overal, en zijn om eens heen aanwezig.
Je hebt ook fanboys van autos, die een andere automerk niet meer kunnen waarderen. Je hebt fanboys over kappers, want die ene kapper moet het beste zijn. Etc etc etc ...

Scooter fanboys zijn er ook !
Wat dacht je van sigaretten fanboy, ik rook camel, en de ander zweert bij kent, omdat die lekkerder rookt.

Wat dacht je van Restaurant fanboys ?
Als jij beweer dat jij in een absolute de lekkerste restaurant hebt gegeten, zegt de ander, nee, waar ik eet is het beter.

Kleding fanboys zijn er ook.

Maar het kan nog gekker, Chick fanboys zijn er ook !
Als jij beweer dat je de beste chick in huis hebt, vind de ander het niets, en zegt dat zijn girl het mooiste is.

Willen jullie dat ik nog even door gaaaaaa ???



Gast (213.17.29.xxx) op 28-07-2008 om 20:42
een programmeur kan op alles programmeren.
en anders is het een lazy mother fucker.
ps3 ontwikkelen is niks moeilijker dan xbox programmeren.

sidar op 28-07-2008 om 20:45 [Niv: 49 / Exp: 2463]
@X
Waarom EA het ook niet zou kunnen?
Ze kunnen het wel ze zeggen enkel dat de ENGINE niet gemaakt is voor de PS3.

Het kan net zo goed betekenen dat de Engine niet optimaal gebruik zou maken van de PS3 en dat de PS3 een complexere engine verdient....het zou zo maar kunnen.

edit:
" at the time wasn't designed for PS3"
AT THE TIME. Dus er kan shitloads veranderen met games van EA op de PS3.

Gewijzigd door sidar op 28-07-2008 om 20:51

Zaphod Breeblebox op 28-07-2008 om 20:48 [Niv: 19 / Exp: 951]
moeilijk systeem of niet, fanboys of niet...voor mij ligt de slordigheid van EA toch voornamelijk in het zoete broodje wat ze trachten te verkopen toen de game in ontwikkeling was. Op je website zetten dat hij ook voor de ps3 is en daarna ergens op het einde van de productie dit weer afblazen. Uiteindelijk maakt het me ook weer niet zoveel uit, want dit soort games speel ik liever op p..ehrm...mac.

Gast (62.194.99.xxx) op 28-07-2008 om 20:56
@Gast (83.117.94.xxx) op 28-07-2008 om 19:14

dat is hun punt niet , hun punt is:

EA 1 van de grootste game developers ter wereld hoort dit gewoon te moeten kunnen doen

X op 28-07-2008 om 20:57 [Niv: 13 / Exp: 670]
@ Sidar

De Ps3 bezit een PPC64 proccesor, deze zit ook in de apple MAC, oftewel een POWER4, dus een geupdate versie voor de PS3.

Het probleem met deze aardig nieuwe Cpu, is/zijn de compilers. Deze zijn door zijn 64 bits en parallel en multi-thread coding moeilijk te optimaliseren.

Maar tergelijke tijd is dit ook een voordeel, door dit systeem is er ENORM veel rekenkracht, die pas tot zijn recht komt met geoptimaliseerde compilers. Kojima heeft met de compilers een stuk code geschreven die verschillende threads afzonderlijk kan uitvoeren, dit om alle onderdelen van de game vloeiender te laten lopen. Insomniac doet ik ook, en dat merk je al snel aan de games.

Wanneer de compilers zelf alles kan benutten van de cell, Dan kunnen andere ontwikkelaars beter programmeren met POWER4. Dus de meeste PS3 games die nu uit zijn, gebruiken zeker nog maar 1/3 van de cell. En dat belooft wat voor de toekomst.

Helaas is IBM niet echt snel met frequente updates van de Cell SDK, waardoor ook devs achterlopen. Sony heeft extra engineers ingehuurd om de cell nog verder te optimaliseren.
Ik verwacht ook dat eind van dit jaar de eerste echt complete SDK met geoptimaliseerde compilers uitkomt. En dan wordt het knallen.

Feit is gewoon dat CELL relevant nieuw is voor de developers. De één kan daar beter mee omgaan door slimme trucs toe te passen en de ander niet.


Gewijzigd door X op 28-07-2008 om 20:59

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Command & Conquer: Red Alert 3
Type:
Game
Releasedatum:
14-11-2008
Ontwikkelaar:
EA Los Angeles
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media