Nieuws: Geen Blu-Ray voor Xbox 360
Door Joni Philips op 09-06-2008 om 10:15
|
Bron: Eurogamer
|
Sinds de nederlaag van de HD-DVD vliegen de geruchten omtrent een Blu-Ray Xbox 360 ons om de oren. Microsoft zou een Blu-Ray Xbox 360 lanceren om te concurreren met de PlayStation 3.
Ook vandaag is er een gerucht rond een Blu-Ray Xbox 360, Microsoft zou deze zelfs later vandaag aankondigen. Het gerucht wordt echt snel ontkend door Robbie Bach. Het hoofd van de Microsoft Entertainment Division meldt dat men zich concentreert op digitale distributie op dit moment. De toekomstige generatie consoles ligt daarnaast nog te ver om daar nu al over na te denken. Bach vertelt tevens dat zijn mensen aan allerlei dingen werken als antwoord op de geruchten over de motion-sensor controller.
|
|
|
|
10:28 LucasArts stopt met ontwikkelen?
11:45 The Chronicles of Riddick leeft nog
|
Reacties (42) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Gast (195.241.185.xxx)
op 09-06-2008 om 10:21
|
Het komt er niet! Die geruchten zijn allemaal onzin. En waarom zouden ze? Blu-Ray doet het nog helemaal niet zo goed dat het vereist is en (Video) Marketplace loopt als een trein.
|
|
jerfo
op 09-06-2008 om 10:43
[Niv: 93 / Exp: 4627]
|
ze zullen voor grotere spellen wel ander soort disc gaan gebruiken of meerdere zoals lost odessey. ag maak me er geen zorgen om het komt allemaal wel, voorlopig is het nog goed zo
|
|
ConAir
op 09-06-2008 om 10:56
[Niv: 105 / Exp: 5270]
|
Als er Blu Ray kom, dan is dat bij de volgende generatie van MS. Alles digitaal distribueren vinden mensen nu niet fijn, dus zullen er nog steeds discs/cartridges in de winkel moeten zijn.
|
|
Gast (87.67.45.xxx)
op 09-06-2008 om 11:10
|
Online distributie is niet goed voor iedereen in sommige landen(zoals hier in België) is er nog steeds een limiet op d/l
|
|
kletske
op 09-06-2008 om 11:50
[Niv: 4 / Exp: 209]
|
inderdaad, microsoft heeft die Blu-ray totaal niet nodig...Blu-ray heeft de strijd tegen HDDVD mischien gewonnen, maar tegen de goed ingeburgerde simpele DVD nog niet...het verschil is te klein...en wat de toekomst brengt, sommigen moeten de ogen es openen, en es goed kijken wat er nu gebeurd zowel op X360, als op PS3 en Wii, volledige games, van de vorige generatie weliswaar downloaden, en de toekomst is het online kopen en downloaden, als het met vorige generatie games kan, dan kan dit met games van deze generatie ook, het is enkel nog een kwestie van tijd...
|
|
Gast (195.241.185.xxx)
op 09-06-2008 om 11:54
|
Blu-Ray is gewoon misschien niet nodig. De volgende generatie datadragers komt er al aan (Volgend jaar al). Waaronder HVD met een opslag van 1,6 TB (En rarara, wie denk je dat er in dat consortium zit?). Quad HD (3840x2160) is trouwens ook zo om de hoek.
|
|
Nelus
op 09-06-2008 om 12:46
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Ik hoop dat de volgende generatie juist heel snel komt. Want de specificaties van deze generatie zuigen! 512mb ram! Grafische chips van niks!
|
|
Gast (80.201.203.xxx)
op 09-06-2008 om 12:48
|
Het zal nog een hele tijd duren voordat digitale distributie ingeburgerd is hoor!!
In de tussentijd dus allemaal Blu Ray gebruiken he.
|
|
Gast (212.238.203.xxx)
op 09-06-2008 om 13:05
|
Dit is duidelijk niet nodig. De techonolgie zal de formaat van de dvd-rom verkleinen _O_
|
|
Gast (24.132.66.xxx)
op 09-06-2008 om 13:27
|
Blu Ray voor de xbox360 betekent alleen maar een grote overwinning voor de PS3 en daar komt nog bij dat de prijs van de 360 flink omhoog gaat.
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 09-06-2008 om 13:48
|
"
"Gast (195.241.185.xxx) op 09-06-2008 om 11:54
Blu-Ray is gewoon misschien niet nodig.
"
-haha. Misschien. Grappig.
"
De volgende generatie datadragers komt er al aan (Volgend jaar al). Waaronder HVD met een opslag van 1,6 TB (En rarara, wie denk je dat er in dat consortium zit?). Quad HD (3840x2160) is trouwens ook zo om de hoek. "
"
- NIKS is hier om de hoek. Je doet alsof we de bluray generatie alweer uit zijn. Je moet wel heel dom zijn als je denkt dat bluray nu alweer vervangen gaat worden met een opvolger. Alle filmstudio's hebben al gekozen voor bluray.
Ga er maar vanuit dat je de eerste 10 jaar geen opvolger zult zien
-En nog iets over je mooie Quad HD
a. De consument is hier totaal niet klaar voor.
we zitten al moeilijk te doen om een 1080p hdtv te kopen voor een stevige prijs.
b. De data lijnen kunnen dit al HELEMAAL niet aan.
Je ziet nauwelijks HD kanalen nog. Hoe denk je dat dat komt meneer smartass? Laat staan Quad HD.
- Daarbij komt ook nog dat er 1 terrabyte versies van bluray in ontwikkeling zijn.
@.203.
Oh ja laten we anders lekker zoveel in technologie geloven dat we een hele bluray op een floppy disk krijgen.
Vergeet niet dat er allang technologien zijn om data op de dvd te verkleinen. Echter is er een limiet en die limiet is dus zeker in zicht aangezien zelfs PGR 3 of 4 niet alles op een dvd kon krijgen en moest dingen schrappen. En dan hebben we het over een simpele racegame. Laat staan games zoals MGS of RPGs
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 09-06-2008 om 14:14
|
Denk dat Blue ray leuk is, maar veel mensen vinden DvD prima en dat zal nog vele jaren zo blijven. Verder is het voor Gaming dus niet zo nodig en vind ik het prima dat Microsoft kiest om het niet te doen. Onnodig duur maken van een game console.
sony heeft er natuurlijk baat bij met hun hardware divisie en film divisie etc, maar voor gamers is het gewoon een naaistreek, geef toch een ps3 zonder Blue ray
|
|
Gast (195.241.185.xxx)
op 09-06-2008 om 15:06
|
Blu-Ray is gewoon niet nodig PUNT.
1TB Blu-Ray me reet, laat me niet lachen K-idioot! De max development versie is tot nu toe 200GB op 8 lagen. Deze heeft echter enorm veel productieproblemen en kan niet draaien op de spelers die momenteel uit zijn en ook niet de PS3. Zelfs de 100GB versie doet het niet op de huidige apparaten en dit is niet te fixen met firmware. De lasers zijn niet precies genoeg.
Blu-Ray verkoopt helemaal niet zo goed. Ook al wordt het niet meer geproduceerd, HD-DVD heeft alsnog een punch aan de verkopen geleverd en nog niet alle filmstudios hebben toegezegd op Blu-Ray over te stappen (kijk maar naar sites als digital bits voordat je wat begint te raaskallen). DVD blijft nog steeds heel populair en veel mensen zien het verschil ook inderdaag niet.
Bovendien Quad HD wordt nu al gereleased door bekende merken in Japan (deze toestellen zijn nu wel belacheleijk duur, maar als je ziet hoe snel HD in prijs is gedaald is het helemaal geen onzin om te denken dat het om de hoek is). Blu-Ray is met de huidige adoption rate waardeloos en daarmee de implementatie in de PS3 ook.
Datalijnen kunnen deze resolutie vanaf volgend jaar zeker wel aan. Een 20Mbit connectie met de huidige compressie rates op H.264 kan genoeg bandbreedte leveren. De grap is juist dat iedereen denkt dat 1080p de norm wordt. Europa slaat door het achterlopen met deze technologie de plank mis en kan waarschijnlijk snel beter op de volgende generatie technologie overtappen. Blu-Ray zal nooit een widespread format worden, zeker niet met de huidige prijzen.
Oh en nog iets PGR3&4 zijn zeker geen simpele racespellen, misschien wel voor een simpleton als jij die het niet kan waarderen.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 09-06-2008 om 15:25
[Niv: 1184 / Exp: 59178]
|
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 09-06-2008 om 16:32
|
|
|
Gast (84.198.99.xxx)
op 09-06-2008 om 16:34
|
ps3 company:
wij hebben blue ray en jullie lekker niet |(
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 09-06-2008 om 16:46
|
Overigens. Net ook met je lulverhaal over GTAIV op ps3 met veel popping enzo en nu dit en dan ook nog dat je PGR3 en 4 beschermt. hmmmmm
Anders zeg je dus meteen even dat je alles wat met sony te maken heeft, haat.
Quad HD zal niet anders gebruikt worden dan in het professionele circuit. Ik heb het over de consument. Quad HD zal binnen heel wat jaren nog niet zijn entree maken.
De Quad HD resolutie is zo hoog dat 1 frame 3 mb is. 2 frames voor movie is 72 megabyte per seconde. met goede compressie erop 24 Mb per seconde.
Niemand hier heeft 200 Mbit lijn om die data op MAX te trekken. De reguliere gebruiker heeft nog altijd een 2 of 4 mbit lijntje en de wat grotere liefhebbers 20. Werkt dus nooit.
Bluray zal nooit een wide spread formaat worden?
Op basis van de grootte van je schoenmaat of zo?
Niemand wist dat DVD een goede opvolger zou zijn voor de cd aangezien iedereen zo gehecht was aan cd. De CD bestaat namelijk ook alweer 20+ jaar of zo. En je ziet het. waar is de CD nu? It's Gone.
Toch mooi dat mensen altijd van te voren zeggen hoe iets precies zal gaan en toch helemaal geen clue hebben.
|
|
Gast (80.60.134.xxx)
op 09-06-2008 om 16:48
|
YEAHHH...WHAT...OKAY, PS3 Rulezz
|
|
Gast (62.195.157.xxx)
op 09-06-2008 om 16:51
|
Blue ray zuigt ookal hebben ze gewonnen van hd dvd´s
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 09-06-2008 om 16:58
|
Correctie: 24 (moest een 4 achter de 2) frames voor movie is 72 megabyte per seconde.
|
|
Gast (195.241.185.xxx)
op 09-06-2008 om 18:03
|
Die Nichia 1TB is geen Blu-Ray. Het gaat om semantiek hier. Het is een compatible formaat wat door blu-ray spelers gelezen kan worden. Ik vind het fijn dat die 100Gb versie (Wel BD-ROM) nu wel eindelijk kan werken met een firmware update!
H.264 kan veel meer comprimeren dat de ratio die jij opnoemt in je post. Een 20Mbit (Niet MByte) lijn is voldoende om deze througput erdoorheen te jagen.
Blu-Ray mag misschien wel bruto beter verkopen dan DVD versus VHS in het verleden. Het blijft nog steeds een zeer miniem percentage van het totaal. Het totale aantal units dat verkocht is namelijk ook vele malen groter dan in het verleden.
Jij bent degene zonder clue dude.
|
|
Gast (84.195.7.xxx)
op 09-06-2008 om 18:04
|
oooh jeezes, nu heb je al HVD, nu kan er al 300gbop en in de toekomst 3tb
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 09-06-2008 om 18:17
|
.185.
ok ok. Leuk.
Maar data door een kabeltje jagen is lang niet het grootste probleem. Het is de data verkeer.
Als voorbeeld.het Youtube dataverkeer is 10% van alle internet verkeer in de wereld. Google plaatst elke maand immens veel servers bij om het bij te houden. Het grappige is dat de filmpjes 320 bij 240 zijn. Als de Quad HD resoluties zo ingeburgerd zijn, dat we het zo even via internet van een fatsoenlijke site kunnen streamen, zijn we flink wat jaren verder. En dat is dus wat mijn eerste standpunt ook is. Quad HD bestaat namelijk al een tijdje, maar verre van om het te gebruiken voor de massa
|
|
Gast (195.241.185.xxx)
op 09-06-2008 om 18:21
|
Natuurlijk. Als je alle sockets bij elkaar optelt die die datadoorgifte hebben, dan is dat een hele hoop. Maar als je ziet dat er al 10Gbit Netwerk routers bestaan en de volgende stap (100Gbit) er al aankomt, dan is het niet een heel groot probleem. De investering van de ISP's om het te bekostigen is misschien een andere zaak.
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 09-06-2008 om 18:26
|
Dat de data uiteindelijk stabiel behaald kan worden is uiteindelijk ook geen probleem. Het punt is dat als het door de massa gebruikt moet worden, dat we al heel wat verder zijn in jaren.
Ik heb hier overigens helemaal niks op tegen en jij ook niet. Quad HD is beter dan Full HD en Full weer beter dan etc etc et. Het punt is gewoon dat het afgelopen jaar meerdere signalen zijn gegeven dat het internet verkeer op gegeven moment niet meer getrokken kan worden als het zo doorgaat. En als je dan ziet dat Youtube maar een schamele 320x240 filmpjes heeft en als je dan nagaat dat 640x480 dus 4x zo groot is, dan kunnen we natuurlijk nagaan hoe extreem het is als je een resolutie van 3840x2160 gaat gebruiken. En dat dan wereldwijd voor de massa.
Dat het komt is zeker. Maar ik sta er niet van versteld als het pas over 10 jaar zover is.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|