Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(6) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Molyneux praat ons bij over Fable 2


Door Rene Groen op 18-05-2008 om 12:18
Bron: CVG

Groot, groter, grootst. Als we Molyneux ergens in moeten delen is het zeker in het laatste, simpelweg omdat er geen overtreffende trap is van grootst. De man werkt op dit moment hard aan Fable 2, in een interview met CVG leren we meer over de game en over zijn beweegredenen.

- In zekere zin is de spelwereld van Fable 2 te vergelijken met die van GTA IV, beide ontwikkelaars geven je het speelgebied en vertellen je van tevoren niet waar je de speciale dingen kunt vinden. Speciaal voor RPG gamers is dit een leuk gegeven, het idee dat jij iets hebt gevonden dat een ander nog niet heeft gezien. Om dit te bereiken hebben ze de speelwereld eerst compleet uitgetekend, om deze regionen vervolgens uit honderden layers op te bouwen. Zo'n layer kunnen we ook zien uit de opdrachten in het spel, wanneer je er eentje voltooid zal er een nieuwe layer komen die je weer nieuwe keuzemogelijkheden en uitdagingen geeft. Tegenover iedere layer die je afbreekt, oftewel iedere keuze die je maakt, staan consequenties, zo kan een kleine beslissing aan het begin van de game zorgen voor een grote verandering aan het einde van de game.

- Deze sequel kent veel meer sandbox en veel meer verhaal dan het eerste deel. Ieder gebouw dat we in de demo voorbij zagen komen is te koop, of het nu een kasteel of een simpel huis is. Echter, dit te koop aanbieden zonder er een verhaal aan te koppelen zou geen nut hebben.

- Een voorbeeld in de grootte van de speelwereld tekent Molyneux uit op papier. In het midden van een meer tekent hij een eiland, terwijl er aan de zijkant van het eiland een kamp ligt. Wanneer we als speler nu enkel het verhaal van A tot B zouden volgen zouden we hier nooit terecht komen, het is dan ook aan de speler om goed rond te kijken en ook op dit soort plekken terecht te komen. Onder de map zelf zit nog een groot grottensysteem, door dit allemaal te ontdekken kunnen spelers honderden uren gameplay tegemoet zien.

- RPG is een complex genre, toch is het leukste element dat je een held kunt ontwerpen die er anders uit ziet dan het karakter dat een ander heeft gemaakt.

- Fable 2 is een game waarin hardcore en casual gamers samen moeten kunnen spelen en waarbij deze beide groepen even veel plezier halen uit het spel. Een goed voorbeeld hiervan is GTA IV, waarbij hardcore gamers het spel heel tof vonden, maar waarbij ook casual gamers lekker in de stad bezig konden zijn en hier plezier aan konden beleven.

- Een belangrijk onderdeel in de game is de emotie, iets wat de ontwikkelaars goed over trachten te brengen. Deze emotie komt zowel naar voren in zielige, als in grappige momenten. Het trouwen, het krijgen van kinderen en je hond zijn belangrijke onderdelen in het overbrengen van de emotie. Veel mensen die de game speelden werden spontaan verliefd op de hond en leefden ook echt mee wanneer deze zichtbare pijn had in het spel. Als voorbeeld noemt hij de komst van een stoere motorrijder die bijna in tranen was op het moment dat zijn hond pijn had.

- Het spel heeft, als we puur kijken naar de hoofdlijnen, een vaste structuur in het verhaal waarbij je van A naar B gaat. Het is belangrijk dat je terug kunt kijken op de game en met elkaar bespreekt: 'Wat deed jij toen je bij X was?'. Deze keuze is ook tien keer zo belangrijk door een feature, een grote feature, die ze nog niet onthuld hebben.

- De komst van de Wii is volgens Molyneux belangrijk, het maakt gamen voor veel mensen toegankelijk die zich niet meteen op de hardcore, Triple-A titels kunnen storten. Een voorbeeld hierbij is wederom GTA IV, een game die hardcore gamers spelen om de missies te doorlopen, terwijl de casual gamer lekker rond gaat rijden en hier ook plezier aan heeft.


12:39  Guitar Hero
12:02  Leer meer over de nieuwe Banjo
 Reacties (41)
 Pagina: 1 | 2
Master Bates op 18-05-2008 om 17:19 [Niv: 64 / Exp: 3216]
waarom maakt niemand eigenlijk een rpg maar dan met zelda achtige dungeons dat zo zo lijp zijn 8(

Stefan Vogels (Redacteur) op 18-05-2008 om 17:30 [Niv: 58 / Exp: 2923]
@ Master Bates:

De meeste ontwikkelaars proberen mee te liften op het succes van WOW, door middel van MMORPG's... Old Skool RPG's zie je steeds minder...

Master Bates op 18-05-2008 om 18:14 [Niv: 64 / Exp: 3216]
casual games scheinen in te zijn, zelda is casual

Gast (86.91.244.xxx) op 18-05-2008 om 19:13
Die gozer denkt toch niet hij Hiermee CONCUrrentie van Final Fantasy gaat zijn ofzo?

BTW: Oblivion is van Bethesda en die gasten kunnen geeneens games maken. Op 1 of 2 na ofzo.

TwinBlade op 18-05-2008 om 19:29 [Niv: 8 / Exp: 403]
@ventus
Jij bent echt een zielig persoon dat alleen maar FF speelt. Bethesda geen games kunnen maken... Heb je Morrowind wel eens gespeeld? Fallout 3 komt eraan, dan zie je wat bethesda allemaal kan.

@Master Bates
Scheint dat zo te zijn joh?

Gast (81.83.110.xxx) op 18-05-2008 om 19:40
vergelijk gta 4 niet met fable 2 gwn omdat de review allemaal 10 zijn

edit: final fantasy sucks

Master Bates op 18-05-2008 om 20:10 [Niv: 64 / Exp: 3216]
gta 4 is echt niet zo goed hoor allemaal gehyped en slechte online, ik wet dat je er zelf ook een beetje me teleurgesteld bent

Gast (81.83.110.xxx) op 18-05-2008 om 20:21
@master bates:
ik? tuurlijk ik vond het het wachten hellemaal niet waard vele dingen zijn nog op het laatste moment uit de game gehaald

Nelus op 18-05-2008 om 20:38 [Niv: 526 / Exp: 26310]
GTA IV is voor mij de MDGOTY = Most disappointing game of the year

Jonezy op 18-05-2008 om 22:33 [Niv: 192 / Exp: 9611]
En waarom geen functie waar je buiten de auto muziek kan luisteren in GTA4. Maarja, dit wordt een vette game, naast GoW2 mss wel dé reden voor een 360 aankoop.

Gast (62.195.157.xxx) op 18-05-2008 om 22:33
hmm ,dit wordt een duur jaar , banjo , fable , gears 2 , bad company , en nog veel meer titels :S

Master Bates op 18-05-2008 om 23:34 [Niv: 64 / Exp: 3216]
too human, en ninja gaiden 2 niet vergeten

Kenobixios op 19-05-2008 om 08:23 [Niv: 54 / Exp: 2687]
Ja wordt een duur jaar.

Vergeet SW FORCE UNLEASHED niet (is wel multi platform maar ga hem toch halen)

Gast (84.82.53.xxx) op 19-05-2008 om 14:54
Kun je bij Fable 2 ook een eigen personage maken als bij Oblivion en zit er offline Co-op modus in Fable 2?

spartans op 19-05-2008 om 18:54 [Niv: 205 / Exp: 10270]
ik kan nie wachte tot ie komt.

FloriX op 20-05-2008 om 00:20 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Eigen personage weet ik niet, maar coop wel

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Fable II
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2008
Ontwikkelaar:
Lionhead Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media