Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
17 November 2019 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
16 November 2019 
(0) 
(0) 
15 November 2019 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(7) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 November 2019 
(0) 
(0) 
01 November 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Waarom gamehoesjes er toe doen!
Hands-On:

Zack & Wiki


Door Joni Philips op 08-11-2007 om 09:41
Bron: Gamed

Capcom is één van de belangrijkste ontwikkelaars voor Nintendo fans. Op de GameCube waren ze de belangrijkste studio op Nintendo na en ook op de Wii komen ze met verschillende grote namen. Eén van die namen is Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure.

De titel is onlangs uitgesteld van december naar januari, maar toch konden we al een finale versie van de game proberen. Is de game echt zo goed als de beelden en de Famitsu score deden vermoeden? Of is de titel een game met een beperkte doelgroep die niet iedereen zal aanstaan? Dat laatste is de conclusie waartoe Kenneth en ik zijn gekomen. Op het eerste zicht heeft de titel een grote aantrekkingskracht waardoor jong en oud de game wil spelen. Qua stijl heeft de game zelfs wat weg van Super Mario Galaxy, maar dan iets eenvoudiger en met andere kleuren.


De game is ook eenvoudig in gebruik zodat iedereen het spel kan spelen. Je krijgt geen rechtstreekse controle over Zack of Wiki, maar over een sterretje. Je gebruikt de WiiMote om aan te wijzen waar je naartoe wilt gaan waarna Zack dit doet. De game is dus te vergelijken met de gemiddelde Point & Click Adventure op dat gebied. Je moet echter niet alleen de juiste weg zoeken, op bepaalde locaties moet je bijvoorbeeld ook een hendel overhalen. Hiervoor moet je deze beweging ook echt maken met de WiiMote wat de game leuker maakt. De gameplay is echter niet perfect wat blijkt als je mijn prestatie zag.

Ik ga de hangar binnen en doe de deur dicht. Ik stap in het vliegtuig, draai de sleutel om en stijg op met het vliegtuig. Ik vlieg tegen de poort, zoals ik vijf seconden ervoor had voorspeld. Zack sterft na een grappige animatie. Ik begin opnieuw en sluit ditmaal de poort niet. Ik kruip terug in het vliegtuig en stijg succesvol op. Vijf seconden later crasht Zack omdat hij geen kaart heeft. Tot nu toe was er niets gezegd over een kaart. Ik begin opnieuw en ga ditmaal het vliegtuig voorbij. Ik ga de lift in en ga naar een lagere verdieping. Ik stap automatisch uit de lift en word gedood door drie vijanden.


Ik gebruik een herkansing en neem ditmaal de lift naar het onderste verdiep. Succes. Ik leef nog. Ik haal een schakelaar over en vind zo een verborgen doorgang. Ik gebruik de doorgang en kom een deksel tegen. Dit duw ik weg met de WiiMote en ik stap uit de tunnel. Ik word achternagezeten door een vijand. Ik kom tot de conclusie dat ik eigenlijk het deksel op de bewaker moest gooien. Ik gebruik een herkansing. Het deksel is nog altijd open. Ik kan niet verder. Dat is mijn ervaring met Zack & Wiki en daarmee heb ik dan nog meer doorzettingsvermogen getoond dan de meeste aanwezigen. Deze gaven veel sneller op.

Het was dan al lang duidelijk, de kleinste fout in Zack & Wiki kent grootse gevolgen. Je moet elke stap grondig plannen of je komt niet verder. Dat gaat gemakkelijk via de optie om uit te zoomen en de omgeving te bestuderen, maar dit zorgt voor een hoge instapdrempel, zelfs met de gemakkelijke besturing. Een groot aantal herkansingsmogelijkheden, vijftig, zijn niet genoeg om iedereen door de game te helpen. Deze moeilijkheidsgraad is wel spijtig, het zal veel potentiële gamers afschrikken. Het lijkt erop dat Zack & Wiki vooral een cultstatus zal verwerven en voor geen grote doorbraak zal zorgen.


10:23  Onimusha plot onthuld
09:08  Lucas valt aan op Brawl screens
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Onna76 op 08-11-2007 om 10:52 [Niv: 371 / Exp: 18569]
Hah??? Hoge moeilijkheidsgraad? Speel het spel es even helemaal, spel is in mijn opninie juist vrij simpel. Ik heb het complete spel en het is uitdagend dat zeker weten maar sommige levels wals je zo doorheen, dus dat dit spel zogenaamd mensen af gaat schrikken is wel even onzin. Aangezien dezelfde voorwerpen telkens terugkomen zijn bepaalde puzzels zelfs bij voorbaat al voorgekauwd. Sorry maar ik vind deze hands on nergens op slaan en schrikt eerder gamers af dan het spel zelf. Tevens ligt het mijlen ver van wat ik er van vind als uiteindelijker gamer van dit spel En dat is dat het spel wel degelijk voor iedereen toegankelijk is voor jong en oud

De level welke je gespeeld heb, is 1 van halverwege, want die heb ik nog niet eens gespeeld, dus tevens bedankt voor de spoiler

Gewijzigd door Onna76 op 08-11-2007 om 10:54

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-11-2007 om 10:54 [Niv: 1164 / Exp: 58187]
Dan heeft Nintendo duidelijk het verkeerde level getoond.

Gast (83.86.19.xxx) op 08-11-2007 om 10:55
Haha, nog een voor de hardcore gamer erbij! Helemaal niet erg! :D

Onna76 op 08-11-2007 om 10:55 [Niv: 371 / Exp: 18569]
Yep Voegde het net er aan toe Als je eenmaal de puzzels door hebt van het spel, is het vrij gemakkelijk te doen. Uiteraard wel moeilijkheden, maar niet dat je elke keer vast zit... en ik ben niet 1 van de slimste hoor

Edit: je kunt ook poppetjes kopen dat als je dood gaat die in kunt leveren bij een godin waarmee je op het punt terug komt van waar je gebleven bent

Gewijzigd door Onna76 op 08-11-2007 om 10:58

Uchiha_Shadow op 08-11-2007 om 20:21 [Niv: 344 / Exp: 17178]
"De level welke je gespeeld heb, is 1 van halverwege, want die heb ik nog niet eens gespeeld, dus tevens bedankt voor de spoiler"

Als je nog niet eens halverwege bent kun je toch ook nog niet zeggen dat het spel erg makkelijk is?

Anyway, moeilijkheidsgraad maakt mij niet uit, ik koop deze game zowiezo

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
Type:
Game
Releasedatum:
18-01-2008
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media