Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Preview:

Beautiful Katamari


Door Joni Philips op 16-10-2007 om 07:17
Bron: Gamed

In 2004 kwam Namco Bandai met Katamari Damacy. Deze titel was de eerste game van Keita Takahashi als producer en het was samen met Viewtiful Joe de grootste verrassing van de vorige generatie.

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld als alleenstaande titel en kwam nooit in Europa uit. Onder invloed van de grote fanbase besloot Namco Bandai toch met een vervolg te komen in de vorm van We Love Katamari en Me & My Katamari. De ontwikkeling van die twee titels putte Takahashi echter zo hard uit dat hij liet weten dat er nooit meer een Katamari titel zou komen. Dat was echter buiten Namco Bandai gerekend, amper een jaar na het besluit van Takahashi komt Beautiful Katamari uit op de Xbox 360. Deze wordt gemaakt door een ander team dan de eerste drie delen aangezien zij momenteel werken aan het rare Nobi Nobi Boy voor de PlayStation 3.

De geschiedenis van de Beautiful Katamari ontwikkeling is al even bizar als de game zelf. De game kwam origineel naar voren in geruchten als een game voor de Xbox 360, de PlayStation 3 en de Wii. Een tijdje later werd de game officieel aangekondigd, maar van de Wii versie was geen sprake. Enkele maanden na de voorstelling kwamen er geruchten dat de PlayStation 3 versie geannuleerd was ten voordele van een Wii versie. Uiteindelijke raakte bekend dat de PlayStation 3 versie geannuleerd was, maar dat er geen Wii versie kwam. De Xbox 360 won er dus een exclusieve game bij.


Het concept van Beautiful Katamari is zeer simpel. De King of All Cosmos heeft tijdens een potje tennis een zwart gat veroorzaakt waardoor enkele planeten en sterren van de kaart verdwenen zijn. Jij bent de prins van de ruimte die in opdracht van zijn vader allerlei planeten en sterren moet vormen. Hiervoor krijgt hij een Katamari, dit is een speciale soort klevende bal. Het is de bedoeling om met deze bal over verschillende voorwerpen te rollen zodat ze blijven kleven aan de bal. Hierdoor wordt hij groter en is hij in staat om nog grotere voorwerpen op te rollen. Nu is het gewoon de bedoeling om je bal zo snel mogelijk zo groot mogelijk te maken. In de game kunnen je Katamari's extra groot worden, je bent namelijk in staat om tot een Katamari van 10.000 kilometer te gaan.

Je speelt in de game niet alleen als de prins, tijdens de game kom je ook een vijftigtal van zijn neven en nichten tegen. Deze geven je geen speciale mogelijkheden, maar zijn wel leuk om te verzamelen. Tijdens de game moet je tevens zoveel mogelijk verschillende voorwerpen zien op te rollen want dat wordt ook onthouden door de game. Het besturen van de Katamari gaat redelijk eenvoudig, hiervoor worden de analoge sticks gebruikt. Om de bal vooruit te bewegen moet je beide sticks tegelijk bewegen. Het systeem voelt in het begin wat onwennig aan, maar heeft zich in het verleden al bewezen. Daarnaast gebruikt de game maar bitter weinig knoppen, de essentie van Katamari is nu eenmaal zeer eenvoudig.


Naast de singleplayer heeft de game ook een multiplayer mode waarin je kunt samenwerken met een vriend of het kunt opnemen tegen deze zelfde vriend. In de (offline) coöp moet je de Katamari samen sturen wat het begrip coöperatief spelen naar een heel nieuw niveau brengt. Zonder een nauwe samenwerking raak je namelijk geen millimeter vooruit wat alles ingewikkeld kan maken. Het is dus afwachten of het echt lekker zal spelen. De Battle Mode zal in ieder geval een pak populairder worden wegens de online mode. In deze mode moet elke speler verschillende voorwerpen verzamelen en de andere spelers tegenwerken. Dat klinkt ideaal voor uren multiplayerplezier.

Katamari Damacy was een sterk innoverende game, maar met het derde vervolg is het innoverende aspect toch naar de achtergrond verdwenen. Ook op gebied van de graphics en het geluid zijn er geen grote verbeteringen, alles ziet en klinkt gewoon scherper. De framerate lijkt nog niet sterk te zijn, dit moet nog zeker aangepast worden voor de release. Hopelijk kan de multiplayer wel de nodige innovatie brengen want anders zal deze Beautiful Katamari vooral moeten scoren bij mensen die nog geen Katamari game hebben gespeeld. Of ook dit deel zal scoren, weten we pas later in het jaar wanneer de game verschijnt.


09:10  PS3 en het menselijk brein
01:08  200 Man drukdoende met MGS 4
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (86.88.63.xxx) op 16-10-2007 om 07:55
saai

Gast (77.250.42.xxx) op 16-10-2007 om 09:33
lijkt me wel cool

Gast (194.171.204.xxx) op 16-10-2007 om 10:19
Jammer dat het voor de 360 uitkomt. Blijkbaar begrijpen veel 360 fans niet wat voor een onwijs vette game dit is. Naja. Het leuke is. Als die games slecht verkopen op de 360, omdat de fanbase te veel van pc games houden (want 360 markt is erg pro pc markt), dan zal de volgende game gewoon op ps3 uitkomen of het huidige deel alsnog een entrance maken voor ps3. Want nu is het voor dit soort titels misschien iets riskanten om voor de ps3 te ontwikkelen tegenover de 360, maar dat veranderd natuurlijk als de ps3 meer verkoopt. Dat er meer ps3's in de toekomst verkocht gaan worden, is niet iets wat gehoopt hoeft te worden. Dat is een feit.

Stammetje91 op 16-10-2007 om 18:53 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Serieus, Katamari ziet er saai en eentonig uit (waarvan het laatste ook wel een beetje waar is), maar het is zo verslavend. Ik denk inderdaad ook dat ze hem uit gaan brengen op de PS3 uiteindelijk, want daarop spelen veel meer mensen die dit soort spellen kunnen waarderen. Sony blijft natuurlijk de consoles maken voor de Japanse games over het algemeen.

dvast op 17-10-2007 om 10:13 [Niv: 3 / Exp: 131]
heb de demo van amerikaanse live gehaald, niet zo heel veel aan

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Beautiful Katamari
Type:
Game
Releasedatum:
29-02-2008
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Atari
Media:








Meer media