Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Micromart stopt Xbox 360 repair service


Door Rene Groen op 29-06-2007 om 15:55
Bron: Eurogamer

Van de problemen rondom de Xbox 360 zijn we allemaal op de hoogte, gelukkig was er in Engeland echter nog Micromart, een specialist om de probleem te verhelpen. Inderdaad, deze wás er.

De reparatiespecialist weigert nog langer Xbox 360 consoles aan te nemen die de drie rode ringen vertonen, the Red Ring of Death genoemd. In een periode van enkele maanden kregen ze gemiddeld zo'n dertig consoles per week binnen en dat werd teveel. Aan het einde van 2006 werd de stroom van kapotte consoles steeds erger en toen de garantie van twaalf maanden was afgelopen bleek het werk helemaal niet meer te overzien.

Micromart is een bedrijf dat in dienst staat van individuele verkooppartijen. Als een consument een kapotte console terugbrengt naar de winkel stuurt deze het door naar Micromart, maar deze kwam er na verloop van tijd achter dat de problemen in het moederbord van de console zaten. Hiermee leerden ze tevens dat de problemen groter waren dan verwacht en dat de fout na verloop van tijd terug kon komen. Hierdoor geeft het bedrijf nu het advies om direct naar Microsoft toe te stappen. Ook het bedrijf zelf heeft Microsoft aangeschreven met alle problemen die ze zijn tegengekomen, een reactie laat echter nog steeds op zich wachten.

quote:
"We're not taking that thing on board; we won't repair them. We originally did some work with it but it's labour intensive and it isn't really a feasible repair for us to undertake. We would probably end up charging GBP 100 for a repair and we still wouldn't be happy with the end result."


Ondanks alle kritieken rondom de console blijft Microsoft het onderwerp ontwijken en geven ze in interviews geen definitieve uitvalcijfers.


16:02  Genoeg ideeën om FIFA 08 te verbeteren
15:45  Weinig mensen kijken films op console
 Reacties (28)
 Pagina: 1 | 2
Dnarbeis op 29-06-2007 om 15:58 [Niv: 60 / Exp: 2984]
omg ,lol

Joni Philips (Eindredacteur) op 29-06-2007 om 16:01 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Het is redelijk logisch, het is duur en als de console opnieuw stuk gaat binnen hun garantieperiode (3 maanden) kost het hen heel wat.

MaartenL (Redacteur) op 29-06-2007 om 16:02 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ai das minder...

30 kapotte consoles per week is wel veel

Zelf heb ik het red ring of death probleem gehad en na 1,5 week had ik mijn xbox360 terug. Voor de rest heb ik nog niet te klagen van de console.

Op zich wel erg dat het aantal kapotte 360's zo hoog ligt en al heel erg dat ze na een jaartje (2 jaar bij ons gelukkig) al geld moeten vragen omdat het ding zonder garantie valt...

Als het ding toch zoveel fouten teweeg brengt mag MS ook wel eens consumentvriendelijk uit de hoek komen en de garantie te verlengen voor de meest gekende problemen (Krassen, red ring, overhitting) maar ja, dan moet MS weer héél veel geld beginnen uit te geven voor reparaties...

Joni Philips (Eindredacteur) op 29-06-2007 om 16:04 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Als je de financiële cijfers van MS bekijkt dan zie je dat de Home & Entertainment divisie gigantische verliezen heeft gemaakt door de garantie te verlengen tot 2 jaar.

Gast (82.156.3.xxx) op 29-06-2007 om 16:06
Of ze moeten gewoon zorgen dat het niet meer gebeurt.

Roderick op 29-06-2007 om 16:08 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Naar mijn mening heeft Microsoft gewoon veel te weinig gedaan aan het verbeteren van het product. 1,5 jaar na release zien we pas dat Microsoft defecte apparaten voorziet van een extra koelunit (of het genoeg is is niet bekend) en dat heeft écht te lang geduurd. Overigens het het vervangen van die extra koeling de reden dat het allemaal wat langer duurt, plus het feit dat Microsoft je nu geen refurbished van een ander meer terugstuurt maar gewoon je eigen console weer laat krijgen. Tenminste, dat is wat ik gelezen heb.

im2 op 29-06-2007 om 16:19 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Als er fouten in het moederbord zitten is het wel érg triest

Timo_ op 29-06-2007 om 16:53 [Niv: 41 / Exp: 2060]
30 consoles per week, maar over welke regio? Alleen NL, UK, VS, EU??

DarthTedious op 29-06-2007 om 17:06 [Niv: 46 / Exp: 2276]
Dit is het bewijs dat de 360 niet deugt. Maar de Xbox-fanboys zullen dit nog jaren ontkennen, de waarheid komt hard aan

Tom_V op 29-06-2007 om 17:21 [Niv: 45 / Exp: 2263]
@DarthTedious
Qua hardwarekwaliteit is het inderdaad van een zeer bedenkelijk, ja zelfs triest niveau.

Qua concept (live, marketplace, arcade) en gameslineup blijft het een goeie console.

Joni Philips (Eindredacteur) op 29-06-2007 om 17:22 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Alleen UK wsl, en dan wsl maar een beperkt deel.

Gast (86.87.11.xxx) op 29-06-2007 om 19:50
Ik heb me 360 nu net iets meer dan een jaar en nog geen problemen gehad. :9

Orian op 29-06-2007 om 19:56 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Ik vraag me af of iedereen met een ring of death hem onmiddelijk opstuurt? Ik had het ook (was helemaal in paniek ), maar een enkele herstart en hij deed niet raar meer. Daarna ook verder nooit meer problemen gehad (klopt het even af)

Gast (84.25.177.xxx) op 29-06-2007 om 19:59
garantie nu 2 jaar?

Gast (84.87.109.xxx) op 29-06-2007 om 21:17
dit is het enige wat micro deze generatie kan gaan verneuken, hopelijk vinden ze eens een goede oplossing

Gast (84.87.109.xxx) op 29-06-2007 om 21:18
mijne heb ik een keer ingeruild, deze doet het vlekkeloos

Gast (86.85.88.xxx) op 30-06-2007 om 09:31
Het is ook allemaal onzin.
De meeste gamers doen gewoon niet voorzichtig.

Ik heb hem sinds het begin en heb geen problemen gehad.


Pure nonens dus

Tom_V op 30-06-2007 om 09:41 [Niv: 45 / Exp: 2263]
Nonsens is het allerminst. De cijfers die circuleren zijn dat misschien wel, maar er is wel degelijk een probleem.

En laat de LOLs nu maar komen
Gisteren voor de tweede keer sinds maart 2006 de rode ring des doods gekregen. Ach, zo'n dingen worden een gewoonte.

Mokroveli op 30-06-2007 om 10:27 [Niv: 9 / Exp: 435]
Ik vind het waardeloos dat Microsoft, een van de rijkste ondernemingen op deze aardkloot, het vertikt de hardware problemen op te lossen maar wel miljoenen wilt steken in reclame campagnes en dergelijke. Het zegt veel over de kijk op de markt en de intenties van Microsoft.

Tom_V op 30-06-2007 om 10:37 [Niv: 45 / Exp: 2263]
@Mokroveli
Uit het standpunt van MS enigszins begrijpelijk. Stel dat ze 10 miljoen consoles tegelijk moeten terugroepen... dat zou een operationele ramp zijn en volgens mijn bescheiden visie zelfs onhaalbaar omwille van ontelbare praktische problemen.

Dus kiezen ze voor de next-best thing: laat de mensen in het ongewisse en laat ze in een vaste, aanhoudende stroom hun consoles 'omruilen' ipv in één vloedgolf.

Maar ja, de gebruikers zitten natuurlijk met de gebakken peren.

Mokroveli op 30-06-2007 om 11:00 [Niv: 9 / Exp: 435]
@Tarantino.

Als Microsoft liefde zou hebben voor haar klanten en de ervaring van het gamen, dan zouden ze een nieuwe blauwdruk van hun product maken om eens normaal werkende producten te kunnen leveren. Ze zouden er dan voor zorgen dat klanten geleidelijk hun console zouden kunnen opsturen, bijv per land of continent, om ze vervolgens kosteloos om te ruilen voor het verbeterde exemplaar. Het zal vast operationaal zwaar zijn, maar so be it. Ze hebben ervoor gekozen het product vroegtijdig op de markt te gooien, dus dan moeten ze ook verantwoordelijkheid nemen als er zaken fout gaan, vooral als een van de rijkste ondernemingen ter wereld.

Gewijzigd door Mokroveli op 30-06-2007 om 11:08

Tom_V op 30-06-2007 om 11:24 [Niv: 45 / Exp: 2263]
@Mokroveli
In hun opzicht nemen ze vast hun (dure) verantwoordelijkheid. Tweemaal UPS kosten, herstelkosten, uitbating helpdesk en de daarbijhorende personeelskosten, etc...

Bij een bedrijf zijn belangrijk: geld en de klant het gevoel geven dat niet geld het belangrijkste is.

Microsoft beschikt zeer zeker over de budgetten om zo'n operatie te financieren. Maar wereldwijd het hoofd nederig buigen en miljoenen exemplaren terugroepen temidden van een console-oorlog... dat is zelfmoord.

Mokroveli op 30-06-2007 om 11:37 [Niv: 9 / Exp: 435]
Zelfmoord is arrogantie, afschuiven van problemen op minder bedeelden en niet je verantwoordelijkheid willen nemen. Op een gegeven moment zal de consument daar doorheen kijken, imago is alles.


Tom_V op 30-06-2007 om 11:41 [Niv: 45 / Exp: 2263]
Hun huidig gedrag zien ze wellicht als 'the lesser of two evils'.

Maar goed, beetje offtopic: ik dacht ergens te hebben gelezen dat jij vroeger ook een 360 had; na hoeveel reparaties heb je er de brui aan gegeven?

Mokroveli op 30-06-2007 om 11:51 [Niv: 9 / Exp: 435]
Waarschijnlijk ja, wel jammer dat de gamer daar de dupe van moet zijn.

Ik heb in een duister verleden 3 consoles gehad. De eerste was bij aankoop al dubieus, de twee begaf het na een maand en de derde binnen een week. Kortom, ik heb nooit een normale pot kunnen gamen. Op een gegeven moment ben ik toen zo tekeer gegaan door de tel dat Microsoft me nu opeens wel een werkende console kon toesturen. Ik heb toen eieren voor mn geld gekozen en het ding direct verkocht. Best jammer, want qua games zit het allemaal wel snor.

Gewijzigd door Mokroveli op 30-06-2007 om 11:52

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Xbox 360
Type:
Hardware
Releasedatum:
02-12-2005
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media