Van de problemen rondom de Xbox 360 zijn we allemaal op de hoogte, gelukkig was er in Engeland echter nog Micromart, een specialist om de probleem te verhelpen. Inderdaad, deze wás er.
De reparatiespecialist weigert nog langer Xbox 360 consoles aan te nemen die de drie rode ringen vertonen, the Red Ring of Death genoemd. In een periode van enkele maanden kregen ze gemiddeld zo'n dertig consoles per week binnen en dat werd teveel. Aan het einde van 2006 werd de stroom van kapotte consoles steeds erger en toen de garantie van twaalf maanden was afgelopen bleek het werk helemaal niet meer te overzien.
Micromart is een bedrijf dat in dienst staat van individuele verkooppartijen. Als een consument een kapotte console terugbrengt naar de winkel stuurt deze het door naar Micromart, maar deze kwam er na verloop van tijd achter dat de problemen in het moederbord van de console zaten. Hiermee leerden ze tevens dat de problemen groter waren dan verwacht en dat de fout na verloop van tijd terug kon komen. Hierdoor geeft het bedrijf nu het advies om direct naar Microsoft toe te stappen. Ook het bedrijf zelf heeft Microsoft aangeschreven met alle problemen die ze zijn tegengekomen, een reactie laat echter nog steeds op zich wachten.
quote: "We're not taking that thing on board; we won't repair them. We originally did some work with it but it's labour intensive and it isn't really a feasible repair for us to undertake. We would probably end up charging GBP 100 for a repair and we still wouldn't be happy with the end result."
Ondanks alle kritieken rondom de console blijft Microsoft het onderwerp ontwijken en geven ze in interviews geen definitieve uitvalcijfers.
|