 |
|
Nieuws: Shane Kim over diverse onderwerpen
Door Rene Groen op 10-03-2007 om 19:50
|
Bron: IGN
|
De afgelopen dagen hadden we al veel berichten afkomstig van de GDC, ook Shane Kim had tijdens diet event de ndoige onderwerpen om over te praten. We hebben alles even voor je op een rijtje gezet.
Over zes miljoen Xbox Live leden:
Kim geeft aan dat de zes miljoen gebruikers zowel Xbox als Xbox 360 leden zijn, tevens wilde hij niet aan hoeveel betalende (Gold) mensen dit zijn en hoeveel mensen een Silver lidmaatschap hebben.
Over het verlaten van de Stamper Brothers bij Rare:
De broertjes Stamper zijn volgens Kim veel langer gebleven dan menig ander na de overname door Microsoft, maar dat het hun eigen keuze was en dat ze nieuwe dingen wilden doen. De broers zullen een nieuw ontwikkelbedrijf starten en hierbij zullen ze aan kleinere projecten werken die dichter bij hunzelf staan. Kim denkt dat ze in goed contact zullen blijven met Microsoft, en dat het hun vertrek bij Rare geen grote aderlatig is omdat hun dagelijkse bezigheden bij Rare al minder waren dan voorheen.
Over Viva Piñata en een sequel:
Kim geeft aan dat Viva Piñata zeer goed verkocht, zonder hierbij exacte nummers te noemen. Wel geeft hij aan dat de hogere cijfers vooral buiten Amerika lagen. Op de vraag wat er met de game zou gebeuren nu de Stamper broers weg zijn antwoord hij dat Microsoft verder zal blijven gaan met het Viva Piñata unversum. Op het moment dat de install base hogere nummers bereikt zullen spellen als Viva Piñata fantastische verkopen neer gaan zetten. Viva Piñata zal dan ook nog enkele jaren blijven bestaan.
Over Mass Effect:
Het spel bevindt zich in de laatste stage en is een zeer groot spel. De laatste stage, het finalization process, zal een stuk langer duren dan bij een game als Fuzion Frenzy 2. Een grote game die in het in zijn eentje goed moet doen in de verkopen heeft de ruimte nodig.
Over de HDD en Zephyr:
Ook Kim heeft gehoord over de grotere HDD en foto's gezien, en dus moet het wel waar zijn, zo verteld hij lachend. Hij geeft toe dat Microsoft dit soort dingen zelf in de wereld helpt, aangezien de opslagruimte een grote kwestie is. Het positieve is dat de architectuur van de Xbox 360 het toe laat om aanpassingen te maken, wellicht dat we hier al dit jaar iets over horen, wellicht ook niet. Helaas kan hij hier echter niets over zeggen, zo ook niet over Zephyr.
Microsoft heeft een visie over aangesloten entertainment, waarbij ze games, muziek, films en TV samen willen brengen. De teams werken op dit moment apart van elkaar, maar het doel is om dit zoveel mogelijk samen te brengen en een distributienetwerk te creeëren waarin alles samen komt. Of het nu gaat om IP TV of om de integratie van Zune, het gaat allemaal om software. Microsoft zit in de goede positie om hier een voordeel uit te halen en het een realiteit te maken.
Over Too Human:
Helaas, helaas. Kim wilde niet zeggen wanneer Too Human uit zal komen, of een releasedatum geven. Sterker nog, hij wilde niet eens vertellen in welk jaar het spel zal verschijnen. Deze uitspraken lijken op een uitstel van het spel, toch zegt hij dat het spel binnenkort meer van zich laat zien en dat alles goed gaat. Toch is hij kritisch genoeg om te zeggen dat ze het spel vorig jaar, tijdens de E3, te vroeg hebben laten zien. Sommige games duren nu eenmaal langer om te ontwikkelen, en aangezien er ook veel andere games aankomen is het niet erg dat deze iets langer op zich laat wachten. Microsoft heeft immers al veel games dit jaar! (Red.- Is dit een verwijzing dat het spel niet dit jaar komt?)
320 Spellen met de kerst
Kim geeft aan liever minder games in een jaar te maken die groter zijn, dan met veel titels te komen die slechts weinig impact kennen. Tevens hoeft Microsoft niet met veel titels te komen aangezien ze een goede ondersteuning hebben van third-party ontwikkelaars. In totaal zullen er 320 spellen zijn aan het einde van het jaar, het is aan Microsoft om met titels te komen die er echt tussenuit springen en het verschil maken.
Over Halo 3:
Halo 3 komt eraan, maar dat is het ook. Bungie werkt nog steeds hard aan het spel en de beta is in aantocht, Kim hoopt dan ook dat mensen dit zullen waarderen.
Over titels in 2008:
Na 2007 staat ons nog genoeg te wachten, denk aan titels als Halo Wars, Fable 2 en Alan Wake.
|
|
|
|
00:27 Bullet Witch
19:31 Edge geeft God of War 2 een magere 7
|
Reacties (8) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (87.211.5.xxx)
op 10-03-2007 om 20:21
|
320 spellen is toch best wel veel:P
|
|
wackyprofessor
op 10-03-2007 om 20:43
[Niv: 224 / Exp: 11181]
|
En daar tussen zitten wel zoals verwacht lekkere titels tussen
Alleen beetje vaag dat Kim niet iets over Too Human kwa release datum wilde zeggen, ik denk op zijn vroegst eind dit jaar of begin 2008 als Microsoft het als een grote game beschouwt.
6 miljoen leden..is wel netjes.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 10-03-2007 om 21:20
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
320 spellen is idd best veel, maar eerst toch maar zien. Het streefdoe lvoor 2006 werd ook niet gehaald
|
|
Maximum Psycho
op 10-03-2007 om 21:39
[Niv: 0 / Exp: 12]
|
Goed nieuws over die grotere HDD.
Hoop dat die Zephyr ook komt.
|
|
Gast (62.163.88.xxx)
op 10-03-2007 om 21:47
|
onder die 320 spellen zullen waarschijnlijk games van x box live arcade tussen zitten
|
|
Gast (217.122.199.xxx)
op 10-03-2007 om 22:59
|
Wauw, goed nieuws! 320 spellen, lekker! Viva pinata vindt 'k zelf een kutgame, maar toch.
Lekker veel neiuws vandaag!
|
|
Cubic X
op 11-03-2007 om 09:43
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
niet echt boeiende info. Ga er maar vanuit dat die HDD en Sephyr komen, anders had deze man het gelijk wel ontkent. Hij zegt nu dat MS die dingen zelf de wereld in helpt, grote kans dus dat die geruchten toch waar zijn.
|
|
Nelus
op 11-03-2007 om 22:14
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
320 spellen, daar zitten idd ook Arcade spellen bij die officieel zijn gemaakt door bedrijven. Ben het wel eens met Shane kim als die zegt dat ie liever minder games ziet en dan beter i.p.v. kleine titles met weinig impact.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|
|
|