Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(5) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Review:

WWE SmackDown! vs. Raw 2007


Door Rene Groen op 28-12-2006 om 00:21
Bron: Gamed

De worstelsport zal nooit de volkssport nummer 1 worden in Nederland, toch bewonder ik wekelijks de kunsten van de mannen en vrouwen uit de WWE. Nadat ik WWE Smackdown! vs. Raw eerder al de beste worstelreeks op gamegebied noemde, kon ik nu aan de slag met het nieuwste deel. Kan ook dit deel het realisme benaderen dat ik zo bewonder?


Op de vorige twee pagina’s maakte ik al veel verwijzingen naar het vorige deel, er is nog een laatste puntje waarbij ik dit zeker ook zal moeten doen. Net als in SD vs. Raw 2006 is het roster ook nu weer verre van up-to-date. Ik snap best dat een spel lang in ontwikkeling is en dat de worstelsport snel verandert, maar het ontbreken van enkele grote namen (zoals de gehele ECW brand op The Big Show en Rob Van Dam na) doet het spel zeker geen goed. Als je bedenkt dat het spel via Xbox Live te updaten is, vragen we ons toch af of dit niet de perfecte oplossing is om ook na het kopen van het spel de rosters goed te houden. Ook Kurt Angle in het roster doet toch rare gevoelens naar boven brengen als je bedenkt dat deze de WWE op een rare manier verlaten heeft om zich aan te sluiten bij TNA. Wat extra nazorg bij een spel als dit is cruciaal als je ook na het verschijnen ervan wilt zorgen dat mensen je spel zullen blijven spelen. Een ander puntje wat ertoe bijdraagt dat je het spel al wat sneller uit de Xbox 360 zal halen, zijn de laadtijden, die dan wel niet al te lang duren, maar wel zeer vaak voorbij komen. Stel dat je een match opstart, dan begin je met een laadscherm, vervolgens de eerste entrance, dan weer een laadscherm, dan de tweede entrance en dan weer twee laadschermen alvorens de match begint. Alles bij elkaar zorgt er zeker voor dat je minstens twintig seconden zit te wachten voordat je eindelijk met je match kunt beginnen, zeker op de Xbox 360 hadden we meer verwacht.



Grafisch hebben we met de PlayStation 2 versies nooit te klagen gehad en konden we het de kleine foutjes vergeven. Nu is het echter de Xbox 360 versie die we beoordelen en dan verwachten we toch een grafische verbetering, helaas blijft deze echter gedeeltelijk uit. Toegegeven, de karaktermodellen zien er prachtig uit en kleine details als tatoeages zijn perfect overgenomen, toch schort het ook aan de nodige afwerking. Ik gaf al eerder aan dat de Xbox 360 een gedeeltelijke overzetting is van de PlayStation 2 versie, waardoor we ook hier te maken krijgen met animaties die niet vloeiend in elkaar overlopen en lichaamsdelen die door elkaar heen schuiven. Voorbeelden hiervan vinden we bijvoorbeeld in lange haren die door de huid heen steken, of juist de huid die door een titel heen prikt. Ondanks deze kritische puntjes (die vooral opvallen als je er goed op gaat letten) zit het spel grafisch goed in elkaar. Zoals gezegd lijken worstelaars qua uiterlijk op hun evenbeeld, maar ook qua bewegingen heeft de ontwikkelaar veel tijd uitgetrokken om dit zoveel mogelijk op elkaar te laten lijken.

Het geluid in het spel kent een tweedeling. De stemmen van de bekende worstelaars en commentatoren komen realistisch over en geven een meerwaarde aan de echtheid van het spel. Helaas moeten we voor de commentatoren (wederom) concluderen dat de ingesproken teksten minimaal zijn, waardoor je regelmatig hetzelfde voorbij zult horen komen. Tevens is het raar dat commentatoren aan het eind van een match nog met hun conclusie bezig zijn terwijl het scherm al weg gaat, en hun stemmen dus midden in een zin weg vallen. De soundtrack levert daarentegen weer een indrukwekkende prestatie om een opzwepende sound neer te zetten. Ook hier echter weer een klein minpuntje: custom tracks worden niet ondersteund, ook niet bij de creatie van een eigen entrance voor je worstelaar.



WWE SmackDown! vs. Raw 2007 is geen slechte game geworden, verre van dat zelfs. Echter is het wel zo dat ik als liefhebber van het genre genoeg punten zie die nog verbetering nodig hebben, en het baart me zorgen dat ik deze in de review van WWE SD! vs. Raw 2006 ook al aan sneed. Yuke’s zal zich voor het volgende deel echt moeten gaan richten op de next-gen consoles en niet wederom de fout maken dat ze deze slechts afleiden van de PlayStation 2 versie en de kritische puntjes apart afhandelen. We zijn natuurlijk blij dat Yuke’s ervoor koos om het spel ook op de Xbox 360 te laten verschijnen, maar maakt zich er mijn inziens iets te gemakkelijk vanaf door een game aan te bieden die te weinig vernieuwing kent ten opzichte van het vorige deel. Maakt dit het spel slecht? Zeker niet, worstelfans kunnen het spel nog steeds blind aanschaffen en ik weet zeker dat ze zich uren zullen vermaken met de beste worstelreeks die te krijgen is. Echter, met de adem van Midway’s TNA game in de nek moet Yuke’s wel inzien dat ze met WWE SD! vs. Raw 2008 niet wederom met enkele minimale aanpassingen aan kunnen komen.
Pagina: 1 | 2 | 3
Beoordeling
Gameplay   84
Sound   80
Graphics   76
Replay   90

Nog steeds de beste worstelgame, toch willen we in de 2008 versie meer vernieuwing.
83


00:21  Super Monkey Ball: Banana Blitz
22:12  Santello wint PES 6 Gamed toernooi
 Reacties (4)
 Pagina: 1
ApoC op 28-12-2006 om 18:51 [Niv: 101 / Exp: 5061]
Jammer dat de game nu al tijdje uit is

Rene Groen (Eindredacteur) op 28-12-2006 om 19:30 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Ik kreeg het recensie exemplaar pas wat later, vandaar ook de latere review

im2 op 30-12-2006 om 17:04 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ik vind de score toch nogal hoog in vergelijking met de minpunten die je noemt. Maar ik ben zowieso geen worstelfan dus dit spel is niet echt iets voor mij

Rene Groen (Eindredacteur) op 31-12-2006 om 00:31 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Juist omdat ik zo'n worstelfan ben vallen de kleinste puntjes me al op en die heb ik dan ook behandeld. Het blijft een goede game, alleen mist de juiste afwerking.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
WWE Smackdown! vs. RAW 2007
Type:
Game
Releasedatum:
10-11-2006
Ontwikkelaar:
Yuke´s
Uitgever:
THQ Inc.
Media:








Meer media