Ed Boon, bedenker van Mortal Kombat en grote man achter de serie, heeft tegenover GameInformer een aantal vragen beantwoord over Mortal Kombat Armageddon op de Wii.
Het eerste wat bekend is gemaakt, is dat Mortal Kombat Armageddon niet geheel anders is op de Wii en dat er niet dus op één of andere manier revolutionair gebruik wordt gemaakt van de controller. Waarom niet? Tijdgebrek. Men wil namelijk niet een halfgebakken game afleveren en liever van de grond af aan een beat um up opbouwen voor de Wii. Bij Mortal Kombat Armageddon is het niet mogelijk om in dat beetje tijd dat nog over is helemaal opnieuw te beginnen.
Grafisch zal Armageddon wel beter worden op de Wii dan op de PlayStation 2 en XBox. De Wii is krachtiger en kan daarom ook meer grafische truukjes uithalen. Echter, het blijft een port, dus verwacht geen gigantische verschillen. Het gaat om de gameplay en die proberen ze zo goed mogelijk te maken.
De game zal naar alle waarschijnlijkheid geen extra karakters of modes bevatten, naast de huidige 60 speelbare karakters. Mochten ze toch de Wii-mote op een speciale manier gebruiken, dan komt er absoluut een extra mode in die volop van deze mogelijkheden gebruik maakt.
Mortal Kombat Armageddon zal geen gebruik maken van WiiConnect24, maar toekomstige games in de serie waarschijnlijk wel. Daarnaast wist Boon te vertellen dat hij het geweldig zou vinden als 'oude' Mortal Kombat games via Virtual Console beschikbaar zouden komen.
|