Forza Motorsport 2 moet dé realistische racer van de Xbox 360 gaan worden. Een vergelijking met Gran Turismo lijkt dan niet vergezocht. Toch verschilt Forza Motorsport 2 op wat vlakken.
Eerder meldden we al dat Forza Motorsport zo'n 60 circuits zal tellen, waarvan 13 officieel gelicenseerde banen. Ook zal het aantal auto's niet gering zijn: zo'n 300. De framerate moet ook een goed getalletje weer gaan geven: 60 frames per seconde. Alle kleine details van de auto zijn aan te passen, waardoor meer realistisch aan de auto gewerkt kan worden. Ook tijdens het racen zullen temperatuur, bandendruk en dergelijke van invloed zijn.
Dit realisme gaat niet op voor de schade, de makers melden dat we in de nieuwe generatie ook geen productieauto's hoeven te verwachten die total loss gaan tijdens een race. Dit heeft met de makers van de wagens te maken, die liever niet zien dat hun wagens compleet aan diggelen gaan. Wel heeft het team een uitgebreid schademodel af die aan de producenten van de echte auto's wordt getoond, op basis hiervan kunnen ze zeggen of ze deze virtuele schade wel of niet toestaan bij hun productiemodellen.
Toch weet men te zeggen dat de wagens een stuk meer visuele schade zullen kennen dan in Forza Motorsport 1. Ook de physics zullen een grote sprong nemen.
Om alvast lekker in de sfeer te komen is er een nieuw filmpje naar buiten gebracht die laat zien wat er allemaal mogelijk is op tunegebied. Het filmpje is hier te bekijken.

|