Full Throttle, Grim Fandango, Day of the Tentacle en Psychonauts. Zomaar een rijtje games die op het eerste gezicht weinig met elkaar te maken hebben, maar tegelijkertijd toch ook weer heel veel. Al deze spellen zijn namelijk ontwikkeld door Tim Schafer, de eerste drie toen hij nog voor Lucas Arts werkte en de laatste vanuit zijn eigen ontwikkelstudio, Double Fine Productions.
Iedereen die een beetje gamegeschiedenis kent, zal die titels wel allemaal herkennen als culttitels, die door weinig gamers gespeeld zijn. Tim Schafer wil echter meer gamers de mogelijkheid geven de game te spelen en daarom is hij teleurgesteld dat de Xbox versie nog niet speelbaar is op de Xbox 360. Volgens hem werken er bij Microsoft topmensen, maar het is spijtig dat ze Psychonauts geen kans geven.
"I have an Xbox 360, and I love it. I love it so much. I wish I could spend every living moment of my life playing it. My wife and I have discussed it, and we've agreed to name our first child, "Geometry Wars." The only thing that could make my Xbox 360 any better is if it would just play this game we made called Psychonauts."
|