Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Review:

Splinter Cell: Essentials


Door Joni Philips op 28-05-2006 om 20:50
Bron: Gamed

Sam Fisher is op korte tijd een grote naam geworden binnen de gamewereld. Ubisoft oogstte namelijk veel lof en hoge verkoopscijfers met hun Splinter Cell-serie. Ook op de PlayStation Portable mocht Sam aan de slag, zelfs met een exclusief avontuur! Kan Splinter Cell: Essentials het even goed doen als op console?


Zoals we gewoon zijn van de Splinter Cell, wordt er opnieuw stevig gebruik gemaakt van schaduwen en duisternis. In deze versie zorgt dat ervoor dat je amper iets ziet. Je zult constant, maar dan ook constant, je nachtvizier moeten gebruiken. Een game die volledig uit groen en grijstinten bestaat is niet mooi, zeker als zo lelijke texturen met gemak zichtbaar worden. Als je dit echter niet doet, kom je al snel tot de conclusie dat je hier of daar een vijand gemist hebt. Dat is niet handig als deze dan net naast je verschijnt en begint te schieten. Door al deze donkere kleuren is de game ook praktisch onbespeelbaar wanneer er ergens licht binnenvalt.



Dit is echter niet het enige probleem met de graphics van de game. Zo leidt de framerate van de game een eigen leven, hij zal namelijk regelmatig even een pauze nemen en de diepte in kelderen. Daarnaast heeft de game ook verscheidene clipping problemen, waarbij je bijvoorbeeld het lege hoofd van Sam kunt bekijken, of de verschillende huisjes die binnen geen meubels hebben staan. Dat is natuurlijk niet echt optimaal, en het is zeker niet wat we van een game verwachten anno 2006.

Enkel het geluid is er nog om de game in stand te houden, en daarmee bedoelen we natuurlijk dat het geluid het enige deel van het spel dat je nog net voldoende is. Zo zul je dankzij de geluidseffecten de positie van een vijand kunnen bepalen. Spijtig genoeg zijn deze geluidseffecten herhalend als wat, en klinken ze altijd hetzelfde. Dat is toch normaal, ik bedoel, bewegen op gras klinkt toch identiek hetzelfde als bewegen op een ijzeren vloer. Voor de rest is de muziek wel te verdragen, maar ook zeker geen plezier om naar te luisteren.



De game heeft last van hevige laadtijden, bij de start van het level en bij elk checkpoint heb je laadtijden, die kunnen aanslepen tot een dikke twintig - dertig seconden. Ook het opslaan, dat wel op elk moment van de game kan, neemt veel tijd in beslag. Dat is spijtig want met een handheld wil je toch snel kunnen gamen, en dat lukt niet echt met deze Splinter Cell.

Op consolegebied is er misschien een harde strijd tussen Splinter Cell en Metal Gear, maar op handheldgebied haalt die laatste het nog met gemak dankzij de Acid reeks en Ghost Babel. Net zoals de Splinter Cell delen op de Nintendo DS en de Game Boy Advance is dit spel zonde van de disk waarop het staat. Het wachten op de eerste topper van Ubisoft voor een handheld gaat nog even voort. Aan de andere kant, het kan ook nog even duren eer de eerste nieuwe game voor de PSP van Ubisoft verschijnt.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   30
Sound   50
Graphics   20
Replay   20

Sam Fisher overleeft deze missie duidelijk niet.
30


07:36  X-Men: The Official Game
20:48  Street Riders
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tom Clancy's Splinter Cell: Essentials
Type:
Game
Releasedatum:
07-04-2006
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:







Meer media