Resident Evil games kunnen behoorlijk eng zijn. Sommige delen zijn zelfs zo eng, dat het gevolgen heeft voor de rest van de franchise. Neem bijvoorbeeld de first-person view van Resident Evil 7: Biohazard, die door velen zo eng werd bevonden dat het Capcom heeft doen besluiten een third-person view toe te voegen aan het aankomende Resident Evil: Requiem.
Toen Resident Evil 7 werd uitgebracht besloot de ontwikkelaar om de third-person view, bekend uit Resident Evil 4, 5 en 6, te laten varen en over te stappen naar een first-person view. Deze beslissing werd deels genomen door regisseur Koshi Nakanishi, die overigens geen betrokkenheid had bij het achtste deel, Resident Evil Village, maar nu wel terugkeert voor Requiem.
Ondanks dat hij dus eerder afweek van een benadering vanuit een derde persoonsperspectief geeft hij nu deze optie toch weer terug. In gesprek met Games Radar geeft hij aan dat dit niet zomaar is, velen vonden Resident Evil 7 namelijk te eng en intens, en hij wil deze groep graag tegemoet komen.
quote: ""Als ik terugkijk naar het first-personperspectief van Resident Evil 7, heb ik dat geďmplementeerd om het meeslepender en enger te maken dan ooit tevoren. Ik denk dat de meeste media en spelers het erover eens waren dat het een ongelooflijk enge game was, maar misschien was het té eng.
Ik denk dat sommige mensen het niet aankonden en het niet konden afmaken of er zelfs niet aan begonnen. En daar kijk ik op terug met de gedachte: weet je, ik wil ervoor zorgen dat mensen van dit spel kunnen genieten.
Dus als je het spel in de eerste persoon begint en je vindt het te veel, dan is de derde persoon bijna een manier om iets terug te doen van dat horrorniveau en het iets makkelijker te hanteren te maken door het personage op het scherm te zetten als een soort avatar van jezelf."
We kunnen op 27 februari met de game aan de slag op PC, PlayStation 5 en Xbox Series. Het verhaal draait om Grace Ashcroft, een FBI analiste die onderzoek doet naar de mysterieuze doden in Raccoon City, dertig jaar na de gebeurtenissen uit Resident Evil 3. Volgens Nakanishi heeft Grace, in tegenstelling tot protagonisten uit eerdere delen, weinig ervaring in gevecht, waardoor ze haar kwaliteiten verder uit zal moeten bouwen naarmate de game vordert.
|