De grootste launchgame voor de Nintendo Switch 2 is ongetwijfeld Mario Kart World. Een naam die niet zomaar gekozen is, je kunt namelijk overal racen en dat laat zich ook vertalen in het aantal circuits.
Hewt laatste Ask the Developer interview staat geheel in het teken van de aankomende game en hierin laat programming director Kenta Sato weten dat de nieuwe Mario Kart eigenlijk gepland stond voor de Nintendo Switch, alvorens ze in 2020 besloten om zich toch op de opvolger te richten.
Een reden voor dit besluit is dat het moeilijk bleek om alles in de game te stoppen wat ze voor ogen hadden. Mochten ze dit wel willen realiseren op de Nintendo Switch dan moesten er concessies worden gemaakt, denk aan het terugbrengen van de visuals, verlagen van de resolutie of de framerate terugbrengen tot 30fps. Om hier niet aan te hoeven voldoen werd besloten om de overstap te maken naar de opvolger van de Switch. Toch was niet meteen duidelijk wat ze wel en niet konden doen:
quote: "Yabuki-san bracht het voor het eerst ter sprake rond 2020. We hadden toen al een idee van de verwachte specificaties van het volgende systeem, maar pas iets later ontvingen we daadwerkelijk werkende ontwikkelunits. Tot die tijd moesten we gewoon doorontwikkelen op basis van voorlopige schattingen."
Eén van de speerpunten is dat we niet over vaste circuits rijden, ook de ruimtes tussen de circuits kunnen gebruikt worden om te racen. De ontwikkelaars geven aan dat circuits hierdoor over de hele wereld verspreid liggen, en als je al deze variaties bij elkaar optelt kom je "makkelijk boven de 100."
Het gehele interview is hier te lezen.
|