Donkey Kong is een aap en dat zal hij ook altijd blijven. Althans, daar gaan we dan maar even vanuit. Toch is Donkey Kong niet altijd dezelfde aap. Tijdens de Super Mario Bros. Movie zagen we een nieuw design van misschien wel 's werelds bekendste aap en dat stond niet op zichzelf.
Toen vorig jaar de eerste beelden van Mario Kart World werden getoond zagen we wederom dat Donkey Kong een andere uitstraling had, iets wat Nintendo opvolgde in hun marketing. Hier was geen beter van dan Donkey Kong Bananza, een 3D platformer waarin hij de hoofdrol opeist.
Vraag die alleen overeind bleef was waarom Nintendo hiervoor heeft gekozen. Gelukkig geeft Shigeru Miyamoto in gesprek met IGN zelf antwoord op deze vraag en laat hij weten dat het alles te maken heeft met expressiviteit.
quote: "Als het gaat om het creëren van personages en het werken met personages, speel ik daar nog steeds een actieve rol in. En terugkijkend naar de eerste generatie Donkey Kong Country, werkten we samen met Rare om Donkey Kong Country te creëren.
Toen we het erover hadden om nieuwe versies te maken en Donkey Kong te laten evolueren, creëerden we de game Jungle Beat. We werkten samen met het team dat 3D Mario maakte. Met de technologie die toen beschikbaar was, konden we Donkey Kong expressiever maken. En terugkijkend naar het ontwerp van Rare, hebben we het opnieuw geëvalueerd; wat kunnen we met het ontwerp doen om het expressiever te maken? En toen het op de film aankwam, besloten we om verder te gaan met dit nieuwe Donkey Kong-ontwerp."
Gesproken over de bekende aap, op de Characters pagina in de Store sectie van de Amerikaanse Nintendo website is er een nieuwe render te zien van Donkey Kong, met Diddy Kong op zijn rug.
|