Het succes van live-service games ging niet onopgemerkt voorbij en dus probeerden ook partijen als Sony een graantje mee te pikken. Toch bleek dit geen garantie voor succes, en na het falen van Concord zien we dat andere, lopende projecten in rap tempo worden geannuleerd.
[Update] Jason Schreier heeft gereageerd op de berichtgevingen van Jeff Grubb en verwijst ze naar het rijk der fabelen. Volgens hem werden de ontwikkelaars wel degelijk op tijd geïnformeerd, namelijk een week voordat hij met zijn artikel naar buiten kwam.
[Eerder bericht] Enkele dagen geleden werd bekend dat er weer twee in ontwikkeling zijnde games in de prullenbak waren beland. Volgens de goed ingelichte Bloomberg journalist Jason Schreier zouden de games in de maak zijn geweest bij Bend Studio en Bluepoint Games, waarbij laatstgenoemde studio aan een God of War titel zou werken.
Journalist Jeff Grubb pakt het nieuws in zijn laatste Game Mess Mornings videoshow verder op en zegt te weten dat de medewerkers niet vroegtijdig geïnformeerd waren over het annuleren. Pas op het moment dat iedereen werd geïnformeerd leerden ook zij dat hun werk voor niets was geweest.
Een volgende stap is nu dat de beide studio's een nieuw idee aan Sony voor moeten stellen, vraag is alleen waar je groen licht voor zal krijgen. Nu de talloze live-service games worden geannuleerd is het de vraag waar Sony wel op zit te wachten.
quote: "Een paar jaar geleden bracht je je pitch naar PlayStation, dat wil zeggen: 'Het is een live service game, we weten dat je dat wilt horen. En kunnen we de God of War IP gebruiken? We weten dat je dat wilt horen.' En dan krijgen ze groen licht, en ze krijgen budget, ze krijgen financiering, ze kunnen hun studio laten groeien, meer mensen aannemen, de mensen die daar werken zijn veilig.
En nu moeten ze terug naar de tekentafel en een pitch bedenken die PlayStation wil horen, terwijl niemand echt weet wat ze willen horen, en dus is het een lastige situatie."
|