Amazon is één van de grootste bedrijven ter wereld, toch wil het nog maar niet lukken om ook hun gamedivisie op de kaart te zetten. In een nieuw verslag van de website Bloomberg lezen we mogelijk welke problemen hieraan ten grondslag liggen.
Volgens het artikel, geschreven door Jason Shcreier en Priya Anand, liggen er diverse factoren aan ten grondslag dat het de laatste jaren nog maar niet wil lukken. Ze beroepen zich hierbij op ervaringen van meer dan dertig medewerkers die bij Amazon Game Studios gewerkt hebben of er zelfs nog altijd actief zijn.
Eén van de grootste problemen die ze benoemen is de manager van de divisie, Mike Frazzini. Hoewel hij een veteraan is bij Amazon heeft hij geen eerdere ervaring in het ontwikkelen van games en deze onervarenheid zorgt voor frustraties bij ontwikkelaars. Frazzini luistert niet naar medewerkers of negeert hun adviezen, waardoor velen besloten om de studio te verlaten.
Het artikel gaat ook in op de projecten die vaak te maken hebben met een gebrek aan focus en schaal. Veel van de teams zouden direct projecten willen realiseren die de concurrentie aan kunnen gaan met IP's als Overwatch, League of Legends en Fortnite. Tevens is een veelgehoord probleem dat het lastig is om te werken met Lumberyard, de interne ontwikkeltool die te langzaam en moeilijk is bevonden om mee te werken.
Vorig jaar kwam Amazon met de hero-shooter Crucible die overeenkomsten had met Overwatch, echter werd al na vijf maanden de stekker uit het project betrokken. Momenteel zijn ze bezig met een MMO onder de naam New World, dit project werd recentelijk uitgesteld van 2020 naar de lente van 2021.
|