Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Juni 2020 
(13) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
30 Mei 2020 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(15) 
(0) 
(7) 
29 Mei 2020 
(7) 
(0) 
(13) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
28 Mei 2020 
(11) 
(0) 
(15) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Mei 2020 
(17) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
26 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(3) 
(14) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Mei 2020 
(0) 
(2) 
(1) 
(10) 
24 Mei 2020 
(0) 
(14) 
23 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2020 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
20 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(7) 
(3) 
19 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2020 
(6) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
17 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
16 Mei 2020 
(3) 
(12) 
(1) 
(2) 
(3) 
(0) 
15 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Unreal Engine 5 laat PlayStation 5 demo zien


Door Rene Groen op 13-05-2020 om 17:04

Grootser, sneller en indrukwekkender. Het zijn slechts een drietal termen die (hopelijk) van toepassing zijn op de nieuwe generatie consoles. Om hier een voorproefje van te krijgen heet Epic Games de Unreal Engine 5 gepresenteerd, draaiend op de PlayStation 5.

Hoewel de engine op de PlayStation 5 is gepresenteerd zal het ook ondersteuning geven aan iOS, Android, Mac, PC, Xbox One, Xbox Series X en PlayStation 4. De techniek van Epic draait om twee belangrijke technologieën, namelijk Nanite en Lumen, die beiden fotorealisme nastreven. Nanite moet ontwikkelaars de vrijheid geven om zoveel geometrische details te creëren als het oog kan zien zonder kwaliteitsverlies terwijl Lumen voor realistische belichting moet zorgen.
quote:
“Designers kunnen met Lumen meer dynamische scčnes creëren, bijvoorbeeld door de hoek van de zon voor de dag te veranderen, een zaklamp aan te doen of een gat in het plafond te blazen, en indirecte verlichting past zich hierop aan."

Ontwikkelaars krijgen begin 2021 toegang tot een preview van de Unreal Engine 5.




17:23  Double Fine remasters komen naar Xbox One
16:58  PlayStation 5 verschijnt nog altijd dit najaar
 Reacties (31)
 Pagina: 1 | 2
Gast (213.127.77.xxx) op 13-05-2020 om 17:13
Ik geef eerlijk toe dat zag er ziek uit :D _O_

Gast (217.103.21.xxx) op 13-05-2020 om 17:47
Ziet er goed uit

Gast (84.84.171.xxx) op 13-05-2020 om 18:38
Demo ziet er leuk uit..Nu nog games..

Joni Philips (Eindredacteur) op 13-05-2020 om 19:06 [Niv: 1167 / Exp: 58353]
Kijk, dat doet me vooruitkijken naar een nieuwe generatie. Nu graag nog wel eens een echte game.

Gast (86.208.115.xxx) op 13-05-2020 om 19:27
Ziet er goed uit, maar niet veel beter dan huidige generatie details. Het zal wel voor ontwikkelaars allemaal veel makkelijker worden.

Gast (104.244.72.xxx) op 13-05-2020 om 19:35
Ik zie ook allemaal mensen oeh en ah roepen, maar ik ben hier ook niet echt van onder de indruk.
Zal inderdaad voor devs wat makkelijker worden zonder LODs en nieuwe illuminatie, maar als je het vergelijkt met wat er nu op de PC mogelijk is...
Het is sowieso een tech demo en de geschiedenis leert dat dat vaak extremely exaggerated is.

Joni Philips (Eindredacteur) op 13-05-2020 om 20:35 [Niv: 1167 / Exp: 58353]
Ter vergelijking, dit is hoe de Unreal Engine 4 tech demo eruit zag:
https://www.youtube.com/watch?v=tn607OoVoRw
Dit is veel knapper.

Gast (51.89.95.xxx) op 13-05-2020 om 20:42
Ja, en we weten hoe die eerdere PC versie daarvan werd gemarket als wat de huidige generatie zou doen. Veel games zien er nog steeds niet zo mooi uit. Tech demo's zijn extreem misleidend.

da bom op 13-05-2020 om 21:14 [Niv: 89 / Exp: 4472]
Ziet er zeer goed uit

Gast (84.84.171.xxx) op 13-05-2020 om 22:33
@joni Philips

jaa maar bijna geen 1 game ziet er zo uit die met UE 4 is gemaakt

Berserk op 13-05-2020 om 22:50 [Niv: 141 / Exp: 7049]
Well I'm impressed! En die tekeningen in de grotten doen me denken aan de Banuk tekeningen in Horizon Zero Dawn. Zullen we zo'n graphics zien in HZD2? Denket wel!
En zie je Microsoft, zo laat je next gen graphics zien door je traag mee te nemen en te laten zien wat het kan zijn. Niet door een lage kwaliteit steaming trailer show te doen.

Redneckerz (Redacteur) op 13-05-2020 om 23:01 [Niv: 222 / Exp: 11075]
Veel meer detail en dit gaf een betere impressie van next-gen dan de Inside Xbox presentatie. Al deed het mij ook erg denken aan de eerste UE4 demo, die toen nog het SVOGI systeem had.

I.t.t tot eerdere tech demo's ben ik nu eerder geneigd deze beelden te geloven, puur omdat de nieuwe generatie hardware veel meer in balans is (naast veel krachtiger te zijn).

Gezien het detail van gestreamd wordt is de bekendmaking dat XBO en PS4 worden ondersteund wel opmerkelijk. Als dit mogelijk is door de snelle laadtijden van de nieuwe SSD's, hoe moeten de XBO en PS4 het dan doen? Die zie ik niet zo plotsklaps ineens dezelfde assets gebruiken.

Ik ben dan ook benieuwd hoe die platformen ondersteund gaan worden - Maar het is niet vreemd dat UE5 er compatibel mee is. De mid-gen refreshes zijn nog steeds best capabel.

Nou ja, bij UE4 hebben ze het niet vernoemd

Joni Philips (Eindredacteur) op 13-05-2020 om 23:10 [Niv: 1167 / Exp: 58353]
@Gast (84.84.171.xxx) - Nee, er zijn er veel knappere verschenen.

Gast (82.73.160.xxx) op 14-05-2020 om 02:34
@Gast (104.244.72.xxx) Waarschijnlijk gaat het voor jou niet op, maar er zijn natuurlijk mensen die niet op een PC willen gamen.
Dat een tech demo er vaak wel veel mooier uitziet dan de uiteindelijke games ben ik wel met je eens, maar goed, dit is dus wel mogelijk op een PS5

Gast (84.84.171.xxx) op 14-05-2020 om 09:56
@joni philips

dat zal best ja maar ook genoeg lelijkere

Gast (89.205.227.xxx) op 14-05-2020 om 10:20
Dit is nog maar de eerste speelbare demo , het zal alleen maar beter worden

Joni Philips (Eindredacteur) op 14-05-2020 om 10:25 [Niv: 1167 / Exp: 58353]
@Gast (84.84.171.xxx): dat ligt echter niet aan de kracht van de consoles.

Gast (51.210.21.xxx) op 14-05-2020 om 10:50
Zeer weinig games gebruik zullen maken van de SSD laadtijden (vooral die van de PS5) gewoonweg omdat de meerdeheid van PCs dat niet hebben.
Moet ook wel enigszins lachen om het feit dat Nanite en Lumen door MS zijn toegevoegd aan UE. Man, man, man wat falen die lui toch in marketing. Dat is Sony's enige saving grace.

Gast (51.89.58.xxx) op 14-05-2020 om 11:03
1440p30 met temporal accumulation en geen raytracing. Sorry, maar daar word ik niet opgewonden van.

Gast (77.173.65.xxx) op 14-05-2020 om 18:40
Wat deze game laat zien is mooier dan welke game dan ook getoond op de xbox. Dus. Mensen kunnen wel praten over 1440p of 4k, vaak zie je het verschil niet. Digital foundry heeft dit ook aangetoond met een aantal games waarbij het verschil tussen deze resoluties gewoon niet te zien is. En niemand hier kijkt naar die videos die alles andere wegblazen, en dan een arbitrair nummertje als tegen "argument" gebruiken.

Zeker omdat het allemaal gaat om hoe goed de developers zijn en de kwaliteit die ze produceren.

Gast (86.208.115.xxx) op 14-05-2020 om 19:42
Ik als PC gamer, zie het verschil zeker wel, maar ik game met een monitor dichtbij. Het viel mij meteen op dat het 30fps was en vele PC gamers op fora met mij. Console gamers nemen zoveel voor lief, grappig eigenlijk. Je ziet het overal op het internet eigenlijk PC gamers zijn hier niet zo van onder de indruk terwijl vooral de PS gamers dit ophemelen.

Gast (62.72.193.xxx) op 14-05-2020 om 19:45
Wel grappig. UE4 trailer was gewoon een cinematic. Terwijl de UE5 trailer wel gameplay was waar live werd aangetoond hoe dingen veranderen door de lichtbron te verplaatsen

Gast (77.173.65.xxx) op 14-05-2020 om 20:04
@gast 86.208. Ja natuurlijk zie je dat het 30 fps of 60 fps is. Maar dat is een keuze van developers. Ik heb het over resolutie gehad en de aliasing technieken die 1440p vrijwel niet te onderscheiden maken met 4k. Nognaals. Dit is herhaaldelijk bewezen bij Digital Foundry. De maatstaf voor graphics analyze, en niet geopioneerde fanboys en anecdotes hiervan.

En ps. Ook snap ik niet waarom je zegr dat pc gamers niet onder de indruk zouden zijn. Elke game die er geweldig uitziet op een console laat welke gamer dan ook doen verbazen. Dit is altijd al zo geweest. Deze game demo gaat niet om meer fps of 4k, 8k of 16k 32k resoluties die niet bestaan. Wat deze game toont is mooier dan wat je tot nu toe aan pc games te spelen hebt. Niet omdat de pc het biet zou kunnen draaien. Kaar omdat de technologie en vooral de developer het verschil maakt. En er zijn veel console exclusive developers die bij de absolute top horen met mooiste games maken. Want graphics is uiteindelijk kunst. Wie de beste de kunst beheert zal ook het mooiste kunnen leveren.

Gast (104.244.75.xxx) op 15-05-2020 om 11:43
Ben hier ook echt niet van onder de indruk inderdaad. 1440p30 en dan dit is maar matig. Dit kan eigenlijk al bewerkstelligt worden met UE4 en een hoop tijd op de PC.
Console gamers zijn zo makkelijk te manipuleren...

Joni Philips (Eindredacteur) op 15-05-2020 om 12:01 [Niv: 1167 / Exp: 58353]
en een hoop tijd op de PC.--> dus er zijn geen games die het hebben.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
PlayStation 5
Type:
Hardware
Releasedatum:
TBA 2020
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:



Meer media