Momenteel ontwikkelt Nintendo de gloednieuwe Zelda-game The Legend of Zelda: Breath of the Wild voor de Nintendo Wii U en de Nintendo NX die een nieuwe ervaring biedt via een open 3D wereld. De speler kan de wereld vrij verkennen en het avontuur beleven op de manier die hij wil, wat gepaard gaat met nieuwigheden als rots klimmen en het stelen van vijandelijke wapens.
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 16-06-2016 om 09:24
[Niv: 751 / Exp: 37556]
Voor mij was dit een beetje een gevalletje 'overdaad schaadt'. De trailer was enorm tof, de game lijkt me super gaan worden, maar waarom in vredesnaam zoveel gameplay laten zien? Het is natuurlijk nog maar één gebied, maar na een uur gameplay kijken tijdens Treehouse ben ik afgehaakt. Ze gaven simpelweg té veel weg.
MaartenL
(Redacteur)
op 16-06-2016 om 10:37
[Niv: 472 / Exp: 23598]
Inderdaad een beetje overkill maar hey, leuk voor de fans die er al lang op zitten te wachten.
Gast (62.140.132.xxx)
op 16-06-2016 om 10:48
Hoewel ik eerst zoiets had van hoe gaan ze in godsnaam hun tijd vullen met enkel zelda moet ik zeggen dat wat ik nu gezien heb me wel bevalt maar idd te lang te veel ben alleen bang dat het een "gta" feeling gaat krijgen zo vrij je bent maar dat zou voor mij persoonlijk een no go zijn aangezien ik games als gta haat door de vrijheid en "nutteloos" rondjes rennen/rijden
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 16-06-2016 om 10:56
[Niv: 751 / Exp: 37556]
Ik denk wel dat je daarmee een aardig goede vergelijking trekt. GTA laat je missies aanvangen, maar tussendoor gewoon op een ontdekkingstocht uit gaan. Deze nieuwe Zelda lijkt precies dat te gaan doen en dit moet je liggen.
CopyAssassin
op 16-06-2016 om 21:42
[Niv: 26 / Exp: 1311]
De term open wereld werkt gewoon bij sommige games niet.
Ik noem maar een voorbeeld:
MGS Phatom Pain
Metal Gear Solid was nooit echt een open wereld maar dat was juist goed want je zat echt in het verhaal en je had echt het gevoel van vooruitgang want je kwam steeds op nieuwe plekken en andere settings
Maar bij MGS Phantom Pain zit je in een open wereld waar je eigenlijk continu het zelfde doet en ziet voorbeeld iemand bevrijden of een standaard side mission het voelt niet of je verder komt zelfs de main story is saai door de open wereld want je ziet nog steeds het zelfde plek geen echte nieuwe locaties iets dat de game fris maakt zoals een geheel nieuwe plek of een hele andere setting.
En ik ben bang dat het zelfde gebeurt met Zelda want wat ik tot nu toe heb gezien vrees ik het zelfde lot als bij MSG Phantom Pain.
Gewijzigd door CopyAssassin op 16-06-2016 om 23:39