Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(4) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Gamed Gamekalender Maart 2025
Review:

The Witch and the Hundred Knight: Revival Edition


Door Joni Philips op 06-03-2016 om 14:44
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio Nippon Ichi Software lanceerde The Witch and the Hundred Knight oorspronkelijk voor de PlayStation 3. Het Role Playing spel krijgt nu echter een nieuw leven op de PlayStation 4, waarub Nippon Ichi de fouten van het origineel wil rechtzetten.

Het is echter geen gemakkelijke klus, The Witch and the Hundred Knight had een originele invalshoek op het genre maar het was geen sterke game. Het spel werd onder andere geplaagd door een verhaal dat met haken en ogen aan elkaar hing, een nodeloos complex inventarissysteem en een herhalend gevechtssysteem, elementen die nog steeds een impact hebben. Nippon Ichi Software heeft hier namelijk geen aandacht aan besteed, het heeft vooral gezorgd voor grafische verbeteringen die de game niet eens boven de middelmaat brengen, nieuwe gebieden waar de framerate wel eens wat problemen durft te hebben, en een Tower of Illusion mode waar je procedureel gegenereerde vloeren moet verkennen. Het gebrek aan gameplayveranderingen mag echter niet afschrikken want deze game heeft enkele zeer opvallende elementen, die ondanks hun minpunten wel enige aandacht verdienen.


Het gaat dan in de eerste plaats om de connectie tussen het verhaal en het vechtsysteem. De Hundred Knight – de protagonist – moet in opdracht van de kwaadaardige heks Metallia op avontuur gaan om in haar naam de wereld te veroveren. Metallia wil dolgraag de wereld verkennen, maar ze is beperkt tot haar eigen moeras zolang haar knecht de Hundred Knight dit niet verder uitbreidt. Hij krijgt echter maar beperkte tijd, wat zich weerspiegelt in de 'Gigacals' waarvan je een beperkte voorraad hebt. De Hundred Knight start met honderd Gigacals, maar het verkennen van de wereld en het verliezen van gezondheid doen deze voorraad dalen. Als je zonder komt te zitten, moet je je snel uit het slagveld terugtrekken. Zowel je aanvallende als defensieve kracht verminderen dan namelijk met 30%. Je zult dan ook vaak dungeons moeten verlaten om later terug te keren. Je kunt gelukkig ook onderweg Gigacals verdienen, middels een kleine minigame bij het verslaan van de vijanden. Je moet echter opletten want de tijd gaat verder tijdens deze minigame. Vijanden kunnen je hierdoor omsingelen als je niet goed oplet. Je moet dan ook een afweging maken van wanneer je Gigacals wil verdienen.

Een ander origineel systeem zit hem in de wapens. In tegenstelling tot in andere games maak je in deze game combo-aanvallen met meerdere wapens. Je maakt buiten de gevechten een set van vijf wapens, waarna je deze in gevechten allemaal kunt gebruiken. Wanneer je aanvalt – wat gaat door simpelweg op vierkantje te blijven drukken – wisselen de wapens elkaar af. De wapentypes en de volgorde bepalen hierbij het effect, de goede combinaties kunnen je redelijk extra slagkracht geven. Het is natuurlijk wel opletten dat je de juiste wapens gebruikt, want ze zijn niet allemaal even effectief tegen elke vijand. Je zult dan ook moeten leren wat de juiste aanpak is, iets waarbij de game weinig hulp biedt. De game heeft daarnaast een soort jobsysteem, namelijk 'Facetten' die elk een eigen voordeel hebben. Je kunt wisselen wanneer je wil om bijvoorbeeld hogere aanvalskracht te krijgen of een betere gezondheid. Je moet zelf kijken welke facet het best past bij je persoonlijke stijl. Het verandert allemaal weinig aan het vechtsysteem dat vooral draait rond het frequente gebruik van het vierkantje, hoewel het achterliggende idee niet mis is.


Het eerder genoemde verhaal blijft problematisch. Het gaat dan niet alleen om de vertelmethode – statische plaatjes met begeleidende geluidseffecten – maar vooral om Metallia, de heks waarvoor je werkt. Ze is een helse slechterik die geen problemen heeft met gevloek, waarbij haar acties absoluut onsympathiek zijn. Het is een wreed karakter dat je met plezier haat, zodat je later met plezier begint te rebelleren tegen haar. Dat die acties geen effect lijken te hebben op het verhaal is dan weer een gemiste kans. Haar stijl en de bijbehorende humor die een komische noot moeten vormen komen gewoon niet succesvol over. Het verhaal verloopt ook zeer snel, zodat het gemakkelijk is om informatie te missen, zeker binnen de saaie conversaties die je liever zou overslaan. De game komt op dit punt dan ook niet echt van de grond, hoewel het achterliggende idee wel interessant is. Het is gewoon de uitvoering die foutloopt.
Beoordeling
65
Deze Revival Edition behoudt de fouten van de originele The Witch and the Hundred Knight, het zorgt in plaats van aanpassingen op dat gebied vooral voor een langere ervaring. Het blijft daardoor een gebrekkige ervaring die onvoldoende kan profiteren van enkele innovatieve features. Fans van experimentele Role Playing Games die gemaakt zijn op een kleiner budget dan de typische Final Fantasy ervaring kunnen zich hier echter thuis voelen ondanks die gebreken.


14:54  [E3] Disney en Wargaming niet aanwezig
13:27  Gameplaybeelden Star Fox Zero
 Reacties (3)
 Pagina: 1
flip122 op 06-03-2016 om 16:13 [Niv: 73 / Exp: 3654]
Nog steeds een telefoon/tablet game dus eigenlijk 😜

Gewijzigd door flip122 op 06-03-2016 om 16:14

dantekloon op 06-03-2016 om 19:28 [Niv: 189 / Exp: 9429]
Nippon Ichi is niet anders dan saaie games, Disgaea speel ik ook nauwelijks.

Gast (94.214.120.xxx) op 06-03-2016 om 21:59
mij leek het wel een tof spel maar ik wacht tot die zakt met de prijs als hij 20 euries zou kosten dan zou ik hem wel willen aanschaffen

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
The Witch and the Hundred Knight: Revival Edition
Type:
Game
Releasedatum:
04-03-2016
Ontwikkelaar:
Nippon Ichi Software
Uitgever:
Nippon Ichi Software
Media:








Meer media