Het is de nieuwste ontwikkeling om je producten aan de man of vrouw te brengen. Niet langer probeer je een plekje te bemachtigen in een reclameblok op TV, maar ga je gewoon in een game zitten.
Enige tijd geleden kwamen we al in aanraking met reclame in games door The Matrix Online. Dit was één van de games welke het niet erg vond om reclame uit te dragen wanneer een gamer nietsvermoedend een spelletje zat te spelen.
Eén van de bedrijven die hiervoor zorgt is ontwikkelaar Spark Unlimited. Het bedrijf heeft aangekondigd nu ook een samenwerking te zijn aangegaan met THQ.
In een statement gaf Kelly Flock, THQ executive vice president of worldwide publishing, aan dat hij het belangrijk vind dat realisme in games word uitgedragen. Hij denkt dan ook dat het een meerwaarde geeft aan uitgevers, adverteerders en gamers. Hij kijkt dan ook uit naar de mogelijkheden om advertenties via dit medium over te dragen.
De techniek word nu al gebruikt in games als Splinter Cell: Chaos Theory, SWAT 4 en Anarchy Online. Onder de adverteerders vallen Coca-Cola, Comcast's G4 network, GameFly, Honda, the US Navy, NBC, Nokia, Panasonic, Paramount Pictures, Sci-Fi Channel, The WB Television Network, T-Mobile, Universal Music Group, Verizon DSL, Warner Bros., and XFM Radio.
|