Nieuws: Donkey Kong Country op 720p 60fps
Door Joni Philips op 21-01-2014 om 07:58
|
Bron: NeoGAF
|
Met Donkey Kong Country Returns ontwikkelde Retro Studios een succesvolle Donkey Kong Country-game, die nu een Wii U vervolg krijgt met Donkey Kong Country: Tropical Freeze. De 2D platformgame laat ons spelen met Donkey, Diddy en Dixie Kong.
De game moet een grafisch spektakelstuk worden, iets wat ook opvalt aan de resolutie. De game wordt weergegeven in 720p resolutie, met een upscale naar 1080p. Het geheel draait op zestig frames per seconde.
|
|
|
|
07:59 Microsoft bevestigt Fable Trilogy
07:58 Eidos deelt Thief systeemeisen
|
Reacties (31) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
shentairo
op 21-01-2014 om 10:19
[Niv: 20 / Exp: 978]
|
Kijk en Nintendo is de enigste die dit gewoon goed doet op console gebied! Instand buy voor mij!
|
|
Gast (92.108.141.xxx)
op 21-01-2014 om 13:44
|
koop er een haha
|
|
Gast (77.163.199.xxx)
op 21-01-2014 om 14:38
|
@ shentario:
"Kijk en Nintendo is de enigste die dit gewoon goed doet op console gebied"
Leg eens uit wat je bedoelt?
|
|
Disker
op 21-01-2014 om 14:38
[Niv: 43 / Exp: 2141]
|
Boven ben ik.
|
|
Xavior
op 21-01-2014 om 15:05
[Niv: 121 / Exp: 6068]
|
Ik denk dat ie leukste bedoeld
Anywho, kan niet wachten op deze game.
|
|
Gast (62.238.138.xxx)
op 21-01-2014 om 16:38
|
De plaatjes zien er jagged uit en het is meer 2d met af en toe wat neppe 3d
|
|
gast 83.80.204.xxx
op 21-01-2014 om 17:28
[Niv: 10 / Exp: 486]
|
720p upscalen doen alle consoles hoor, is niet iets om trots op te zijn. Render de shit in 1080p op 60 fps en kom dan maar terug met je spelletje.
Ik ben gek op Nintendo, maar zo blij wordt ik niet als men trots zegt 720p en 60 fps. Leuk maar niets om over op te scheppen.
|
|
GekooktEi
op 21-01-2014 om 17:32
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
Maar toch, liever upscaled 720p op 60fps dan 'echte' 720p op 30 fps met uitschieters naar onderen, wat je vorige generaties wel zag op PS3 en 360.
En toch snap ik niet dat voor deze generatie, 1080p op 60 fps nog niet de standaard is. Hopen dat dat nog zo wordt.
Gewijzigd door GekooktEi op 21-01-2014 om 17:33
|
|
Louis Tinner
op 21-01-2014 om 17:55
[Niv: 201 / Exp: 10063]
|
Bij een platformer als deze is 60fps belangrijker dan 720 of 1080. Zeker goed dat het 60fps is. Had ook liever 1080p gezien, maar het spel ziet er sowieso zeer mooi uit.
Belooft een vette game te worden, maar ben niet echt hyped, beetje teveel 2d-achtige platformers gespeeld de laatste tijd denk ik, waaronder dkcr. De volgende DK moet gewoon een volledig 3d platformer/adventure worden naar mijn mening
@gast 62 etc: het zijn 3d modellen geplaatst in een voornamelijk 2d weergave. En van jagged randjes is geen sprake in de game hoor.
@disker: hij doelt wrs op 60fps
De comment van joni toch maar weggehaald ja?
Gewijzigd door Louis Tinner op 21-01-2014 om 17:59
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 21-01-2014 om 18:28
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
@Louis: Ja. Het was toch maar een flauwe grap en ik weet dat er anders toch opmerkingen op komen.
|
|
Gast (82.101.216.xxx)
op 21-01-2014 om 19:18
|
Mario 3d world is volgens mij ook 720p, en ziet er overigens prima uit.Kijk erg uit naar de nieuwe donkey kong.
|
|
AltairJack
op 21-01-2014 om 20:50
[Niv: 55 / Exp: 2767]
|
Kijk dat Watch Dogs op WII U niet 1080P gaat draaien snap ik nog. Maar als de WII U dit al niet aankan, is het gewoon zielig, wrs ligt het aan de ontwikkelaars.
Gewijzigd door AltairJack op 21-01-2014 om 20:54
|
|
Louis Tinner
op 21-01-2014 om 22:19
[Niv: 201 / Exp: 10063]
|
Retro is anders een aardige studio hoor
Hebben de X1 en ps4 eigenlijk wel games die 1080p zijn en op een stabiele 60fps draaien?
|
|
elemeNt
op 21-01-2014 om 22:27
[Niv: 129 / Exp: 6440]
|
Resogun dacht ik, maar weet ik ook niet zeker hoor
|
|
yjahmesio
op 21-01-2014 om 23:02
[Niv: 55 / Exp: 2741]
|
@AltairJack
Je hebt aan 16 edram genoeg om 1080p native te draaien, en de WiiU heeft 35 edram op de GPU, dus de WiiU zou twee keer 1080p kunnen draaien eigenlijk. Ik denk dat er gewoon voor gekozen is, of het kan ook komen omdat Nintendo pas vorig jaar november klaar was met de laatste devkit.
Gewijzigd door yjahmesio op 21-01-2014 om 23:03
|
|
streetfighter
op 22-01-2014 om 00:40
[Niv: 42 / Exp: 2104]
|
@ Louis Tinner
CoD: Ghosts, Fifa 14, Killzone Shadow Fall MP, Madden 25, NBA2k14, NBA live 14, Resogun, Final Fantasy XIV en Flower
|
|
the_dan
op 22-01-2014 om 00:51
[Niv: 310 / Exp: 15521]
|
Iemand hier is helemaal blij met 60 fps 720p voor een fucking platformer xD
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-01-2014 om 17:41
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
@yjahmesio: EDRAM is niets meer dan een speciale soort RAM en heeft absoluut niets te maken met de mogelijke resolutie.
|
|
yjahmesio
op 22-01-2014 om 18:22
[Niv: 55 / Exp: 2741]
|
@Joni Philips
Dus als een ontwikkelaar zegt dat je met 16edram op de WiiU 108p kan renderen heeft het nergens mee te maken?
Even if you don’t use MSAA (MultiSample Anti-Aliasing) you already need around 16Mb just for a 1080p framebuffer (with double buffering). You simply don’t have that with XBOX360 eDRAM. As far as I know Microsoft corrected that issue and put also 32MB of Fast Ram into their new console
http://hdwarriors.com/general-impression-of-wii-u-edram-explained-by-shinen/
Lees ik het of begrijp ik het verkeerd wat hier gezegd wordt?
|
|
Disker
op 22-01-2014 om 18:31
[Niv: 43 / Exp: 2141]
|
@ yjahmesio:
Dat heet marketing. Of je een spel op een bepaalde resolutie kan gaan of wilt spelen hangt van ontzettend veel factoren af. Trouwens de PS4 heeft geen "32MB of Fast Ram" dus deze kan geen 1080p spelen volgens deze tekst.
Heb geen zin om hier nog uitgebreid op te reageren maar de stelling van jouw gaat helaas niet op
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-01-2014 om 18:32
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Je interpreteert het fout want dubbele eDRAM betekent niet dubbele resolutie. In dat geval zou de PS4 met gemak 16K games kunnen tonen. In de tweede plaats leggen zij het simplistisch uit. De GPU en het algemene RAM geheugen zijn veel belangrijker, wat ook voor veel ontwikkelaars zal zijn. De eDRAM kan belangrijk zijn voor hun, terwijl andere studio's meer gewone RAM nodig hebben en die daardoor niet beschikbaar hebben voor de hogere resolutie. Systemen gewoon vergelijken op basis van één aspect is ook al gekkenwerk. Er zijn zoveel verschillen waarmee je rekening moet houden. Denk aan bandbreedte, GPU, CPU, ... Gewoon zeggen dat de Xbox 360 geen 1080p en de Wii U wel 1080p kan omwille van de eDRAM is gewoon fout. (Gewoon al om het feit dat de Xbox 360 wel 1080p native aankan)
Gewijzigd door Joni Philips op 22-01-2014 om 18:36
|
|
@HatersWillBeLovers
op 22-01-2014 om 18:57
[Niv: 11 / Exp: 554]
|
Klinkt betrouwbaar dat het artikel amper twee games noemt die effectief beschikbaar waren op het moment van publicatie.
|
|
yjahmesio
op 22-01-2014 om 22:58
[Niv: 55 / Exp: 2741]
|
disker
de ps4 heeft een krachtiger gpu en wat ram waardoor het makkelijker kan. de wiiu heeft de edram daarvoor nodig. wel apart dat als een ontwikkelaar zegt dat je met 16edram op de wiiu 1080p kan draaien het pr praat is. maar wanneer er iets over de ps4 wordt gezegd klopt het wel,waarom dan wel?
ik weet dat niet twee keer kan renderen door de 35edram op de gpu, ik gaf het als voorbeeld. de ps4 en xboxone hebben nog geen echte 1080p native games, op dit moment heeft de wiiu meer 1080p native games in 2014, en dat komt niet door de gpu,maar in combinatie van de edram cpu en gpu inderdaad, zelfs op de cpu zit edram.
natuurlijk is de ps4 en xboxone krachtiger, maar de wiiu kan net als de ps4 en xboxone 1080p native afspelen. de ps4 en xboxone doen het met krachtiger gpu, en de wiiu met combinatie van alles. op de ps4 en xboxone is het makkelijker,en op de wiiu moet je hard voor werken om het voor elkaar te krijgen.
Gewijzigd door yjahmesio op 22-01-2014 om 23:08
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|