Als gamer kijken we natuurlijk vooral uit de ogen van, jawel, de gamer. We draaien het echter eens om en kijken eens vanuit de (Amerikaanse) verkopers. Wat mag wel en wat mag niet?
Ene 'Ryan', welke voor de grote Amerikaanse winkel Target werkt, heeft een mail gestuurd naar wegblog Kotaku en daarin enig uitleg gedaan over hoe de launch zal gaan verlopen.
De Target winkel zal dagelijks tussen de 25 en 50 consoles ontvangen. Ieder van deze consoles mag op de launch dag verkocht worden, kleinere winkels moeten het echter doen met een console of 10 per dag.
Voor winkels zal het zeer belangrijk worden zich te houden aan de release data. Doen ze dit niet en verkopen ze consoles of spellen eerder, dan kan het zijn dat ze in de toekomst geen enkele console meer ontvangen.
Iedere winkel zal verder tickets moeten uitprinten met daarop hoeveel premium en core consoles ze nog in hun voorraad hebben. Op het moment dat deze uitverkocht zijn moeten ze duidelijk kenbaar maken (door middel van een grote poster) dat ze niet meer beschikbaar zijn.
Wanneer de winkel open gaat moeten de medewerkers deze tickets uit gaan delen aan de mensen die staan te wachten. Zijn de tickets na de eerste keer niet allemaal verdeeld dan moeten ze dit na een kwartier nog eens doen, net zolang totdat de tickets op zijn.
Let wel; het gaat hier om de Amerikaanse markt. Of dezelfde regels worden opgesteld voor de Europese markt is niet bekend.
|