J. Allard, door velen over de hele wereld al Mr. Xbox 360 genoemd, was vroeger een vrolijke, wat stevige man die een biertje op prijs leek te stellen. Nu is de man kaal, tenger en oogt een stuk serieuzer.
Het is ook deze man die een interviewtje weggaf en waar wij de belangrijkste punten voor je uit haalden. Lees dus even mee wat de beste man te melden had:
- Aangezien alle games ook zonder hard disc te spelen zijn vind Allard niet dat ze het publiek hebben laten zitten, een kritiek welke ze vaak horen.
- Het online gamen is één van de grootste drijfveren voor groei en innovatie.
- Hoewel de eerste drie tot vier miljoen consoles waarschijnlijk bij hardcore games komen is dit niet de enige groep waar Microsoft zich op richt. Mede door een console te maken die niet wordt weggedrukt naar de slaapkamer of kelder moet het een wijder publiek trekken.
Ook de DVD remote, welke gaming knoppen heeft, moet ditzelfde effect bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld naar de volgende muziek track gaan terwijl je nog aan het gamen bent. Ook Kameo wordt naar voren gehaald als game welke voor iedereen is en Allard durft zelfs de vergelijking met Zelda te maken.
- Op dit moment zijn er nog weinig games die zich vooral op vrouwen richten. Dit komt omdat ze zich eerst op ongeveer drie miljoen hardcore gamers richten. Deze moeten ervoor zorgen dat er straks nog eens 10 miljoen gamers enthousiast raken en de console kopen.
Ook is het niet zo dat je een zaal met 1200 journalisten plat krijgt wanneer je een vrouwenspel laat zien op een '50-foot' scherm.
- Bij ontwikkelaars, designers, level makers en ieder ander binnen de industrie wordt het woord 'high-definition' erin gestampt. Dit betekend overigens niet dat de huidige TV's dus met een klote kwaliteit komen te zitten.
Allard legt uit; stel dat je in 2007 een high-definition TV hebt en dat de kwaliteit er ineens kut uitziet. De ervaring op zo'n TV wordt groter met de standaard voor de Xbox 360, maar de huidige TV's hebben er niet onder te lijden.
- Tussen neus en lippen door meldt Allard dat Gears of War geen launch titel is en dat hij deze ook nooit zo gepositioneerd heeft.
- Als echte next-gen gaming elementen noemt hij co-open de mogelijkheden om je eigen muziek te maken, als een ware DJ. Zo kun je, terwilj je met vrienden tegelijk speelt, een gezamenlijke soundtrack maken en tegelijkertijd beluisteren. Stel bijvoorbeeld dat je tegelijkertijd een feest hebt bij jou en een vriend, dan kan je op hetzelfde moment naar dezelfde soundtrack luisteren.
- Extra add-ons als camera's worden in de gaten gehouden, maar worden niet al bij de launch ingezet. Als eerste ligt de focus op de hardcore gamer en daar hoort dit soort randapparatuur niet bij.
- Net als bij de Xbox maakt Microsoft geen gebruik van eigen hardware. Toch denkt Allard dat, in tegenstelling tot de Xbox, er op de Xbox 360 winst gemaakt gaan worden. Getallen van deze winst liggen tussen veel en VEEL.
Liepen ze de vorige keer nog achter de PlayStation 2 aan, daar is dat dit keer niet aan de orde.
- Wanneer we over een x aantal jaar terugkijken op de Xbox 360 dan zullen we zeggen dat we te maken hadden met een console welke goede dingen heeft gedaan voor de industrie en voor het gamen zelf.
Dit zijn enkel de belangrijkste hoofdpunten van het interview. Het volledige artikel kun je hier lezen.
|