Nieuws: The Sun: 'Wii U binnen een jaar irrelevant'
Door Rene Groen op 17-09-2012 om 16:30
|
Bron: The Sun
|
Nu Nintendo alle kaarten van de Nintendo Wii U op tafel heeft gelegd springen alle media er bovenop, The Sun is hierbij niet bepaald enthousiast over de console.
De Britse tabloid komt op haar website met een artikel waarin ze vijf redenen noemen om de Nintendo Wii U toch vooral niet te kopen. We lopen ze even met je door:
1. De console is binnen een jaar irrelevant.
The Sun verwacht dat Sony en Microsoft spoedig openheid van zaken geven in hun nieuwe console. Het is hierdoor mogelijk dat de Nintendo Wii U binnen een half jaar na zijn release oud nieuws zal zijn, wanneer dit gebeurt zal de prijs eveneens dalen.
2. PlayStation Vita is gelijk aan GamePad
Gamers met een PlayStation 3 in huis doen er verstandiger aan om een PlayStation Vita te kopen dan een Nintendo Wii U, zowel op het gebied van titels, gaming en kwaliteit is het van gelijkaardige kwaliteit. Nintendo zal dit echter niet toestaan zonder gevecht, op het moment dat de nieuwe spelcomputers verschijnen zullen ze terugslaan met een prijsverlaging of de verschijning van een Zelda, Mario of andere eigen ontwikkelde titel.
3. De dreiging van alle consoles: mobile gaming
Enkele honderden Euro's voor een console? Het staat gelijk aan een levenslange stroom iPhone applicaties. Nintendo richt zich weliswaar op de casual gamer, maar momenteel lijkt de mobiele telefoon aldaar de favoriete keuze te zijn. Met de iPhone 5 net aangekondigd is het aan Nintendo om de volgende stap te zetten.
4. Nintendo DS + Nintendo Wii = Faal?
Zowel de Nintendo DS als de Nintendo 3DS werden duidelijk in de markt gezet, zo was duidelijk voor wie de handheld was bedoeld en dit zorgde voor een succes. De Nintendo Wii U daarentegen zit tussen twee kampen in, de casual en de hardcore gamer, waarbij het geen van beide kampen compleet weet aan te spreken. De console zal hierdoor enige tijd nodig hebben om gewend aan te raken.
5. De dramatisch hoge prijs
Hoewel er nooit een console in de markt is gezet zonder discussies over de prijs gaat het hier om een serieus bedrag. Met minimaal €299,99 voor de console, games voor ongeveer zestig euro en later wederom een bedrag voor een tweede GamePad is de prijs behoorlijk hoog. Het is geld dat je ook kan bewaren voor de nieuwe Xbox of PlayStation aangezien deze uiteraard ook niet goedkoop zullen zijn.
Zijn jullie het eens met de punten van The Sun of is het enkel een artikel om de Nintendo Wii U in een negatief daglicht te zetten?
|
|
|
|
16:50 Dishonored start Remix wedstrijd
16:13 Nieuwe hint naar Super Slim PS3 model
|
Reacties (18) |
|
Pagina:
1
|
|
Sympharion
op 17-09-2012 om 16:55
[Niv: 43 / Exp: 2139]
|
Ik ben het hier totaal niet mee eens:.
1. Hoezo is de Wii U binnen een jaar irrelevant? De Xbox 360 is zeven jaar nadat het uit is gekomen nog steeds mega populair. Waarom zou de Wii U dat niet kunnen zijn?
2. PSVita + PS3 kan inderdaad bijna hetzelfde als de Wii U + GamePad. Alleen is de PSVita + PS3 dubbel zo duur en er zullen veel (echt veel) minder spellen uitkomen die het ondersteunen.
3. Mobile gaming zal nooit een bedreiging voor de consoles worden. Misschien voor handhelds maar nooit voor consoles. Dan is PC vs Console nog een beter voorbeeld.
4. Als je iets met de Wii U vergelijkt, vergelijk dan iets dat meer in de buurt komt met de Wii U. Geen DS + Wii dus. PSVita + PS3 is al een betere vergelijking en daar is iedereen lovend over. Xbox 360 + SmartGlass is zelfs een betere vergelijking. De Wii U zal zowel casual als hardcore aanspreken. Vooral die laatste groep als je de games die tot nu toe zijn aangekondigd bekijkt.
5. Dramatisch hoge prijs? Halen ze hier de PS3 launch prijs en de Wii U prijs door elkaar? PS3 was bij launch 600 euro, Xbox 360 was bij launch 300-400 euro. De Wii U is ook bij launch 300-400 euro. De prijs valt dus erg mee.
Ik heb zo'n voorgevoel dat Pachter een 'bijbaantje' bij The Sun heeft gekregen. Of we hebben hier te maken met een andere MS-Sony Fanboy / Nintendo Basher.
Of het is een medewerker van MS/Sony of iemand wordt er door betaald.
Gewijzigd door Sympharion op 17-09-2012 om 16:57
|
|
BoSs
op 17-09-2012 om 17:00
[Niv: 32 / Exp: 1599]
|
Dit is duidelijk niet geschreven door een neutraal persoon.
Er worden nergens feiten aangehaald (er zijn er ook nog geen) en zeggen dat de WiiU te duur is (nochtans goedkoper dan de concurrentie bij de launch) en dat je je geld beter spaart om er later een nog duurdere console mee te kopen slaat echt nergens op.
Maar ja, hoeveel waarde moet je hechten aan de woorden van een tabloidwebsite?
|
|
chemdog
op 17-09-2012 om 17:09
[Niv: 15 / Exp: 738]
|
nintendo kan je nooit met xbox of ps vergelijken.
nintendo geeft me een heel ander gevoel iets wat ik niet kan uitleggen, de nintendo fans weten wel wat ik bedoel! er is geen spel dat kan tippen aan zelda bijv.... en alleen voor zelda koop ik al een wiiU.
en het lijkt wel of ms de boel heeft omgekocht daar wat een onzin zeg! 300 eu voor een nieuwe console is echt niet te veel! ze zouden zich moeten schamen na die rooie ring drama van ze iets wat ik met nintendo nog nooit heb mee gemaakt mn snes doet het nog en die is van de trap gevallen en noem het maar op. ik als game liefhebber gun nintendo al het suc6!!!
Gewijzigd door chemdog op 17-09-2012 om 17:15
|
|
AltairJack
op 17-09-2012 om 17:12
[Niv: 55 / Exp: 2767]
|
Tja, de Vita en 3DS zijn naar mening ook grote flops en totaal niet relevant qua games. Ik denk sowieso dat Nintendo en Sony niet heel relevant zijn. Zelfs al verdwijnen alle 3 de consoles nogsteeds zullen de meeste (grote)ontwikkelaars als Rockstar, Valve, Blizzard, Ea en Activision toch wel doorgaan op bv de PC. De consoles hebben sowieso heel weinig inbreng op de games die verschijnen.
|
|
Exalian
op 17-09-2012 om 17:37
[Niv: 6 / Exp: 311]
|
Wanneer stopt men eens met te zeggen dat de PS3+Vita hetzelfde is als de WiiU?!
Alleen omdat het op 2 schermen tegelijk kan is niet het punt. Het is juist het punt dat bij de WiiU zonder enige lag verschillende dingen naar beide schermen kan sturen.
Bij de PS3+Vita is er altijd lag, omdat het er niet voor designed is.
Ik moet nog een eerste demonstratie zien waarom de PS+Vita hetzelfde kunnen. Dus, mocht die wel bestaan, laat het me weten.
|
|
Djierod
op 17-09-2012 om 17:42
[Niv: 70 / Exp: 3481]
|
The Sun is een tabloid, daar berusten ze zich niet op feiten, maar op leugens wat zo sensationeel overkomt bij de mensen.
Wind je dus vooral niet op bij het verschijnen van dit soort artikelen in The Sun of andere tabloids, kranten etc.
|
|
BoSs
op 17-09-2012 om 17:42
[Niv: 32 / Exp: 1599]
|
AltairJack:
"De consoles hebben sowieso heel weinig inbreng op de games die verschijnen."
Hahahahahaha, nog nooit zo moeten lachen. Dank je wel.
Gewijzigd door BoSs op 17-09-2012 om 17:43
|
|
asianck
op 17-09-2012 om 18:09
[Niv: 380 / Exp: 19012]
|
Ach tis een tabloid. Volgens mij beweerde The Sun ook dat je blind zou worden als je de 3D mode gebruikt van de 3DS. xD
Sensatiekrant. Niks meer en niks minder. Zulke dingen verkopen nou eenmaal.
|
|
Kutabare!!!!!
op 17-09-2012 om 19:06
[Niv: 166 / Exp: 8292]
|
Waarom aandacht schenken aan zo'n gare roddelblaadje? The Sun is het nog niet eens waard om als pleepapier te gebruiken.
|
|
Alpha Centyros
op 17-09-2012 om 20:36
[Niv: 43 / Exp: 2166]
|
Hoewel ik zelf niet bepaald een Wii U fan ben en het zeker eens ben met punt 1 (ze praten nu al over de volgende xbox en ps, laat staan wat voor aandacht die dingen krijgen als ze officieel aangekondigd worden. Wii U kan het dan niet lang volhouden), moet ik zeggen dat het overduidelijk is dat dit stuk geschreven is door een fanboy. Ik kan ook geen reden vinden waarom gamed hier aandacht aangeeft, anders dan om een fanboy-war te starten ("Zijn jullie het eens met de punten van The Sun of is het enkel een artikel om de Nintendo Wii U in een negatief daglicht te zetten?" zegt genoeg)
|
|
madmaniac
op 17-09-2012 om 21:06
[Niv: 65 / Exp: 3265]
|
Dit staat onderaan het hetzelfde artikel:
Sure, it's expensive. But no-one makes consoles like Nintendo, and there's little doubt that the Wii U's motion-sensitive controls will make it another huge hit with families.
And the chance to play lovingly crafted titles like New Super Mario Bros. Wii, Pikmin 3, and Rayman Legends will have hardcore gamers queuing up on launch day.
Will the PS4 and Xbox 720 rain on Nintendo's parade? Probably, but with Bayonetta 2 on the horizon and a new Zelda game on its way, the Wii U is a Christmas present that's going to keep giving for a long time to come.
Misschien toch ook het vermelden waard.
link: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/fun/gaming/article4542882.ece
|
|
seph
op 17-09-2012 om 22:46
[Niv: 38 / Exp: 1910]
|
Het enige punt waar ik het nog redelijk mee eens ben is punt 1. Verder is het allemaal geraaskalk, als je het mij vraagt.
|
|
Master Killer
op 18-09-2012 om 05:36
[Niv: 87 / Exp: 4361]
|
Deze vijf feiten richten eigenlijk erop dat je best even kan wachten tot de nieuwe xbox of playstation uit is.
Want dan zal de prijs dalen, en dan moet je het pas kopen.
|
|
Scar
op 18-09-2012 om 08:31
[Niv: 90 / Exp: 4507]
|
Nou, ik ben het er wel voor een groot deel mee eens.
De technology is qua graphics voor de hardcore gamer niet echt vernieuwend. Daar gaan de PS4 en next Xbox voor zorgen.
Daarom begrijp ik ook wel dat hij de prijs hoog vind. Die ligt veel hoger dan de huidige consoles.
Qua casual markt. Ja, de Wii verkocht goed en veel mensen namen zo'n ding in huis. Maar in de laatste paar jaren is het casual gamen op zowel smartphone en tablets erg groot geworden. En de vraag is dus of de casual nu naast een tablet, waar hij af en toe op kan spelen, een WiiU zal aanschaffen. En heeft hij geen van beiden. Zal hij voor dat geld dan niet eerder een tablet kopen en casual games daarvoor (zoals in artikel, voor 60 euro per game, heeft de casual zat spellen voor de tablet.)
Ik zeg niet dat het niet veel zal verkopen. Ik denk best dat er ruimte is voor de WiiU. Maar ze lopen qua techniek gewoon een gen achter. En dat is voor de hardcore minder. Die kopen hem dan wel later in de aanbieding voor die paar ninty games.
Het is wel slim dat ze al een jaartje eerder komen dan de concurrentie. Ik denk dat de WiiU het best oké gaat doen, maar de aantallen van de Wii, dat wil ik nog wel zien.
En ik heb helemaal niet het gevoel dat dit artikel is geschreven door een fanboy. Het kijkt gewoon naar punten die het de WiiU moeilijk kunnen maken. En de reden waarom mensen daar naar kijken of aan denken (want hij is echt niet de enige. ik weet zeker dat er gamers hier, hem wel willen hebben, maar eerst gaan voor een PS4 of next Xbox, en hem pas later kopen als hij goedkoper is en er meer ninty games uit zijn) dat komt door nintendo zelf. Zij kiezen voor een andere strategie en als iets afwijkt wordt er sceptisch naar gekeken.
Iemand riep geen feiten in het artikel. Er wordt al gesproken over dat de nieuwe gen echt een stap beter weer is. Dit zorgt er al voor dat hardcore gamers wachten. De prijs is gewoon hoger dan de PS3 en Xbox360 met een iets krachtigere techniek. De Wii is al 5 jaar op de markt, en iedereen weet dat sinds de iPad, 2,5 jaar geleden, tablets erg in zijn bij de casual (en eigenlijk iedereen). En tegenwoordig loopt ook iedereen met een smartphone. Touchscreens overal met strakke led displays en hoge ppi (lees scherp) met speelbare games, want brengt die logge gamepad dan voor nieuws naar de casual. En de prijs van een iPad2 is nu 370euro, met veel meer mogelijkheden (draagbaar, internet, zakelijk, games, tekstverwerken, facebook, mail, nieuws) de casual zou daarom heel goed de WiiU deze keer wel links kunnen laten liggen.
Gewijzigd door Scar op 18-09-2012 om 08:44
|
|
Scar
op 18-09-2012 om 09:14
[Niv: 90 / Exp: 4507]
|
@ Sympharion
Als voorbeeld geef ik tegenargumenten
1) Ja de Xbox is 7 jaar na data nog relevant, maar wel met zowat dezelfde hardware die de WiiU NU pas gaat brengen. Je kan beter kijken of de Wii nog relevant is. Dat zou een goede vergelijking zijn. (Zelfde maker, zelfde inzet; old gen met nieuwe input strijden tegen nieuwe gen)
2) Hij heeft het over gamers die al een PS3 hebben. een PSvita erbij is dus goedkoper dan een WiiU erbij!
Stel heb je geen PS3 en koop je ze allebei nieuw dan ben je 450euro kwijt. Dat is 100euro meer dan de WiiU, waarschijnlijk kun je voor allebei ook nog wel een bundel vinden met een paar games erbij.
Ik ben wel van mening dat de PSvita niet dezelfde game ervaring brengt als de WiiU+Gamepad. Maar het zou wel kunnen, wie weet wacht Sony op de PS4 om daar goed op in te kunnen spelen. (De PSvita heeft wel andere extra mogelijkheden. Onderweg gamen, Cross Buy, Cross play,)
3) Kijkend naar de WiiU waar het artikel over gaat. Dan is er een grote kans dat de casual gamer de WiiU links kan laten liggen. Dit in tegenstelling tot de verkoop van de Wii. Die vooral super heeft verkocht ook door de casual. Neem wel mee, dat toen de Wii uitkwam "tablets" er nog niet waren. En dat die nu immens populair zijn. Dit kan daardoor inderdaad invloed hebben op de verkoop. Welke keuze denk je dat de casual gamer gaat maken.een tablet of een WiiU. Niet dat consoles verdwijnen, maar er zal heus wel wat invloed zijn. Vooral op een console die ook richt op casual.
4) Hij maakt geen vergelijking, hij haalt hier de hardcore en de casual gebruiker naar voren. De 3DS staat is gericht op hardcore. De Wii was gericht op casual. En nu de WiiU de focus op beide verlegt kan dat een zwakte veroorzaken. Het kan hierdoor geen van beide aanspreken, zoals er ook staat. De casual kan wegblijven door de tablets, en de net te hoge instapprijs (voor hun). en de hardcore gamer kan wegblijven door de gedeelde focus op de casual (last tech, more casual games).
5) Dat is echt geen goede vergelijking. Je kan beter de huidige prijs van de consoles vergelijken met de WiiU vanwege dezelfde soort techniek en daardoor ook dezelfde gemaakte kosten op dit moment.
Maar zoals in het artikel. Ik gaf hierboven al aan dat de prijs te hoog is voor de casual. En wat vind jij als hardcore gamer van de prijs. Spaar je niet liever 200 euro extra voor een PS4 of next Xbox? Wil jij wel 300-350 euro uitgeven voor de WiiU, terwijl je voor 200 een PS3 of 360 kan kopen met games met dezelfde graphics. (Batman Arkham City, Black Ops 2, Darksiders 2, Fifa)
@ Alpha Centyros
Iedereen heeft het maar over niet objectief of over fanboy meteen. Ik ben daar beetje klaar mee.
De schrijver (en dus ook gamed) probeert je met gegeven kennis aan het denken te zetten. Kan jij je er in vinden en denk je inderdaad dat de WiiU het moeilijk kan hebben. Werk je daar zelf aan mee, door te wachten tot er meer games zijn en een lagere prijs. Of ga je straks deze console al meteen kopen vanwege de games. En waarom is deze console het dan waard met eenzelfde techniek als de huidige concurrentie.
Artikelen worden vaak geschreven om je aan het denken te zetten. Bewust te maken van zaken die je een andere kijk geven op bepaalde punten. Blijf jij vast hangen in je gedachten of sta je open voor andere visies. Het probeert de lezer daardoor juist objectief te houden!
Gewijzigd door Scar op 18-09-2012 om 09:23
|
|
thenativedude
op 18-09-2012 om 12:47
[Niv: 137 / Exp: 6865]
|
Mobile gaming zal nooit alles overnemen. en Altairjack @ jij bent echt dom. goh ik dacht soms ben ik met je eens maar jij bent echt een fanboy ik hou ook van xbox maar jij zeikt sony af en das niet terecht want de ps3 is zkr een goede console jij hoort de naam ik zoek ruzie op je te nemen!!!
Gewijzigd door thenativedude op 18-09-2012 om 12:48
|
|
yjahmesio
op 18-09-2012 om 14:10
[Niv: 55 / Exp: 2741]
|
Ik snap niet waar iedereen vandaan haalt dat de wii u verouderd is, maar dat is dus totaal niet zo. de wii u gaat 1080p 60fps native af kunnen spelen, wat tot nu toe nog niet kan op een console. want geen enkel game speelt dat op de xbox of ps3 af. ps4 en xbox720 gaat helemaal niet zoveel beter worden, sterker nog ik denk niet beter, tenzij ze voor 4k resolutie gaan dan hebben jullie gelijk. Maar dat lijkt mij echt sterk, want wordt veel te duur om games voor te maken, plus een 4k tv kost 15.000 euro's beetje te duur. Ik bedoel 1080p 60fps native kan de wii u makkelijk aan, plus in de toekomst spelen alle spellen op full hd en 60 fps native af op de wii u.
De wii u specs die nintendo tot nu toe heeft vrij gegeven, zijn allemaal beter dan die van xbox en ps3. Dat er veel nintendo haters zijn heb ik al in de gaten,want specs zijn nu vrijgegeven door nintendo en toch bitchen over de wii u, ik vraag mij nog steeds af waarom?
Afgelopen nintendo direct, hebben ze bij nintendo deze specs vrij gegeven.
1.wiiu ram geheugen 2 gig, waar van 1gig voor games, en 1gig voor de os systeem
2. de wii u maakt gebruik van een nieuwere gpgpu,welke chip ze gebruiken hebben ze niet gezegd
3.wii u bluray disc snelheid 22mb/s waardoor wij geen games hoeven op te slaan net als bij de ps3. Dus is het ongeveer 2.4x sneller dan die van ps3 want die heeft 9mb/s
Alleen deze specs al zijn veel beter dan verwacht, dus de persoon die zegt dat de wii u zelfde is als ps3 of xbox liegt tegen zich zelf. zodra we weten welke gpgpu en cpu chip gebruikt wordt kan je pas zeggen hoeveel krachtiger het is, maar zoals het er nu uit ziet is de wii u zeker 4a5 keer krachtiger.
Waarom denken jullie dat de wii u nu al in amerika overal is uitverkocht, omdat specs fucking goed zijn voor een gameconsole. 1gig voor een os systeem, is gewoon fucking veel, 1gig alleen voor games ook nice. Vooral als je ziet dat ps3 en box maar 512 gebruiken voor alles, dan is 1gig echt veel. Trouwens in engeland schijnt te wii u ook op veel plekken uitverkocht te zijn, nu al terwijl die nog niet eens uit is.
Gewijzigd door yjahmesio op 18-09-2012 om 14:21
|
|
Boogieboyz
op 18-09-2012 om 23:50
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
wtf zijn dat voor lappen tekst hier ineens?
TLDR
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|