Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
06 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(1) 
(2) 
(0) 
(1) 
05 Mei 2025 
(0) 
(10) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Nieuws:

'Porten naar Wii U kost nog geen miljoen'


Door Rene Groen op 23-07-2012 om 15:25
Bron: Gamefront

Uitgevers en ontwikkelaars praten niet graag over geld, zo is het vaak gokken hoeveel miljoen dollars een game heeft gekost. Toch lijkt Ubisoft op dit gebied minder moeilijk te zijn, getuige een uitspraak van CEO Yves Guillemot.

De CEO en mede-oprichter van Ubisoft, die eerder vandaag al aan gaf dat de nieuwe spelcomputers tot meer creativiteit zullen leiden, geeft in een gesprek met investeerders aan dat het porten van een Nintendo Wii U titel nog geen miljoen dollar kost.

Uiteraard gaat het bovenstaande niet op voor titels als Zombi U en Rayman Legends, echter zijn de kosten hiervan nog altijd niet zo hoog als een multiplatform game als Ghost Recon: Future Soldier of Assassin's Creed. Juist door deze twee factoren hoeft Ubisoft een minder groot budget ter beschikking te stellen voor de ontwikkeling van Nintendo Wii U games en hoeft er minder geïnvesteerd te worden in de ontwikkelteams achter de games. Of dit ook gaat zorgen voor kwalitatieve titels weten we pas later dit jaar.


15:44  UK Charts: LEGO Batman 2 niet te stoppen
15:20  Ubisoft: 'Next-gen helpt creativiteit'
 Reacties (4)
 Pagina: 1
AltairJack op 23-07-2012 om 15:49 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Waarom zou porten van bestaande games die al 100% af zijn heel veel moeten kosten? Is een beetje No Brainer.

Maar dan moet je ook alle titels die uitkomen op de PS3/360 porten naar de WII U, anders heeft het natuurlijk weinig zin. Dan heb je straks net zo als bij de Vita dat maar 5% van de games gepoort worden en vele toppers nogsteeds exclusief op de PS3/360 blijven.

Sowieso komt de WII U een beetje laat... is eigenlijk ook een gewoon een WII HD, en het hele gedoe wat ze opgebouwd hebben met de WIImote gooien ze weer weg voor de volgende gimmick controller. Je kan dus eindelijk games als Mass Effect en AC spelen op een nintendo console, maar gues what dat deed ik al 6 jaar eerder al op de 360 en ps3. :/


Rene Groen (Eindredacteur) op 23-07-2012 om 15:55 [Niv: 751 / Exp: 37560]
Nergens staat toch dat het veel moet kosten, de vraag is alleen: wat is veel? Nog geen miljoen? Nog geen half miljoen? Nog geen kwart miljoen?

AltairJack op 23-07-2012 om 16:16 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Heb het dan verkeerd geintepreteerd, ik dacht dat de nadruk lag op 'nog geen miljoen' en dacht dus dat hij verrast was met het relatief lage bedrag van ports ten op zichte van een nieuwe game maken, aangezien ports bijna altijd relatief goedkoop zijn.

In het verleden zijn er natuurlijk ook veel games geweest die bijvoobeeld niet op NGC/WII zijn uitgekomen terwijl een poort van bijvoorbeeld GTA 3/vice city destijds ook goedkoop geweest zou moeten geweest zijn, dus dat is vaak ook geen factor die meespeelt.

Sympharion op 23-07-2012 om 17:03 [Niv: 43 / Exp: 2139]
Wat is er mis met ports? Ik zie het probleem niet. De multiplatform titels op de PS3 zijn ook bijna alleen maar ports. Verder is het bevestigd door Nintendo dat alle first-party games op 720p draaien maar alle third-party games en dan worden specifiek Batman: Arkham City Armored Edition en Assassin's Creed III genoemd, allen op native 1080p zullen draaien in tegenstelling dan op de Xbox 360 en PS3.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.