Ontwikkelaar People Can Fly werd vooral bekend dankzij Bulletstorm, in samenwerking met Epic Games mogen ze nu echter aan een grote naam werken, namelijk Gears of War Judgment.
Het spel betreft een prequel op de originele trilogie, echter geeft Cliff Bleszinski nu al aan dat het geen makkelijke titel zal worden. In gesprek met de website Xbox 360 Achievements laat hij weten dat hedendaagse titels ons geen uitdaging meer geven en steeds makkelijker worden om zo een groot publiek aan te spreken. Om dit te bereiken leveren ontwikkelaars een lineair verhaal die vooral aan voelt als een serie quick-time events.
Als positief voorbeeld benoemt Bleszinski de Demon en Dark Souls, twee titels waar Gears of War Judgment een voorbeeld aan moet nemen. Hoewel we op Casual mode vooral kunnen genieten van de graphics omdat je toch vrijwel niet zult sterven gaat dit niet op voor de moeilijkheidsgraden die hierop volgen, sterker nog, doel van het team is dat we zwetend met de controller in onze handen zitten.
quote: “When I played this in 4-player co-op… I mean, I’ve been playing Gears since the beginning of the course and I really have to hunker down and focus, and if my buddies aren’t reviving me, and we aren’t working as a team, you’re going to die, and it’s okay to die a few times in a game to try some different strategies.”
Bleszinski benadrukt verder dat iedere gamer een andere ervaring zal verkrijgen in de game, simpelweg omdat ze iedereen een unieke ervaring willen geven. Ze willen dit bereiken door vijanden steeds weer anders te plaatsen, waardoor de game onverwacht moet blijven.
Gears of War Judgment verschijnt in 2013.
|