De Xbox van Microsoft heeft in Korea geen goede zaken gedaan. Wijt het aan de console zelf of aan de concurrentie van de PlayStation 2, feit blijft dat het met de Xbox 360 beter zal moeten gaan.
En daar is Shane Kim, general manager van Microsft Game Studios het helemaal mee eens, zo zei hij tijdens X05 in ons eigen Amsterdam. Hij wijt de slechte verkopen van de Xbox aan een slecht design van de console en een line-up die gamers niet kon interesseren. Microsoft heeft deze problemen nu aangepast om ook de Koreaanse markt te veroveren.
Het design van de Xbox 360 was in handen van een prominente Japanse designer en zal hiermee meer Japanse en Aziatische gamers aanspreken. Ook Xbox Live zal een element worden welke het grote verschil verschil moet gaan maken.
Het belangrijkste punt worden echter de games, welke belangrijke concurrentie hebben in de vorm van PlayStation 2 games. Ook hier is Kim sterk optimistisch over. Naast de betere third party support hebben ze nu ook zelf veel meer onderscheidende titels voor de Xbox 360. Kameo: Elements of Power haalt hij hierbij als voorbeeld aan.
Bach vult aan dat ook de beveiliging dit keer een stuk beter is. Bij de Xbox werd de console te gehaast naar buiten gebracht, waardoor er minder aandacht aan de beveiliging besteed werd. Voor de Xbox 360 is dit een stuk beter geregeld, wat het zelfs onmogelijk maakt om de software te kraken.
Toch zijn er ook enkele kanttekeningen te plaatsen. Door de aansluiting op Xbox Live, en de connectie met de PC, zit het gevaar van virussen in een klein hoekje. Hoewel Bach dat op dit moment niet ziet gebeuren wil hij het niet uitsluiten.
|