The Legend of Zelda: Twilight Princess mag dan wel uitgesteld zijn, het wachten is er niet minder op geworden. De game lijkt een waardige afsluiter te worden voor de Gamecube en de verwachtingen zijn dan ook hooggespannen.
Eiji Aonuma nam de tijd om met EGM te praten en had het volgende te melden:
- Zoals bekend zal Link met dieren kunnen communiceren. De manier waarop hij dit doet ligt aan de staat welke hij op dat moment heeft. Link kan zich veranderen in een wolf en zo de zogeheten 'post-apocalyptic dimension' betreden, alwaar prinses Zelda gevangen zit. Vanuit deze vorm kan hij met dieren praten (zo ook met zijn paard) en zijn de zingtuigen tien keer versterkt.
- In de Twilight wereld zal Link kennis maken en samenwerken met Midna, welke een soort helm en rode arm draagt. Deze rode arm zal aangeven wanneer Link in de buurt komt van verborgen objecten. Op het moment dat Link in een wolf verandert zal Edna op zijn rug klimmen, en Edna is hiermee ook het enige figuur welke dat kan. Vanaf deze positie kan het Links leven aanvullen en aanvallen uitvoeren, losstaand van de acties welke Link op dat moment uitvoert.
- Over de tijdlijn; Twilight Princess speelt zich enkele jaren na Ocarina of Time af, de hittitel van de Nintendo 64. Hierdoor zul je ook bekende figuren uit die serie tegen gaan komen, zoals de Gorons en Zora's.
- Het spel zal een systeem van dag en nacht kennen, maar deze is niet in real time. Afhankelijk van het tijdstip zullen sommige elementen zichtbaar zijn en de gameplay beïnvloeden. Het is dus belangrijk om het beste tijdstip uit te zoeken om in bepaalde situaties te treden. Het is echter niet zo dat je vast kan komen te zitten door het verkeerde tijdstip uit te kiezen.
Om dieper in te gaan op het verschil tussen dag en nacht; de bossen zullen nog donkerder zijn dan voorheen in de nacht. Hiermee moet nog duidelijker het verschil aangegeven worden voor het tijdstip waarop je door het bos loopt. De lantaarn, welke op screenshots en in filmpjes al te zien was, speelt dan ook een belangrijke rol om je hier doorheen te redden. Toch zal het ook op deze momenten lastig zijn om bepaalde elementen te onderscheiden van de achtergrond.
|