Over de jaren heen is de multiplayer van Halo steeds populairder geworden, waarbij ze een andere weg kozen dan bijvoorbeeld Call of Duty. Met Halo 4 komen de twee titels echter nader tot elkaar.
Ontwikkelaar 343 Industries heeft in een interview aangegeven dat de multiplayer van Halo 4 namelijk de toevoeging van perks krijgt. In een uitleg geven ze aan dat ze met deze keuze ons spelers een gevoel van progressie mee willen geven, waarbij de perks zowel visueel als qua gameplay veranderingen met zich mee zal brengen.
Geheel nieuw is het maken van keuzes binnen de multiplayer van Halo overigens niet, in Reach konden we al kiezen uit een aantal klassen. Met dit vierde deel zal dit systeem echter veranderd worden naar een meer vrije keuzes van wapens en vaardigheden.
We leren verder dat de multiplayer met iconen zal gaan werken, waarbij aangeduid zal worden waar wapens te vinden zijn. Het is volgens de ontwikkelaar een manier om nieuwe gamers in de strijd te betrekken, waarbij de meer krachtige wapens overigens op verschillende momenten in de map worden geplaatst.
Als laatste laten ze iets meer weten over de maps, zo zijn dit niet enkel varianten uit de omgevingen die je in de singleplayer tegen komt. Het gaat tevens om geheel unieke locaties, echter sluiten deze wel aan bij het verhaal dat ze in Halo 4 willen vertellen.
|