Aangezien er de afgelopen maand ontzettend veel info over The Twin Snakes kwam en omdat de game onverwacht vroeg (1 maart) al in de Europese winkels ligt leek het ons hoog tijd voor een preview. Benieuwd hoe het er voor staat? Lees dan snel verder!
Wat veranderd er dan wel? Nou, dat zijn de gameplay, de graphics en het geluid.
Ik stel voor dat we beginnen bij het grafische gedeelte.
De game wordt opnieuw opgebouwd en dat is te zien. Bij de eerste beelden leek het alsof alleen Snake zelf een metamorfose had ondergaan, maar op de nieuwste screenshots en beelden is duidelijk te zien dat de omgevingen ook flink verbeterd zijn. Toch zijn er nog wel een aantal dingen die duidelijk verbeterd moeten worden, zoals bijv. sommige textures. Ook alle cutscenes worden opnieuw gemaakt. Dit is al een aantal keer naar voren gekomen in trailers, waarin je Snake zijn nu al beruchte backflip zag maken. De game moet op een nette 60 FPS gaan lopen.
Snake heeft een behoorlijke metamorfose ondergaan.
Dan komen we nu bij het geluid. Alle zinnen zullen opnieuw worden ingesproken. Of dit een echte verbetering wordt is nog maar de vraag, want het origineel had ook al zeer goede voice-acting. Het staat in ieder geval vast dat de originele cast weer meewerkt. De game werkt wel met Dolby Pro Logic II, dus dat is leuk voor de mensen die dat hebben.
Dan komen we bij het belangrijkste aspect: de gameplay. Deze wordt wel degelijk aangepast. Zo kan Snake dingen doen die hij in het eerste deel niet kon. Hiermee bedoel ik de dingen die hij in deel 2 wel kon, maar in deel 1 niet, bijv. aan relingen hangen, in kasten kruipen enz.
Je speelt het spel nog steeds uit een derde persoonsperspectief, al kun je wel schieten uit een eerste persoonsperspectief. Duidelijk is dat het met de besturing op de Gamecube wel goed zit. Je kunt dus weer naar hartelust rondsluipen en proberen iedereen te passeren zonder gezien te worden. De sfeer druipt van je scherm af en de spanning zal weer om te snijden zijn. Helaas, voor sommige mensen, zullen ook de Codec gesprekken tussen Snake en anderen weer aanwezig zijn. Samen met de cut-scenes geeft dit de game een filmisch effect.
Snake heeft weer een heel arsenaal aan moves om ongezien te blijven.
Samengevat wordt de game dus een kruising tussen Metal Gear Solid deeltje 1 en deeltje 2.
Het spel heeft het verhaal van deel 1, maar de graphics, gameplay van deel 2.
Zo te zien zit het dus wel goed met de remake van Metal Gear Solid voor de Gamecube. Of het werkelijk allemaal zo mooi is als het lijkt, dat moet natuurlijk nog blijken. Wij kunnen in ieder geval niet wachten totdat we deze game in onze knuistjes kunnen sluiten. 1 Maart lijkt dan nog een hele tijd weg…
|