Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Bizerta: Silent Evil
Nieuws:

Pachter: 'Wii U controllerdesign te ingewikkeld.'


Door Joni Philips op 07-01-2012 om 14:34
Bron: CVG

Binnenkort lanceert Nintendo hun Wii U console, een console met een compleet unieke controller. De console maakt namelijk gebruik van een tablet-controller die zowel knoppen als touchscreen bevat.

De controller, in de stijl van de uDraw controllers van THQ, is zeer uniek ten opzichte van traditionele controllers wat volgens Wedbush Securities analist Michael Pachter zal leiden tot beperkte ondersteuning bij de launch. Volgens hem moet Nintendo stoppen met in het verleden te leven: het is niet omdat zij een console maken, dat third-parties deze plots volop gaan ondersteunen. Vorige generaties gebeurde dat, maar met de Wii U zou het anders kunnen lopen.

Het controller-design van de Wii U zou namelijk te ingewikkeld zijn; zeker omdat developers maar niet begrijpen of ze één of twee controllers kunnen gebruiken in hun games. Origineel vertelde Nintendo dat de Wii U maar één tablet-controller ondersteunt, maar dat werd later weer ontkend. Daarnaast is de console zo anders dan de traditionele normen, dat er waarschijnlijk een heel beperkte launchline-up zal zijn en dat zal resulteren in bescheiden verkopen. Hij raadt Pachter daarnaast aan verbeteringen aan te brengen op niveau van digitale downloads en online mogelijkheden.


14:45  Debuuttrailer Shining Blade
14:24  Rayman Origins in maart
 Reacties (10)
 Pagina: 1
marcel2552 op 07-01-2012 om 14:56 [Niv: 0 / Exp: 11]
en toch heeft de ontwikkelaar van darksiders 2 máár 5 minuten nodig gehad om de game te streamen naar de controler..

Joni Philips (Eindredacteur) op 07-01-2012 om 15:00 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
De getoonde E3 beelden, inclusief van Darksiders 2, waren afkomstig van andere versies. Pas op E3 2012 wordt de eerste gameplay getoond van de launchgames. Tot dan is het onduidelijk hoe Darksiders 2 de controller gebruikt. Moeten dus nog even afwachten hoe third-party omgaat met de tablet, hoewel THQ (Darksiders 2) ongetwijfeld de meeste inspiratie zal hebben.

Gewijzigd door Joni Philips op 07-01-2012 om 15:02

marcel2552 op 07-01-2012 om 16:30 [Niv: 0 / Exp: 11]
daar heb ik het niet over, de game was speelbaar op de wiiU maar werd niet getoond door nintendo:
interview met game informer
( http://www.youtube.com/watch?v=Tl3HGOsAlx0 )

Joni Philips (Eindredacteur) op 07-01-2012 om 16:31 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
Tja, zoals ik al zei, hoe het gebruik maakt van de tablet, zullen we pas zien als we de eerste gameplay hebben. Dat ze de game zelf running hebben op de Wii U is niet zo verbazend, de console is voldoende krachtig. Pachter denkt eerder aan het gebruik van de controller. (Hoewel Darksiders 2 als launchgame gewoon ook al zeer mooi is)

Gewijzigd door Joni Philips op 07-01-2012 om 16:32

marcel2552 op 07-01-2012 om 16:47 [Niv: 0 / Exp: 11]
persoonlijk lijkt me een touchscreen gebruiken makkelijker voor een ontwikkelaar dan motion controlls met de wiimote/kinect/move. Laatst genoemde kan een make or break zijn. Dat zul je niet hebben met een touchscreen.

Dat daargelaten ik ben erg beniewd daar de final version van de wiiU. Als de zelda tech demo het begin is(kwa graphics) dan ben ik al tevreden.

omit edoa op 07-01-2012 om 17:49 [Niv: 6 / Exp: 301]
Het zag er mij inderdaad een rare controller uit om mee te gamen. Maar ik kan hetzelfde zeggen van de Wii. Ben benieuwd om te voelen hoe het uiteindelijk in de hand gaat liggen, al lijkt de kans me klein dat er één in huis komt te staan.

PS De laatste zin moet denk ik zijn: Hij (Pachter) raadt Nintendo ..........

marcel2552 op 07-01-2012 om 17:57 [Niv: 0 / Exp: 11]
de impressies van de e3 van vorig jaar, is dat het er in eerste instantie lopm-ish uit zien. Maar het confortabel in de handen ligt, en dat hij veel lichter is dan verwacht.

GeneralSecura op 08-01-2012 om 01:42 [Niv: 30 / Exp: 1521]
Denk niet dat Nintendo het heel veel kan schelen als de third-parties er niet zo heel veel mee doen. De Wii moest 't ook niet van z'n third-party games hebben.

Een Mario/Zelda/Metroid/Pokémon WiiU verkoopt toch wel als een tierelier. Breng er iets van Monster Hunter op uit, doet het altijd goed in Japan.

Zou trouwens best geschikt zijn voor Monster Hunter, die controller. Map + inventory management op het touchscreen?

Xavior op 08-01-2012 om 02:47 [Niv: 121 / Exp: 6068]
ik zal sowieso niet echt op Pachter vertrouwen, aangezien hij het niet echt bepaald vaak bij het rechte eind heeft.
By the by, ik lees net op een andere site dat Pachter letterlijk gezegd heeft :"Nintendo stop living in the past" slecht dat Pachter zijn huiswerk niet doorgenomen heeft aangezien nintendo gezegd heeft dat de WiiU wel 2 tablets aan kan.

Gewijzigd door Xavior op 08-01-2012 om 03:16

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-01-2012 om 09:27 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
@Xavior: Dat is juist het probleem, Nintendo heeft namelijk ook meerdere keren gezegd dat de Wii U maar één tablet aan kan. En daarna hebben ze dat ontkend en weer bevestigd.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Nintendo Wii U
Type:
Hardware
Releasedatum:
30-11-2012
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:






Meer media