Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Review:

Naruto Shippuden: UN Impact


Door Joni Philips op 21-11-2011 om 15:05
Bron: Gamed

Op de PlayStation 2 en PlayStation 3 lanceert Namco Bandai typisch traditionele Naruto vechtgames, maar op de PlayStation Portable heeft men ruimte om te experimenteren. Zo ook met Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Impact, het nieuwste deel in de serie.

Ultimate Ninja Impact is reeds het zesde PlayStation Portable deel in de serie, maar ontwikkelaars CyberConnect2 en Racjin hebben nog steeds nieuwe ideeën. In Ultimate Ninja Impact combineren ze de Naruto Shippuden franchise met het idee achter de Dynasty Warriors serie: zet honderden vijanden op het speelveld en maak ze makkelijk om te verslaan. Vanaf de eerste missie word je geconfronteerd met groepjes van twintig á dertig vijanden welke je praktisch volledig met één combinatie-aanval kunt verslaan. Naarmate je verder komt in de game, worden de groepjes groter; maar je rekent er nog steeds op doods gemak mee af, zeker omdat ze meestal niet aanvallen of bewegen eens ze verschijnen. Tussendoor komt er ook nog eens een baas opdagen waarbij het gevecht moeilijker is, hoewel je nooit wordt gedwongen echt gebruik te maken van de vele mogelijkheden van je personages. Je kan de game dan ook volledig doorlopen zonder gebruik te maken van de vele mogelijkheden van je personage, wat misschien wel een aanrader is.


De combinatie van vele mogelijkheden en weinig knoppen zorgt ervoor dat je soms ingewikkelde combinaties moet maken om een combo tot een goed einde te brengen en tegen de tijd dat deze effectief nuttig worden, ben je hem al lang vergeten. Zelfs het kruisje (om te springen en dus in principe de minst interessante actie in een spel als deze) wordt gebruikt om te springen, dubbel te springen, de dash functie, de dash-in-de-lucht functie en de chakra dash. Daarnaast start er een speciaal duel als twee personages tegelijk tegen elkaar lopen met de dash. Qua verschillende functies is dit echter niets in vergelijking met het driehoekje (chakra) en cirkeltje (aanvallen) welke gebruikt worden voor 95% van alle aanvallen. Elke combinatie heeft zijn eigen nut, waarbij deze meestal leiden tot prachtige aanvallen als een Oodama Rasengan. Het voordeel is wel dat elk van de 26 personages gelijkaardig bestuurt, zodat je maar één personage dient te meesteren. Het is dus kiezen tussen een repetitieve stijl of ingewikkelde combinaties.

Uiteindelijk is het zeer spijtig dat Ultimate Ninja Impact op dit punt de mist in gaat, want qua content en spelmodi is dit avontuur wel de moeite waard. De Ultimate Road campagne - lopend van de start van Naruto Shippuden tot de Five Kage Summit Arc - levert ons zo'n twintig uur spelplezier op waarbij je verschillende stages doorloopt. Dit kunnen simpele missies zijn (gevechten) of tussenfilmpjes, maar ook meer exotische stages waar je nieuwe kaarten verdient welke toegang geven tot extra vaardigheden. Aan het einde van elke missie krijg je ook delen van zulke kaarten, maar hierbij moet je meerdere delen verzamelen alvorens je de beloning ontvangt. Buiten de Ultimate Road campagne om heb je eveneens nog aparte extra missies waarin je vrij kunt kiezen welk personage je gebruikt, en een Tag Battle mode waarin je met een vriend kunt samen spelen. Qua modes doet de game het dus zeker goed, alleen weet geen enkele van deze modes de repetitiviteit van het vechten te doorbreken.


Een groot verkooppunt van de game is de één versus honderden gameplay, maar de engine kan dit zelden aan. Grote groepen vijanden zijn in het begin alleen zichtbaar op radar, op het scherm zelf verschijnen ze enkel op het laatste nippertje. Pop-up is dus een groot probleem, hoewel het verrassend weinig effect heeft op de speelbaarheid. Omdat de vijanden zo gemakkelijk te verslaan zijn, is zelfs de verschijning van een hele groep geen ramp. Gezien het feit dat elk van deze vijanden er identiek uitziet en dat de achtergronden lelijk zijn, is deze pop-up onbegrijpelijk. De hoofdpersonages zelf, en de filmpjes waarin ze verschijnen, zien er wel mooi uit waardoor de game alsnog een voldoende haalt. Veel beter vergaat het het geluid. Hoewel de muziek zelf een lichte teleurstelling is, zijn de stemmen top. Namco Bandai heeft opnieuw de volledige Japanse en Engelse cast kunnen strikken om de stemmen te verzorgen. Soms vallen ze snel in herhaling, maar over het algemeen is het een zeer gewaardeerde toevoeging.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Impact was een beloftevol avontuur, dat dankzij een zwakke AI en een overmatig gecompliceerd vechtsysteem toch teleurstelt. Met kleine aanpassingen had de game een betere ervaring kunnen worden, maar nu is het zoals verschillende van zijn PSP broeders een game die alleen door de die-hard Naruto fan aangekocht dient te worden.
Beoordeling
Gameplay   65
Sound   75
Graphics   60
Replay   70

Laat Dynasty Warriors gameplay maar over aan Dynasty Warriors.
65


15:32  UK Chart kent vele nieuwkomers
14:57  Chuck Norris in World of Warcraft reclame
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (200.144.5.xxx) op 21-11-2011 om 21:26
zica
:9

Gast (77.169.207.xxx) op 27-11-2011 om 14:17
_O_ _O_ _O_ _O_




_O_ jkhlsjdkjh }> :'( :P





























































































































 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Impact
Type:
Game
Releasedatum:
11-11-2011
Ontwikkelaar:
CyberConnect2
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media