Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

'Fable: The Journey draait om vrijheid'


Door Rene Groen op 18-07-2011 om 17:08
Bron: GameSpot

Peter Molyneux is een opvallend man. Voorafgaande aan zijn Fable titels heeft hij grootse beloftes, hetgeen hij naderhand vaak teniet doet door te stellen dat zijn eigen game toch teleurstelde. Ook voor Fable: The Journey zijn de beloftes vooralsnog groots te noemen.

In een interview met GameSpot geeft hij aan dat de game om één woord draait: vrijheid. Het was het eerste woord dat het team op een bord schreef en waar de game om draait. De vrijheid om te gaan waar je wilt, de vrijheid om je paard te pakken en van de bewandelde paden af te wijken. Door dit alles kan een ieder de game spelen op de manier waarop hij wil, zo kan dit zittend, staand of op een bizarre manier die je zelf kiest wanneer je een game speelt.

Fable: The Journey leunt op de Kinect controls en hierdoor kun je je handen voorwaarts steken en zo de teugels van je paard hanteren om je weg te bepalen. Dit kun je rustig doen, echter is er ook de keuze om het juist agressief aan te pakken. We moeten echter wel bedenken dat het paard gevoelens heeft, gaan we dus zo ver door dat de viervoeter instort dan zullen we ons hier zeer schuldig over voelen.

Het bovenstaande gaat echter verder dan een zwak paard alleen. De karakters die je tegen komt kunnen besluiten om niet met je mee te gaan wanneer je paard in een slechte conditie is omdat je deze overwerkt. Als speler kunnen we hierdoor speciale gebeurtenissen missen die we anders wel mee hadden gemaakt. Helaas laat Molyneux niet weten of het ook andersom werkt en of het afbeulen van het paard bepaalde voordelen met zich meebrengt.

Fable: The Journey verschijnt in 2012 exclusief voor de Xbox 360.


17:14  'Assassin's Creed Wii U na Revelations'
16:58  Meer zombies in Dead Rising 2: OTR
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Gast (62.193.225.xxx) op 18-07-2011 om 17:15
Het paard heeft gevoelens. XD

Gast (82.95.91.xxx) op 18-07-2011 om 18:16
Lol, ben benieuwd. Wanneer krijgen we eignelijk die boom te zien die je plant en vervolgens groeit naarmate de game vorderd? :P

jerfo op 18-07-2011 om 18:20 [Niv: 93 / Exp: 4627]
nou eerst maar eens waar maken wat hij zegt
molyneux zegt elke keer dat je vrijheid hebt om keuzes te maken en je eigen wereld te maken aan de hand van die keuzes
maar tot dusver ben ik niet onder de indruk van molyneux's vrijheid

Gast (84.27.155.xxx) op 18-07-2011 om 19:28
en daar gaan we weer.....

JasperCLA op 18-07-2011 om 20:04 [Niv: 94 / Exp: 4675]
Hangt eraan kerel, speel je games eens eerst zelf.

konnichiwa op 18-07-2011 om 20:47 [Niv: 153 / Exp: 7652]
Mjah ik zou liegen moest ik zeggen dat ik niet heb genoten van zijn games. Het enigste nadeel is dat hij beloftes maakt die hij niet kan waarmaken waardoor gamers ontgoocheld zijn als ze de games spelen. Mensen die niets van zijn beloftes afweten zijn over het algemeen vrij blij met hun aankoop.

Nu zien dat deze game wat word.

Gast (62.238.36.xxx) op 18-07-2011 om 22:20
Altijd wel leuke games hoor fable, maar die Molyneux moet echt z'n mond is een keer gaan houden...

Gast (62.193.225.xxx) op 18-07-2011 om 23:32
Na de Release van Journey, gaat hij natuurlijk zeggen dat dit slechste game ever was.

asianck op 19-07-2011 om 15:04 [Niv: 380 / Exp: 19012]
^Om daarna zijn volgende game te hypen. De Molyneux-Cycle. xD

Gast (82.168.11.xxx) op 19-07-2011 om 19:38
vaker gehoort zulke dingen met Fable,vaak draaid het om dingen waar het juist niet om moet draaien met fable het zal wel Molyneux logica zijn

raxus07 op 19-07-2011 om 23:04 [Niv: 60 / Exp: 3017]
de vrijheid in Fable III was zwaar beperkt, goed.. grotere speelvelden maar de keuzes zijn oh zo minimaal je kunt maar 2 kanten (letterlijk) op zonder dat je de story op enige manier aanpast (op uiterlijk na) en de Quests waren ook niet egt een spektakel, heb wel genoten van Fable III maar dan nog vond ik het zwaar beperkt in wat Moloneux genoemde vrijheid, Fable TLC had tot nu toe toch de beste en meeste keuzes en vrijheid dat totaal de hele gameplay veranderde en het Uiterlijk was ook wat meer te pruimen, Molyneux, het word tijd dat jij je weer gaat richten naar de Fable TLC vrijheid in plaats van elke keer bij elk ander deel een andere "vrijheid" te creëren

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Fable: The Journey
Type:
Game
Releasedatum:
12-10-2012
Ontwikkelaar:
Lionhead Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media