Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Kritiek op Xbox Live Indie Games


Door Rene Groen op 07-07-2011 om 20:14
Bron: Games Industry

Individuele ontwikkelaars kunnen hulp krijgen om hun game te promoten, zo tracht Microsoft dit te doen met het Xbox Live Indie Games programma. Niet iedereen is hier echter even positief over.

Mathieu Briau, ontwikkelaar van de game Shield the Beat, uit namelijk flinke kritiek op Microsoft. Volgens hem is het XBLIG de slechtste markt waar je een game op uit kunt geven. Het probleem is dat er naast jou titel nog eens dagelijks twee games verschijnen. Om hiertussen op te vallen is door op de 'moest recent games' of 'top-sellers' lijst terecht te komen. na twee weken ben je al uit de eerste lijst verdwenen en je zult dus enkel opvallen door goede verkopen neer te zetten.

Briau voegt toe dat mondelinge reclame vitaal is voor het succes van indie games, echter geeft XBLIG geen service door je al zo snel uit de lijsten te laten verdwijnen. De mondelinge reclame moet hierdoor sneller zijn dan de twee weken zodat je game bekend blijft.

De kritiek van Briau is overigens niet geheel vreemd, eerder liet Team Meat - ontwikkelaars als Super Meat Boy - soortgelijke kritieken horen. Toch is de ontwikkelaar van Shield the Beat niet enkel negatief, de creatie van een game met de XNA toolset werkt namelijk zeer goed door de sterke engine.

Shield the Beat is beschikbaar in verschillende territoria waar Xbox Live Indie Games verkrijgbaar is, een Steam release ontbreekt echter. Briau had de game wel aangemeld voor een release, echter kreeg hij nooit een reden waarom de game niet werd toegelaten, ook hier heeft hij dan de nodige kritiek kop.


20:21  Epic Games enthousiast over Kinect
20:01  Nintendo: 'Wii U niet lastig om te verkopen'
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Boogieboyz op 07-07-2011 om 20:19 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Ik vind het sowieso dom dat het niet in europa is.

Gast (80.57.189.xxx) op 07-07-2011 om 20:28
Het is wel in europa, alleen de plaatsen voor indie developers zijn op voor europa. :S Met geen mogelijkheid aan te komen voor nieuwe ontwikkelaars zoals ik... |(

Boogieboyz op 07-07-2011 om 23:35 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Ik bdoel dat het niet op de europese xbla staat, met een Us account kan je ze wel krijgen.

Gast (94.208.140.xxx) op 08-07-2011 om 08:46
Daarom ga ik met mijn game naar Android of iOS. Daar kan ik mijn gemaakte game veel beter verkopen.
Heb XNA en de Market opties bekeken, maar voor een indie zijn die helemaal niet bijzonder. Kortom, Voorlopig geen release van mijn game op de XBOX.

Gast (83.82.83.xxx) op 08-07-2011 om 08:55
Who cares

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Xbox 360
Type:
Hardware
Releasedatum:
02-12-2005
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media