Nintendo Revolution. De console met de controller die maar niet getoond wilde worden. Stroomschokken, VR-brillen, drukgevoelig, touch-screen? Allemaal speculatie, maar nu is het hoge woord (eigenlijk het hoge beeld) eruit, want de controller is getoond. Verbazing en enthousiasme: in die volgorde wordt doorgaands gereageerd.
Als we naar het uiterlijk kijken, dan denk je meteen aan een vreemd soort afstandsbediening voor je TV. Is dit nu de controller? Waar is in godsnaam de analoge stick heen?! De Nintendo DS moest het al ontgelden door het ontbreken van een analoge stick, flikt Nintendo het nu weer? Jazeker, geen analoge stick op de Nintendo Revolution controller. Wat is er dan eigenlijk zo revolutionair aan dit ding? Dat gaan wij je haarfijn uitleggen!
Met de Nintendo Revolution controller zal je in staat zijn om '3D pointing' toe te passen. Dit houdt simpel gezegd in dat de Nintendo Revolution (deze naam kan nog en zal zeer waarschijnlijk worden aangepast) registreert waar jij met de controller heen beweegt. Als jij naar links gaat, dan zal op het scherm bijv. een cursor ook naar links gaan. Je moet het je voorstellen als een 3D muis. Als jij jouw karakter naar voren wilt laten lopen, dan ga je dus met je controller naar voren, waardoor het karakter die beweging zal volgen.
Dit soort gameplay is volgens Nintendo ideaal voor bijv. First Person Shooters. Het richten gaat snel en makkelijk en je hebt werkelijk het idee dat je echt aan het schieten bent. Maar wat dacht je van Beat Um Up's of bijv. The Legend of Zelda? Terwijl jij met de controller aan het zwaaien bent, hakt Link met zijn zwaard de bewegingen na die jij maakt! En (gelukkig) is Nintendo niet de enige die gebruik gaat maken van de controller. Wat dacht je bijv. van de baseball games van EA; zwaaien met je controller alsof het een knuppel is. Of het langzaam sluipen in Splinter Cell door voorzichtig je controller naar voren te bewegen; de mogelijkheden zijn eindeloos.
|