Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Review:

Naruto Shippuden: Kizuna Drive


Door Joni Philips op 29-03-2011 om 14:39
Bron: Gamed

Op de PlayStation Portable lanceerde Namco Bandai verschillende Naruto games, maar echt overtuigend waren ze nog niet. Kan men met Naruto Shippuden: Kizuna Drive eindelijk overtuigen?

In Kizuna Drive breekt een nieuwe oorlog uit in de Naruto wereld wanneer een mysterieuze organisatie plots ninja's begint te ontvoeren uit verschillende dorpen en een ‘valse’ Naruto plots de Kyuubi oproept om een volledige stad te vernietigen. Konoha kan niet anders dan in te grijpen en ze sturen een team met onder andere Naruto en Kakashi om de feiten te onderzoeken. Op deze manier begint een lang ‘filler’ plot waarin de mysterieuze organisatie zelfs de gevaarlijkste wapens van de ninjawereld, de legendarische Tailed Beasts, gebruikt om hun doel te vervullen. Naruto en co zullen het dan ook niet gemakkelijk krijgen, maar ze krijgen ook onverwachte hulp. Zonder hun medeweten wordt hetzelfde mysterie ook onderzocht door Sasuke en zijn Team Taka, zodat meteen alle belangrijke jongeren uit Konoha een rol spelen in de game. Meer wilde men ook niet bereiken, het verhaal steekt ongelofelijk eenvoudig in elkaar en staat op hetzelfde niveau als de typische Naruto filler.

Deze verhaallijn werd dan ook geschreven door Studio Pierrot, dat eveneens verantwoordelijk is voor de anime Naruto en diens filler verhaallijnen. De verhaallijn zelf stelt dus niet veel voor, maar de omkadering is wel geslaagd. Studio Pierrot verzorgt namelijk ook de tussenfilmpjes die in dezelfde stijl als de anime zitten, waarbij deze filmpjes enkele leuke actiemomenten hebben samen met enkele weinig geďnspireerde filler-personages. Tijdens de game zelf zijn de graphics minder, maar het is geen lelijke game. De Naruto personages zijn goed herkenbaar en voldoende gedetailleerd. Een animekijker of mangalezer zal dan ook onmiddellijk de vele personages kennen die passeren en die passeren in grote aantallen. Ook hun grote aanvallen zijn herkenbaar, en het lijkt een speelbare versie van de serie. Kizuna Drive wordt hierbij goed geholpen door het feit dat zowel de Japanse als de Amerikaanse stemacteurs hun stem verleend hebben aan het spel. Hun lijnen vallen snel in herhaling, maar ze klinken zoals verwacht.


Ditmaal wil de game de serie ook nabootsen qua gevechten, in de serie ligt de nadruk vaak op teamwerk, maar in de Naruto games kwam dit tot nu toe weinig aan bod. Je kon tijdelijk assistentie inroepen of je had AI teamgenoten, maar echt samenwerken zat er niet in. Het was gewoon niet nodig. In de multiplayer kwam dit evenmin erbij kijken, het waren vooral competitieve matches. In Kizuna Drive verandert dat. Je beleeft de meeste gevechten met vier personages, waarbij er nu echt samen moet worden gewerkt om de zwakke punten van de bazen te raken. Denk maar aan een personage dat je alleen in de rug kunt aanvallen of een vijand die je met vier tegelijk moet aanvallen om hem effectief te kunnen verslaan. Dit teamwerk is hierbij aanwezig in zowel single- als multiplayer, maar het werkt vooral in de multiplayer goed omdat vier personen nu eenmaal beter samenwerken dan een persoon en drie AIs.

Het spelen van de multiplayer is echter geen gemakkelijke klus, de multiplayer is alleen offline speelbaar dus je moet vier mensen met een PSP en de game in één ruimte krijgen. Als je een game maakt die draait rond de multiplayer, kun je deze toch best online beschikbaar maken, zeker omdat de focus hierop ervoor zorgt dat de singleplayer tegenvalt. In de singleplayer moet je te vaak rekenen op de AI en spijtig genoeg durft die wel eens een fout te maken. De grootste kracht van Kizuna Drive zal je hier meer dan eens frustratie opleveren. Tegelijk is de AI af en toe vooruitstrevend, zo zal Sakura je genezen terwijl je er niet om vraagt als je gezondheid afzwakt. Ook het sterkste punt van de vier-speler gameplay – de Kizuna Drive – werkt goed in de singleplayer. Dit is een kleine minigame die je kunt starten wanneer je vijand verdoofd is, waarin de vier personages samenwerken.


Zonder deze teamwerk-mechaniek, is Naruto Shippuden: Kizuna Drive een redelijk doorsnee Naruto game. Je loopt rond in lineaire omgevingen tot er vijanden opduiken, je verslaat hen en je gaat verder naar de volgende. Het is een stijltje dat we al jaren kennen, maar nu wat meer afwisseling krijgt omdat je zelf kunt kiezen met welk personage je aan de slag gaat. Je blijft niet beperkt tot Naruto, praktisch iedereen is speelbaar en ze hebben elk hun eigen vechtstijl. Het vechten zelf is redelijk bekend als je ooit een Naruto game hebt gespeeld op de PSP. Je hebt een knop voor eenvoudige aanvallen, de mogelijkheid om items te gebruiken en een knop voor Chakra-aanvallen, waarbij je jouw Chakra dient op te laden na elke aanval. In tegenstelling tot de vorige game – Akatsuki Rising – is er geen lock-on zodat je aanvallen wel eens doel kunnen missen, wat pijnlijk is wanneer je een Chakra-aanval gebruikt die je net hebt opgeladen.

Perfect is de gameplay dus zeker niet te noemen, maar dankzij het teamwerk is Kizuna Drive een opvallende verbetering ten opzichte van Naruto Shippuden Legends: Akatsuki Rising en Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Heroes 3, waardoor Kizuna Drive de eerste Naruto game op de PlayStation Portable is die de moeite is om te spelen. Dit teamwerk is iets wat we zeker willen zien terugkeren in toekomstige Naruto games, zeker ook bij de PlayStation 3 versies.
Beoordeling
Gameplay   75
Sound   80
Graphics   75
Replay   70

Een degelijke Naruto Shippuden game.
75


14:52  Killzone 3
06:20  Launchtrailer WWE All-Stars
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Naruto Shippuden: Kizuna Drive
Type:
Game
Releasedatum:
25-03-2011
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media