Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 Januari 2021 
(2) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
25 Januari 2021 
(1) 
(0) 
(3) 
24 Januari 2021 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 Januari 2021 
(5) 
(5) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
22 Januari 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
21 Januari 2021 
(0) 
(0) 
(9) 
(1) 
20 Januari 2021 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Januari 2021 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Januari 2021 
(3) 
(15) 
(1) 
(0) 
(3) 
17 Januari 2021 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
16 Januari 2021 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Januari 2021 
(0) 
(0) 
(13) 
14 Januari 2021 
(0) 
(1) 
(0) 
(11) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(2) 
(6) 
13 Januari 2021 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
12 Januari 2021 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
11 Januari 2021 
(9) 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
10 Januari 2021 
(0) 
(1) 
09 Januari 2021 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
08 Januari 2021 
(2) 
(0) 
07 Januari 2021 
(1) 
(14) 
(4) 
(0) 
06 Januari 2021 
(1) 
(3) 
(0) 
(5) 
05 Januari 2021 
(6) 
(0) 
(0) 
(8) 
(3) 
(3) 
04 Januari 2021 
(1) 
(0) 
03 Januari 2021 
(0) 
(5) 
01 Januari 2021 
(8) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
31 December 2020 
(6) 
(1) 
30 December 2020 
(1) 
28 December 2020 
(1) 
(0) 
25 December 2020 
(1) 
24 December 2020 
(0) 
(0) 
(8) 
(15) 
(0) 
(1) 
23 December 2020 
(12) 
(0) 
22 December 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 December 2020 
(0) 
(3) 
19 December 2020 
(2) 
(2) 
(0) 
(1) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

BioShock Infinite wordt geen port


Door Joni Philips op 21-11-2010 om 12:42
Bron: 1Up

Bij Irrational Games werkt Ken Levine momenteel aan BioShock Infinite. De game brengt ons naar de zwevende stad Columbia in het jaar 1912. In BioShock Infinite speel je detective Booker DeWitt die de dame Elizabeth moet redden uit de stad.

Zoals zijn voorgangers verschijnt Infinite op PC, PlayStation 3 en Xbox 360; maar in tegenstelling tot die voorgangers wordt elke versie nu echt evenwaardig. Bij BioShock en BioShock 2 waren de PlayStation 3 versies ports die gemaakt werden door een andere studio. Bij Infinite wordt dat niet het geval, het team van Irrational is ditmaal veel groter en ze kunnen nu echt de drie versies tegelijk ontwikkelen. Ze testen ook evenveel op PS3 als op Xbox 360, en ze hebben hun engine aangepast zodat hij sterk lijkt op een PS3 voor een programmeur. In 2012 zullen we zien of Irrational de waarheid sprak.
    We all know that the PS3 is powerful but unique console with its own strengths and challenges. But compared to the PC, the Xbox 360 is challenging too. So instead of declaring a 'lead platform' and porting the game to the others, we've instead changed the game engine so that all platforms look (to a programmer) more like a PS3.


13:16  Donkey Kong Country Returns screenshots
12:36  Poker Night at The Inventory komt morgen
 Reacties (20)
 Pagina: 1
Gast (87.209.178.xxx) op 21-11-2010 om 13:10
Heel goed werd eens tijd dat dev tijd en moeite nemen voor de ps3.

Gast (77.160.119.xxx) op 21-11-2010 om 13:11
dit moeten ze altijd doen als je het verschil bekijkt bij bijvooorbeeld Black ops

Gast (86.83.92.xxx) op 21-11-2010 om 13:27
M.a.w. programmeer eesrt op de zwakste en port het naar de sterkere... Dit is een algemene programmeer-regel en geen fanboyisme.

Gast (109.130.130.xxx) op 21-11-2010 om 13:33
Nope, het is eerder ontwikkel op de sterkste en downscale naar de zwakste. In de game-industrie kun je gemakkelijk resources sparen door texturen te downscalen. Ze upscalen daarentegen is vrij moeilijk dus moet je op de sterkste werken. Daarom dat de meesten programmeren met PC als lead.

Gast (85.113.239.xxx) op 21-11-2010 om 13:37
Hopelijk word de PC versie niet zoals bij zoveel andere games een goedkope poort, kijk naar The Force Unleashed 2 etc. |(

Gast (86.83.92.xxx) op 21-11-2010 om 13:57
@Gast (85.113.239.xxx)

De PC is het meest gevoelig wat betreft piraterij, dit merken ze aan de slechte verkopen. Daarom wordt de PC tegenwoordig niet meer als hoofdplatform beschouwd.

Roderick op 21-11-2010 om 14:09 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Dat dit nog steeds een zorg is bij elke game is best wel erg.

Gast (80.60.2.xxx) op 21-11-2010 om 14:11
@109.130.130.xxx

Een beetje artist maakt zijn/haar textures sowieso op 4x de resolutie dat het eigenlijk nodig is, en kijkt daarna pas welke resolutie echt nodig is om mee te exporteren. Het maakt voor artists in feite weinig uit welk platform de programmeur als hoofdplatform gebruikt bij het maken van de texture, in feite moet alles gedownscaled worden.

deathtanz matisk op 21-11-2010 om 15:11 [Niv: 59 / Exp: 2935]
@ Roderick (Eindredacteur) op 21-11-2010 om 14:09 [Niv: 405 / Exp: 20257]
Jij bent geen PS3-only gebruiker, dus jij weet niet hoe het is om opgescheept te zitten met de inferieure versie, het is nogal een "opluchting" als devs dit soort dingen vertellen voor hun.

Gast (83.160.50.xxx) op 21-11-2010 om 15:17
hij bedoelde denk ik dat het een zorg is dat het nog niet bij elke game zo geregeld word

Roderick op 21-11-2010 om 15:42 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Klopt idd Gast (83.160.50.xxx). Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat men de energie steekt in een gelijkwaardige ervaring op alle systemen.

Gast (84.81.94.xxx) op 21-11-2010 om 16:26
als ze de pc versie maar niet achter laten barellen

Robert op 21-11-2010 om 17:05 [Niv: 206 / Exp: 10294]
opdonderen met gelijkwaardigheid, misschien voor consoles onderling. PC moet gewoon het beste zijn.

Cervantes op 21-11-2010 om 18:07 [Niv: 117 / Exp: 5871]
lol ^

AceD op 21-11-2010 om 19:06 [Niv: 22 / Exp: 1081]
Robert hmmm pc fanboy

gompy222 op 21-11-2010 om 19:28 [Niv: 84 / Exp: 4212]
hoe dan ook deze game komt er zowiezo gelijk in

Gast (83.161.215.xxx) op 21-11-2010 om 21:58
Eindelijk een dev die teminste een beetje moeite doet om een mooi spel te maken voor alle platformen in tegenstelilng tot bijv. Mafia 2.

LePok op 21-11-2010 om 22:11 [Niv: 48 / Exp: 2415]
ben benieuwd unreal engine en ps3 is nou niet echt de ideale combinatie. maar goed hoop dat gewoon elke versie goed draait. ik haal hem zoiezo voor 360

Stammetje91 op 22-11-2010 om 00:11 [Niv: 302 / Exp: 15113]
PC MOET helemaal niets. Het komt gewoon snel voor dat de PC versie superieur is doordat de specs gemiddeld gewoon hoger liggen. Heeft niets te maken met moeten.

Gast (81.207.79.xxx) op 22-11-2010 om 14:44
:X


 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
BioShock Infinite
Type:
Game
Releasedatum:
26-03-2013
Ontwikkelaar:
Irrational Games
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media