Bij Irrational Games werkt Ken Levine momenteel aan BioShock Infinite. De game brengt ons naar de zwevende stad Columbia in het jaar 1912. In BioShock Infinite speel je detective Booker DeWitt die de dame Elizabeth moet redden uit de stad.
Zoals zijn voorgangers verschijnt Infinite op PC, PlayStation 3 en Xbox 360; maar in tegenstelling tot die voorgangers wordt elke versie nu echt evenwaardig. Bij BioShock en BioShock 2 waren de PlayStation 3 versies ports die gemaakt werden door een andere studio. Bij Infinite wordt dat niet het geval, het team van Irrational is ditmaal veel groter en ze kunnen nu echt de drie versies tegelijk ontwikkelen. Ze testen ook evenveel op PS3 als op Xbox 360, en ze hebben hun engine aangepast zodat hij sterk lijkt op een PS3 voor een programmeur. In 2012 zullen we zien of Irrational de waarheid sprak.
We all know that the PS3 is powerful but unique console with its own strengths and challenges. But compared to the PC, the Xbox 360 is challenging too. So instead of declaring a 'lead platform' and porting the game to the others, we've instead changed the game engine so that all platforms look (to a programmer) more like a PS3.
|