Gisteren leerden we het bestaan van Bioshock Infinite kennen. Inderdaad, niet simpelweg deel 3, er verandert namelijk het één en ander binnen de serie.
De onderwaterstad Rapture zal namelijk vervangen worden door Columbia, een stad die hoog in de lucht zweeft. Het is nogal een overgang voor de ontwikkelstudio die ook achter het eerste deel zat en Ken Levine laat in een interview weten waarom ze het tweede deel overgeslagen hebben.
“The reason we didn’t do BioShock 2 is because… the time-frame that game had, and [2K] understandably wanted another game in Rapture. But we felt we had said what we wanted to say about Rapture, about those kind of environments and that kind of feel."
Het team wil de mensen die hun titel spelen wederom angst aan jagen, maar niet op een zelfde manier als waarop ze dit al eerder gedaan hebben. Toch is hij erg tevreden over Bioshock 2, een titel waar hij zelf als consultant aan werkte. Ze hebben goed werk geleverd door het verhaal in Rapture af te ronden.
Bioshock Infinite verschijnt in 2012 voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3. Meer details en de eerste beelden zijn hier te vinden.
|