Na God of War: Chains of Olympus ontwikkelt Ready at Dawn nu een opvolger voor de succesvolle PlayStation Portable game met God of War: Ghost of Sparta. Vandaag blikken we vooruit naar de nieuwste God of War.
Op de vorige pagina kon je de eerste informatie over God of War: Ghost of Sparta vinden en op deze pagina kun je de mening van enkele redacteurs terugvinden.

De enige God of War game die ik tot nu toe heb gespeeld is, ja inderdaad, de PlayStation Portable versie. Hoewel de moeilijkheidsgraad naar mijn mening best hoog lag in Chains of Olympus kon ik van de game echt goed genieten. Een waar spektakel op het kleine PSP-scherm dat zichzelf ook nog eens heerlijk liet besturen. Ghost of Sparta lijkt hetgeen wat zijn voorganger heeft neergezet mee te nemen naar een nog hoger niveau, wat mij dan ook meteen goed enthousiast maakt voor deze titel. Meer eindbazen, meer variatie in de gevechten en meer soorten vijanden, wat kan er nog mis gaan met deze titel?

Het was te denken dat Ready at Dawn zou terugkeren naar de PSP. Met Daxter en God of War: Chains of Olympus, hun eerste games, maakten ze twee PSP toppers terwijl hun derde game - de Wii game Okami - minder goed ontvangen werd en slechter verkocht. Dan is het logisch om terug te keren naar de console die je groot maakte. En dat doen ze goed. Chains of Olympus was een toppertje en Ghost of Sparta lijkt dat opnieuw te worden. Zeker de aanwezigheid van koning Midas spreekt me aan, het toont aan dat er nog iconische figuren zijn die ontbreken in de God of War mythologie. Meer verwacht ik eigenlijk niet meer, na vier delen gespeeld te hebben weet ik ondertussen al dat de gameplay mij ligt en is het enkel kwestie van het verhaal leuk genoeg te houden.
|