Gedurende de E3 leerden we niet alleen dat Project Natal verder ging onder de naam Kinect, maar tevens dat de eerste games vooral een casual doelgroep aan moet spreken.
Eén van de weinige titels die de hardcore gamer aan moet spreken is Child of Eden, echter is deze game ook met de traditionele controller te spelen. Toch maakt Sega West president Mike Hayes zich geen enkele zorgen, volgens hem zullen de hardcore games namelijk volgen. Sterker nog, SEGA is hier al druk mee bezig, ze ontwikkelen namelijk een 'verfijnde' titel voor het hardcore publiek die eind 2011 / begin 2012 moet verschijnen.
Hayes denkt verder dat we bij de E3 van 2011 verbeterde features van Kinect zullen zien omdat ontwikkelaars er dan al langer mee werken. Kinect is gecompliceerd om mee te werken en om die reden hebben ontwikkelaars meer tijd nodig om er alles uit te halen. Om die reden hebben ze meer dan een jaar nodig om daadwerkelijk een hardcore game te kunnen laten zien.
Dat we al meer gezien hebben op dit gebied van PlayStation Move is volgens Hayes niet vreemd. Deze technologie ligt dichter bij die van de Nintendo Wii, waardoor de leercurve kleiner is. Echter, of het nu gaat om Move of Kinect, ze willen niet simpelweg ideeën kopiëren die ze al voor de Nintendo Wii gebruikt hebben, in plaats daarvan willen ze met innovatieve titels komen.
|