Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

[Upd.] LittleBigPlanet 2 met eerste details


Door Rene Groen op 08-05-2010 om 13:42
Bron: NeoGAF

Al geruime tijd zijn er hints naar LittleBigPlanet 2, maar toch ging dit nooit gepaard met specifieke details. Vandaag leren we echter de eerste details uit de nieuwste uitgave van Game Informer.

Om het overzichtelijk te houden is de informatie opgedeeld in losse punten:

Over de eerste LittleBigPlanet:
- De eerste LittleBigPlanet was nooit als platformgame bedoeld.
- Inmiddels zijn er bijna twee miljoen levels online verkrijgbaar.
- Gemiddeld verschijnen er 56.000 levels per week online.

Over LittleBigPlanet 2:
- De sequel focust zich minder op het platformen in het algemeen, en geeft je meer een basis om je eigen game te creëren.
- Er is een geheel nieuwe level creator en is het niet enkel een tool om platformgames mee te maken.
- De game moedigt spelers aan om geheel nieuwe game types te bedenken. Je kunt bijvoorbeeld een shooter, racer, puzzelgame, Space Invaders kloon of zelfs een RPG ontwikkelen.
- Het is zelfs mogelijk om de HUD aan te passen. Een voorbeeld is de integratie van een health bar voor een fighter.
- Eén van de medewerkers bij Media Molecule heeft een geheel functionerende Command & Conquer kloon gemaakt.
- Eén van de nieuwe creatietools, welke volgens de ontwikkelaar zeer belangrijk is, is de 'direct control seats'. In LittleBigPlanet maakte vrijwel iedereen voertuigen die je met R1 liet accelereren, nu heeft de ontwikkelaar bijvoorbeeld een auto gemaakt met rubberen wielen onder een fles, waarbij de stoel er bovenop geplaatst werd om deze direct te controleren. Om dit te doen verscheen er een interface waarin een PlayStation 3 staat, zodat je de knoppen in kunt drukken om het voertuig te besturen. Als voorbeeld kun je de Sixaxis aanspreken om deze te draaien om gas te geven, en de X-knop te gebruiken om te toeteren. Je kunt dit toewijzen aan ieder voertuig, waardoor je per voertuig andere controls in kunt stelen.
- We zijn niet langer beperkt tot de geluiden uit de game zelf, je kunt namelijk je eigen geluiden en stemmen opnemen en deze toewijzen aan karakters en objecten. De Magic Mouth uit het origineel is hiermee verdwenen.
- Je kunt dit keer je eigen controleschema maken om zo je game mee te maken. Bij de 8/16-bit remakes / tributes diende je je te houden aan de gameplay mechaniek die de game je voorschotelde, dit keer krijg je echter veel meer directe controle over dit schema. Hierdoor kun je, en de ontwikkelaar noemt dit voorbeeld zelf, de perfecte recreatie van Yoshi's Island maken en het met iedereen delen.
- Er is een in-game microchip die functioneert als calculator en zeer simpel is in gebruik. Dit is een hommage aan PSN gebruiker Upsilandre.
- Vijanden in het origineel konden alleen geprogrammeerd worden met basiscommando's en werden daardoor neergezet als een marionet. Dit keer kunnen spelers de Sackbot gebruiken, een template voor een vijand, en diens AI tweaken en aankleden zoals ze dit zelf willen. Om de diversiteit te bewaren kun je zelf de zwakke punten bij deze vijand aanwijzen en bepalen of deze bijvoorbeeld bang is voor hoogtes. Ook zijn routine kun je zelf programmeren, alsmede de grootte van deze vijand. De sackbots zijn op een zelfde manier te besturen als een voertuig.
- Als voorbeeld nam Media Molecule een discoscene. Twee ontwikkelaars werkten samen aan een Sackbot en lieten deze dansen, waarna ze deze twintig keer kopieerden, maar wel ieder hun unieke look gaven.
- Er zijn opties om filmpjes te editten, denk aan de instelling van de camera hoek en het opnemen van stemmen.
- Iedere LittleBigPlanet 2 speler krijgt zijn eigen profiel op LBP.me. Het profiel laat de activiteit van spelers zien, alsmede previews van hun ontwikkelde stages.
- Wanneer je niet bij je PlayStation 3 in de buurt bent kun je snel een foto nemen met je smartphone om een online preview van je level te zien en deze direct in je queue te plaatsen.
- Wanneer je meerdere levels maakt kun je deze stages aan elkaar rijgen zodat ze in elkaar over vloeien.
- Net als de Metal Gear Solid paintball gun kent ook deze titel een nieuwe gadget: de grappling hook. Dit is slechts één van de nieuwe gadgets die het spel kent.
- Alle DLC uit het origineel zal overgezet worden naar LittleBigPlanet 2, inclusief content packs, kostuums, etc.
- Het verhaal zal op een zelfde manier worden overgezet, zo zijn er nog altijd dezelfde perspectieven en draait dit verhaal nog altijd om de run-jump-grap gameplay. Verschil is wel dat het dit keer niet draait om landen, maar om bepaalde periodes binnen de tijd. De volgende levels zijn tot nu toe bekend:

* Techno Renaissance: Een alternatieve blik naar de Renaissance. Een karakter die lijkt op Leonardo da Vinci bestuur je door een level met een technologietwist.
* Steam & Cake: Een level in Steampunk-stijl gebaseerd op een fucked-up thee en cake feestje.
* Neon Propaganda: Speelt zich af in de koude oorlog waarbij de Sackboy een libererende, onderdrukte fabriekswerker is. Dit level is zeer kil in zijn uitstraling.
* Fluffy High-Tech: Verschillende technologieën, denk aan videomuren, zijn gecombineerd met konijnen en snoezige schapen. Het is een koude, futuristische omgeving die bevolkt zijn door schattige schepsels.
* Designer Organic: Eko-architectuur komt samen in de natuur. Het is omschreven als 'art noveau'. Dit level draait geheel om de natuur en het design bestaat dan ook overwegend uit planten.
* Hand-Made Arcade: Een tribuutlevel aan de vele arcadeklassiekers. Omarmt de handgemaakte art uit de eerste titel, pixels bestaan uit hout en karton.

Update: Ondertussen heeft Media Molecule op haar Twitter bevestigd dat het bovenstaande allemaal op waarheid berust, en dat ze dus werken aan LittleBigPlanet 2. De volledige onthulling kunnen we verwachten op maandag.

quote:
"It's all true! We're excited to say that we are making LittleBigPlanet 2 - Full mega details on Monday :)"



17:49  Green Day met PAL packshot
13:08  'Nieuwe Bungie game is uniek'
 Reacties (34)
 Pagina: 1 | 2
Gast (213.46.110.xxx) op 08-05-2010 om 16:52
Nu koop je niet namelijk niet één game namelijk LBP 2 maar oneindig meer!!!!!

GekooktEi op 08-05-2010 om 17:05 [Niv: 483 / Exp: 24134]
@ Scar

Weet ik... Ik zeg toch dat ik het fijn vind dat alles over wordt gezet?

GanGsterG op 08-05-2010 om 17:38 [Niv: 256 / Exp: 12782]
Je kan ook een soort van shooter minigame maken in LBP2.
Dat vind ik al indrukwekkend.

Techin op 08-05-2010 om 17:43 [Niv: 11 / Exp: 574]
WTF Als ze dit allemaal kunnen realiseren, dan is het een echte revolutie op gamegebied!

Cervantes op 08-05-2010 om 17:49 [Niv: 117 / Exp: 5871]
gisteren voor de tweede x uitgespeeld met een ander vriend
blijft leuk!

D: op 08-05-2010 om 18:07 [Niv: 172 / Exp: 8612]
Jullie lezen het allemaal verkeerd, je kunt niet je eigen game maken maar je eigen gamethema.
Het is echt geen php, en ook geen interface.

Gast (85.147.17.xxx) op 08-05-2010 om 18:25
yes!!!! super game, nog leuker met een vriend co-up

elke ps3 bezitter moet deze gespeeld hebben!!

Gast (83.82.250.xxx) op 08-05-2010 om 19:24
Sony bewijst maar weer eens dat ze de besten zijn!!! :D

XDthomasXD op 09-05-2010 om 19:06 [Niv: 2 / Exp: 116]
Dames en heren. ik ben een lbp-celebrity, ik had 2 levels kill spongebob en kill spongebob2 deel een is gebanned. hij was 20000 keer gespeeld. Ik ben zeer blij met deze aankondiging, dit wordt een must-buy

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
LittleBigPlanet 2
Type:
Game
Releasedatum:
21-01-2011
Ontwikkelaar:
Media Molecule
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media