Met de verschijning van The Conduit zette ontwikkelaar High Voltage hoog in, maar deze hoge standaard werd niet waargemaakt.
De titel zou grafisch een topper worden en op het gebied van gameplay een nieuwe standaard neer gaan zetten. Mooie beloftes, maar toen de reviews naar buiten kwamen bleek de game deze belofte niet in te kunnen lossen.
Ook voor de sequel, Conduit 2, zet de ontwikkelaar wederom hoog in. Eric Nofsinger, baas van de studio, laat weten dat ze er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het spel aan de verwachtingen zal voldoen. De reden hierachter is dat ze met veel liefde aan de game werken, en ook veel liefde kennen voor het publiek die de game zal gaan spelen.
Nofsinger legt de schuld voor het falen van het eerste deel verder geheel bij de studio zelf, zo zouden ze teveel tegelijkertijd willen doen. Over het resultaat laat hij weten:
quote: “The result was a game that is fun to play and is solid overall, but never quite manages to excite its audience with inspired visions of a darkly futuristic world that’s being torn apart by aliens.”
He added, speaking of the first game: “It really was a lot for the team to handle at one time.
“The result was a game that is fun to play and is solid overall, but never quite manages to excite its audience with inspired visions of a darkly futuristic world that’s being torn apart by aliens.”
|