Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
10 Mei 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Preview:

Majin and the Forsaken Kingdom


Door Joni Philips op 15-04-2010 om 07:30
Bron: Gamed

In samenwerking met Namco Bandai Games ontwikkelt Genji en Folklore ontwikkelaar Game Republic momenteel Clash of the Titans en Majin and the Forsaken Kingdom voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. Vandaag werpen we een blik op Majin and the Forsaken Kingdom.

Terwijl het Genji team hard werkt aan Clash of the Titans, wordt Majin and the Forsaken Kingdom ontwikkeld door het Folklore team. Dit valt onmiddellijk op aan de grafische stijl, Folklore en Majin and the Forsaken Kingdom gebruiken namelijk dezelfde kleurrijke graphics en fantasierijke omgevingen. Op deze manier brengt Majin een prachtige wereld tot leven, maar deze wereld heeft vele problemen. Ooit was de wereld van Majin zeer vredig, maar een duistere kracht heeft het land veroverd en bijna alle inwoners uitgeroeid. Velen probeerden het land te bevrijden, maar ze werden verslagen door duistere monsters. Honderd jaar later probeert ook de held van onze game om het gevallen koninkrijk te bevrijden. Aan het begin van zijn tocht ontmoet hij Majin, een groot monster dat zijn geheugen kwijt is.


Nu moeten de jongen en het monster samenwerken om het koninkrijk te bevrijden en om Majin's achtergrond te leren kennen. De band tussen jongen en monster speelt een hoofdrol in de game, het wordt dan ook een emotionele reis waarin moed en respect zeer belangrijk zijn. De twee reizen continu samen, dus is het logisch dat ook de gameplay inspeelt op de relatie tussen de twee. Je speelt continu als de jongen, maar je kunt gemakkelijk commando's doorgeven aan Majin. Je kan hem bijvoorbeeld gebruiken om een puzzel op te lossen. Om te overleven is het zeer belangrijk dat beide personages samenwerken want de ene is slim terwijl de andere krachtig is. Tijdens gevechten moet de jongen vooral ontwijken terwijl Majin de vijanden verslaat.

Gedurende het avontuur zullen beide personages ook krachtiger worden, Majin leert bijvoorbeeld nieuwe vaardigheden waardoor je toegang krijgt tot gebieden die voorheen niet toegankelijk waren. Je kunt dit concept best vergelijken met Metroid Prime: een groot deel van de omgeving is beschikbaar, maar je moet bepaalde power-ups hebben om andere delen van de omgeving te bereiken. Op deze manier moet je het gevoel krijgen dat Majin and the Forsaken Kingdom zich afspeelt in een grote, open wereld, of beter gezegd, in een echt fantasieland dus. Met de Netherworld levels in Folklore bewees Game Republic reeds dat men dit soort omgevingen kan ontwerpen. Hopelijk weet men dit te herhalen met Majin and the Forsaken Kingdom. Level- en puzzeldesign wordt namelijk zeer belangrijk voor het succes van deze game.


Qua gameplay lijkt Majin een mix te worden tussen van platforming, puzzelen, vechten en stealth. Soms is het namelijk beter om je vijanden voorbij te sluipen. Deze Action-Adventure heeft dus alles in huis om een lekker gevarieerde ervaring te bieden. Stilletjes hopen we dan ook dat deze game het waarmaakt. We hebben voorlopig nog maar weinig van het spel gezien, maar het lijkt een gezonde mix tussen games als Ico (kijkend naar het uiterlijk van het hoofdperosnage), Folklore (kijkend naar de graphics) en The Last Guardian (gezien de relatie tussen de hoofdpersonages) te worden. Of de game echt leuk wordt, mogen we deze zomer ontdekken. Majin and the Forsaken Kingdom verschijnt - onder voorbehoud - deze zomer op de PlayStation 3 en de Xbox 360.


07:31  What Did I Do To Deserve This 2
07:30  Meer beelden Majin and the Forsaken Kingdom
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (91.179.26.xxx) op 15-04-2010 om 13:19
dat wezen deed me al aan de wezens uit Folklore denken *D

Scar op 16-04-2010 om 13:04 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Ik heb de trailer net bekeken, en spreekt me wel erg aan, zeker een titel om in de gaten te houden.

Gast (82.174.249.xxx) op 17-04-2010 om 00:47
doet me aan fable 2 denke

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Majin and the Forsaken Kingdom
Type:
Game
Releasedatum:
26-11-2010
Ontwikkelaar:
Game Republic
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media