Review: Killer7
Door Gideon op 01-08-2005 om 12:00
|
|
Ben jij die man of vrouw die opzoek is naar een lekkere actiegame? Een game waarin je zelf rondloopt en alles om kunt knallen? Niet teveel tegenstand? Is een verhaal voor jou alleen maar oponthoud van de actie en moet deze actie duidelijk en overzichtelijk in beeld worden gebracht?
Laat Killer7 dan maar lekker in de schappen liggen. Weet je, stop ook maar met het lezen van deze review, want ik kan je nu al vertellen dat deze game niets voor jou is. Killer7 is vreemd. Killer7 is vreemder dan welke game dan ook. De game kent hoogte- en dieptepunten en mocht jij die ene gamer zijn die wel geïnteresseerd is in deze artistieke game, dan is deze review voor jou.
Een van de filmpjes waarin het verhaal wordt verteld.
In Killer7 speel je Harman Smith. Harman Smith bestaat weer uit Garcian Smith, Dan Smith KAEDE Smith, Kevin Smith, Coyote Smith, Con Smith en Mask de Smith. Of toch niet? Harman Smith is op het eerste gezicht een hulpeloze, oude man met een gespleten persoonlijkheid waar je 'U' tegen zegt. De beste man krijgt via een tussenpersoon opdrachten om bepaalde (hooggeplaatste) mensen te vermoorden en dit moorden doet hij door gebruik te maken van zijn verschillende ik's. Of toch niet? Ondertussen is de wereld gezuiverd van allerlei kwaad, door bijvoorbeeld vervoer via de lucht uit te bannen. Het is eindelijk vrede op aarde, totdat een kwade terroristische organisatie de kop opsteekt. Deze organisatie onder leiding van een geschifte genie bestaat uit een soort van monsters genaamd Heaven Smile. Deze monsters zijn onzichtbaar en blazen zichzelf op als ze contact maken met een persoon; geen lui om rustig mee te praten dus. De groep van Harman, genaamd Killer7, lijkt de enige die de wereld nog kan redden. Of toch niet?
Hoezo vrede op aarde?!
Het zal je misschien al opgevallen zijn dat ik welgeteld driemaal 'of toch niet' heb gezegd. Deze hoogstwaarschijnlijk irritante tussenkomst heeft namelijk een goede reden: Killer7 heeft een dijk van een verhaal wat je constant op het verkeerde been zet. Zonder enige introductie begin je te spelen en langzaam aan ontvouwt zich een geweldig plot. Regelmatig zul je niet snappen waar het nu weer over gaat, om tien minuten later door een bepaalde uitspraak of hint weer helemaal bij te zijn. Je zou eigenlijk best wel kunnen stellen dat Killer7 voor een groot deel het moet hebben van het verhaal, want als we naar de gameplay kijken, dan laat de game hier en daar zeker wat steekjes vallen.
In Killer7 loopt je door op één knop te drukken. Je analoge stick kun je wat dat betreft loslaten; je loopt een vastgestelde route. Door op weer een ander knop te drukken keert je personage 180 graden om en kun je dezelfde route belopen, alleen dan de andere kant op. Als er een splitsing in het pad komt, dan kun je met je analoge stick de richting aanwijzen waar je heen wilt. Mocht je tijdens het spelen een vreemde lach of een raar belletje horen, zorg dan maar dat je snel in first person mode gaat, want je zult een van de vijanden moeten doorzeven. Deze vijanden zie je niet, dus je zult je omgevingen eerst moeten scannen, want in praktijk betekent dat je eerst een aantal keer op de scan knop zult rossen. Nadat je de vijand zichtbaar hebt gemaakt, kun je beginnen met het knalfestijn.
First Person Mode ziet er zo uit.
Dit knallen neemt een grote rol in bij Killer7. Elke persoonlijkheid heeft een ander wapen. Zo kan KAEDE Smith inzoomen, terwijl Kevin Smith met messen gooit, waardoor hij niet hoeft te herladen. Dan Smith heeft weer een vrij standaard, maar krachtige gun terwijl Mask de Smith twee gigantische granaatwerpers heeft die wel constant herladen moeten worden. Het is dus wel degelijk van belang dat je goed weet wat je met welk personage kunt uithalen in bepaalde situaties. De vijanden in Killer7 vereisen ook telkens een andere tactiek (en er zijn behoorlijk veel verschillende vijanden!). Ze kunnen in principe (bijna) allemaal gewoon worden afgemaakt met genoeg kogels, maar je kunt ook kiezen voor een critical hit. Elke tegenstander heeft namelijk een zwakke plek die wordt aangegeven door een geel figuurtje. Als je deze plek raakt dan zal de tegenstander in één klap naar de eeuwige jachtvelden worden verbannen.
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
Beoordeling
Gameplay |
78 |
Sound |
85 |
Graphics |
90 |
Replay |
65 |
Tel er een punt bij op als je weet wat je koopt, haal er een punt af als je een 'normale' game wilt.
|
80 |
|
|
|
12:07 Trailer van Tales of Souls mode in Soul Calibur 3
11:39 Firaxis werkt aan games voor de Nintendo DS
|
Reacties (12) |
|
Pagina:
1
|
|
Alain Manche
op 02-08-2005 om 15:10
[Niv: 4 / Exp: 209]
|
Toch nog best royaal geweest in de review, ik vind hem persoonlijk wat minder waard.!
|
|
Gideon
op 02-08-2005 om 23:55
[Niv: 163 / Exp: 8165]
|
Zoals ik al aangaf; het is echt heel lastig om deze game te becjiferen. De een vindt het geweldig, de ander vindt het kut.
|
|
Ivanhoe70
op 03-08-2005 om 15:24
[Niv: 0 / Exp: 1]
|
Met deze graphics-engine mogen ze alvast andere games maken. Spijtig van de beperkte vrijheid.
|
|
No use 4 a name
op 06-08-2005 om 11:20
[Niv: 0 / Exp: 6]
|
lijkt me zo'n meesterlijke game
ga em binnenkort wel halen voor mijn cube
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 06-08-2005 om 11:43
[Niv: 1181 / Exp: 59057]
|
ik zou wel oppassen voor de ""expliciete seksscenes""
|
|
No use 4 a name
op 06-08-2005 om 16:18
[Niv: 0 / Exp: 6]
|
ik zie meer sex op tv zonder dat ik t wil dus maak me nergens zorgen over
|
|
Gast (80.57.230.xxx)
op 14-09-2005 om 15:01
|
dit is egt een kankerspel
|
|
Gast (213.148.225.xxx)
op 20-09-2005 om 21:59
|
Dit vind ik dus een geweldig spel.
|
|
Gast (80.126.98.xxx)
op 18-10-2005 om 16:08
|
het spel is fuking kort |( :(
|
|
Gast (83.128.14.xxx)
op 14-07-2006 om 11:11
|
dit vind ik een van de beste (cube) spellen _O_
|
|
Gast (86.84.83.xxx)
op 22-08-2006 om 19:56
|
Geweldige game! _O_
|
|
Gast (86.88.221.xxx)
op 27-10-2006 om 20:03
|
hoe speel je dit :( :'( :'( |
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|