Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

'PS3 komende 2-3 jaar niet volledig benut'


Door Stefan van B op 27-10-2009 om 19:32
Bron: CVG

Insomniac Games heeft zich de afgelopen jaren hard ingezet voor de PlayStation 3. Men leverde namelijk al vier games af voor het apparaat en volgende week mag er daar één bij opgeteld worden. Insomniac Games weet dus ook als geen ander hoe het apparaat in elkaar zit.

Insomniac senior community manager James Stevenson vertelt ons dat het nog wel een jaartje of twee tot drie kan duren totdat ontwikkelaars pas echt de volledige kracht uit de PlayStation 3 gaan halen.

quote:
There's always ways we can become more efficient. The PlayStation platforms are built with a very high ceiling and I think that's part of the success Sony has had in creating these platforms with really long life spans.

The first couple of years are all about developers getting games up and working. You see what Naughty Dog has had the chance to do in the past two years. You've seen what we've been able to do in that time. This is where it gets exciting.

The PS3 still feels like a young system and I feel like it's finally hitting its prime. You've got the Slim, it's at a good price point now and sales are really picking up.

I still think you're not going to see the PS3 really maxed out for another two to three years. We're using all of the PS3 right now, but you can always be more efficient in the way you use it.


James vertelt dat er altijd een manier is waarop je efficiënter te werk kan gaan. PlayStation platforms hebben volgens hem een hoog plafond, waarin het succes ligt van de lange levensduur van een PlayStation console. De eerste jaren zie je dat ontwikkelaars hun games eerst goed lopende proberen te krijgen en dat ze pas daarna de kracht echt gaan benutten. De PlayStation 3 voelt volgens hem nog echt jong en volgens hem beleeft de console nu één van zijn hoogtepunten met de launch van de Slim en de prijsdaling. Hij sluit af met de conclusie dat de PS3 de komende twee tot drie jaar nog niet volledig benut gaat worden, aangezien het altijd efficiënter kan.


19:37  Star Trek Online met dertien screenshots
19:30  Twee plaatjes Star Wars: Battlefront: Elite Squadron
 Reacties (41)
 Pagina: 1 | 2
Gast (212.187.90.xxx) op 27-10-2009 om 21:29
Ik word geil van vliegtuigen en jullie?

Gast (213.73.199.xxx) op 27-10-2009 om 21:30
pech voor al die materialisten die in de schulden zitten

Shadowx op 27-10-2009 om 21:48 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Op moment dat men dus echt alles uit de console gaan halen is de PS4 al aangekondigt en bijna op de markt

Gast (62.194.249.xxx) op 27-10-2009 om 21:52
Hmmm, dus voorlopig, d.w.z. de komende drie jaar zullen we het moeten doen met de enkele uitschieters als Uncharted 2 en GT5? Oja Heavy Rain niet te vergeten, ook erg mooi. Maar het zullen enkele uitschieters blijven. Niet veel bedrijven hebben er de tijd en geld voor over om er zo iets moois van te maken, helaas dus. Als ze dan eenmaal een beetje efficient kunnen werken, over drie jaar dus, dan liggen de opvolgers (PS4 en Xbox3) alweer in de winkels en begint het verhaal weer van voren af aan...

Laat Sony liever eens een krachtige, maar daarnaast ook eenvoudig te programmeren console ontwikkelen. Niet alleen wij, maar ook Sony zelf heeft daar baat bij. Zes a zeven jaar wachten op games die het maximale uit je console halen niet voor niemand prettig.

Op deze manier hebben we pas rond 2018 ofzo games die het maximale halen uit de PS4. Tsja.

D i R T Y op 27-10-2009 om 22:45 [Niv: 31 / Exp: 1538]
behalve met UC 2!

GanGsterG op 27-10-2009 om 22:45 [Niv: 256 / Exp: 12782]
@gast 62.194.249.ja daar heb je gelijk in maar de ps3 is krachtiger doordat het moeilijker in elkaar zit.de 360 lijkt veel op een pc en makkelijk voor te programmeren.maar zoals je weet pc hardware verouderd sneller net als de 360 hardware hiermee wil ik niet zeggen dat de 360 qua hardware zwak is.het is heel moeilijk om de balans tussen een krachtige console en makkelijk te programmeren te vinden.hoeplijk lukt ze dat bij de ps4

maar ja ziet dat alleen de beste getallenteerde studios voor de ps3 kunnen ontwikkellen.pc studios zijn niet getallenteerd dat zie je valve kan gewoon niet omgaan met de ps3 ze vinden het te moeilijk.

Gewijzigd door GanGsterG op 27-10-2009 om 22:48

Gast (81.240.71.xxx) op 27-10-2009 om 23:35
Gast (62.194.249.xxx) op 27-10-2009 om 21:52

Uncharted 2 is gemaakt in 18 maanden tijd, dus je kan weldegelijk mooie games maken in korte tijd, maar dan moet je wel skills hebben zoals Naughty God.

Gast (87.211.243.xxx) op 27-10-2009 om 23:47
@Robert
Je kan een core toewijzen aan de GPU dus is het wel wat sterker dan een 7800

Cervantes op 28-10-2009 om 00:02 [Niv: 117 / Exp: 5871]
helaas

zie sang op 28-10-2009 om 00:20 [Niv: 80 / Exp: 3986]
Ik vraag me af waar jullie naar toe willen met de Gfx .
Voor mij is de ps3 al goed genoeg hij moet niet meer onder doen voor de 360.
Zou ook zeggen dat Msoft begint achter te geraken kwa Gfx

Gast (87.212.211.xxx) op 28-10-2009 om 18:33
@ Gast (77.249.8.xxx)

nee

DarthTedious op 28-10-2009 om 18:52 [Niv: 46 / Exp: 2276]
Ben ik de enige die denkt dat dit op een stomme smoes lijkt? Als het beter kan, doe dan je best. UC2 zag er geweldig uit en daar waren ze niet zo erg lang mee bezig. Na 5 spellen voor een console verwacht je toch dat ze nu weten hoe het moet.

Ik vind wel dat ze het 'kracht' van de PS3 mogen gebruiken voor andere functies naast gfx. Misschien groter gebieden of meer realisme (denk aan meer mensen in steden, beter water effecten, ect.). Ik ken nog spellen op de SNES die kleine details hadden, zoals weerspiegeling in spiegels op nachtkastjes of libellen die rond vijvers vlogen. Dat was geweldig om te zien in spellen. Maar dat kan blijkbaar niet meer, want alles moet grafisch perfect.

De gemiddelde spel van tegenwoordig heeft geen charme meer. Dat maakt de uitzondering wel extra speciaal.

Weslii op 29-10-2009 om 11:09 [Niv: 167 / Exp: 8338]
100% benutten lijkt me niet moeilijk en het zegt ook helemaal niks. Als je het systeem in een infinite loop stuurt benut je ook 100%, maar is het dan een goed spel?

Gast (194.120.29.xxx) op 29-10-2009 om 13:54
Ik heb uncharted 2 gekocht. Nooit geziene graphics op een console! En het volledig benutten verhaal is ook terecht. Kijk mr nr de GOW reeks die ook pas in de latere fase van de PS2 gelanceerd werden. We hebben nog gouden jaren in het verschiet als het op PS3 aankomt. Game on!

Akatora op 29-10-2009 om 18:12 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Duurt zeker nog 5 jaar voordat er goede PS3 games zijn, met uitzonderinfen uit gelaten.

Goof op 30-10-2009 om 18:39 [Niv: 96 / Exp: 4804]
Maar waarom is tot nu toe de ps3 dan niet volledig benut?

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ratchet & Clank: A Crack in Time
Type:
Game
Releasedatum:
04-11-2009
Ontwikkelaar:
Insomniac Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media