Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
18 November 2019 
(0) 
17 November 2019 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
16 November 2019 
(0) 
(0) 
15 November 2019 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(7) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 November 2019 
(0) 
(0) 
01 November 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Waarom gamehoesjes er toe doen!
Review:

Naruto Shippuden Legends: Akatsuki Rising


Door Joni Philips op 08-10-2009 om 10:26
Bron: Gamed

Na Naruto: Ultimate Ninja Heroes en Naruto: Ultimate Ninja Heroes 2 ontwikkelde Namco Bandai opnieuw een Naruto videogame voor de PlayStation Portable. Kan Naruto Shippuden Legends: Akatsuki Rising wel scoren, in tegenstelling tot zijn voorgangers?

In Akatsuki Rising wordt de speler geconfronteerd met een nieuwe dreiging, namelijk die van Akatsuki, wiens negen leden een grote bedreiging vormen voor Naruto. Gelukkig moet je ze niet allemaal verslaan, want Akatsuki Rising concentreert zich op het begin van Naruto Shippuden. Je moet onder andere Kakashi verslaan in een nieuwe Bell Test en de Kazekage redden van de Akatsuki leden. Uiteindelijk moet je het niet alleen opnemen tegen Akatsuki leden, maar ook tegen een serie bandieten die je regelmatig komen storen, en ook tegen enkele vrienden. Echt uitgebreid is deze verhaallijn echter niet, want de game eindigt na de eerste Naruto Shippuden Arc, de Arc waarin je de Kazekage moet redden zodat je niet moet vechten tegen Orochimaru of Sasuke, of latere Akatsuki vijanden.

Gelukkig heeft Namco Bandai enkele extra modes voorzien, want anders zou de game wel zeer kort uitvallen. Je speelt onder andere de Battle Mode, de Akatsuki Mode en de Mission Mode vrij. In de Battle Mode kies je een van de - weinige - personages in de game om te vechten tegen een ander personage voor een kort gevecht. Ook de Mission Mode is weinig indrukwekkend, deze bestaat simpelweg uit de eenvoudige, repetitieve missies die je al jarenlang kent uit de Naruto games. Alleen de Akatsuki Mode zal je aandacht nog echt trekken na het uitspelen van de Scenario Mode. In deze mode ga je namelijk aan de slag met de Akatsuki leden, wat een leuke verandering is ten opzichte van de andere modi.


In zijn totaliteit ben je dus even bezig om Akatsuki Rising uit te spelen, zeker aangezien de game ook een uitgebreide multiplayerfunctie heeft. De kans is echter reëel dat je het spel sneller beu wordt omdat de game weinig uitdagend is. In tegenstelling tot zijn voorgangers is Akatsuki Rising een Action-Adventure en geen vechtgame, wat eigenlijk alleen betekent dat je in lineaire omgevingen wordt geplaatst waarin schatkisten en vijanden verspreid staan. Nu hoef je alleen van het begin naar het einde te lopen en ondertussen de aanwezige vijanden verslaan. In deze omgevingen kunnen vijanden natuurlijk langs alle kanten opduiken, en daar valt de camera onmiddellijk op. Vijanden duiken vaak achter je op zodat je even moet rondlopen om de vijand te vinden of de D-Pad gebruiken, wat onhandig is.

Eens het vechten begint, gaat het gelukkig vlot, wat logisch is aangezien deze game verder bouwt op de engine die we al jaren kennen. Het systeem is natuurlijk aangepast voor Akatsuki Rising, het is nu eenvoudiger en verfijnder. Je zal zeer gemakkelijk de belangrijkste aanvallen bovenhalen. Een Rasengan of een Shadow Clone voer je uit door de rechter schouderknop in te drukken en dan bijvoorbeeld driehoekje of vierkantje in te drukken. Gemakkelijker kan niet en zo kun je dus met gemak de gevechten uit de serie naspelen. Het is zelfs iets te eenvoudig, je kunt de meeste gevechten zelfs winnen door alleen de aanvalsknop (vierkantje) in te drukken. Met deze knop voer je namelijk ook Kawarimi no Jutsu uit, waarmee je vijanden automatisch ontwijkt.

Aanvallen is dus letterlijk de beste verdediging, wat ideaal is voor jongere spelers, maar ervoor zorgt dat de game weinig uitdagend is. Enkel in de baasgevechten zul je meer strategie moeten gebruiken dan simpelweg op het aanvalsknopje drukken. In zulke gevechten merk je dat Namco Bandai toch een uitgebreid systeem heeft geďmplementeerd. In deze gevechten wordt het gebruik van items belangrijk en die selecteer je via het menu. Je zal echter snel constateren dat de game niet gepauzeerd wordt als je het menu opent, ondanks het feit dat dit gaat via de Start-knop. Daarvoor moet je naar de laatste tab van het menuscherm, wat vervelend is als je snel weg moet en het kan voor enkele onverdiende nederlagen zorgen. Aan de gameplay is dus veel verbetering mogelijk.


Dat geldt niet echt voor het geluid, dat meevalt. De meeste Naruto fans kennen de Japanse versie van de serie, wat vaak tot frustratie leidt wanneer games alleen de Engelstalige stemmen bevatten. Gelukkig moeten deze fans niet gefrustreerd zijn want Akatsuki Rising bevat ook de Japanse stemmen. In beide talen spraken de officiële stemacteurs een uitgebreide dialoog in zodat het goed klinkt en weinig in herhaling valt. Spijtig genoeg zit het met de muziek en de geluidseffecten minder goed. Ze zullen je zeker niet ergeren, maar vijf minuten na het uitschakelen van je PSP ben je de muziek al weer vergeten wat eigenlijk ook geldt voor de graphics. Qua animaties en personage-ontwerpen biedt de game exact wat je zou verwachten: redelijk goede voorstellingen van de anime.

De omgevingen zijn echter een serieus zwak punt in de game. De omgevingen zijn grotendeels lange en lineaire 'gangen' in een bepaalde omgeving, zoals een bos waarbij elke 'gang' er hetzelfde uitziet. Hierdoor vergeet je vaak langs welke kant je kwam en verdwaal je als je niet continu naar de kaart kijkt. De omgevingen zien er ook zeer pixelig uit op het kleine PSP scherm. Naruto Shippuden Legends: Akatsuki Rising is een uiteindelijk weinig opmerkelijke game: het vechtsysteem is te simpel en de vijanden zijn te dom waardoor je door de game vliegt en niet terugkomt, de omgevingen zien er grotendeels hetzelfde uit, de camera werkt tegen en er zijn weinig personages. Akatsuki Rising is uiteindelijk een doorsnee licentiegame, dus kunnen Naruto fans beter uitkijken naar het volgende deel.
Beoordeling
Gameplay   65
Sound   75
Graphics   65
Replay   70

Naruto Shippuden Legends is weinig opmerkelijk.
69


10:39  Over Firstlook 2009
10:23  Gearbox: 'Valve buit kleine studio's uit.'
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Ferdienandjuh op 08-10-2009 om 10:28 [Niv: 21 / Exp: 1057]
Misschien toch maar niet halen.. was wel benieuwd naar de game, maar als de gameplay wat tegenvalt, hoef ik 'm niet meer.

Gast (95.96.205.xxx) op 08-10-2009 om 19:04
hij is heeeeeeeeeel saai

Gast (95.96.205.xxx) op 08-10-2009 om 19:05
srry voor 2e comment maar de enemies zijn hetzelfde als uzamaki chronicles zie laatste screen

NL|MegaMika op 08-10-2009 om 21:54 [Niv: 134 / Exp: 6692]
Lijkt me inderdaad een baggergame. Jammer dat al die Naruto-ontwikkelaars er tegenwoordig zo weinig van bakken. Narutimate Accel is elk deel meer van hetzelfde (hoewel Yahiko Pain in het nieuwe deel weer een reden tot aanschaf is), Gekitou Ninja Taisen biedt met het jaar minder content en wordt dit jaar zelfs omgebouwd tot een fiasco, en op de DS wil ik er niet eens over beginnen.

Neem eens die GNT-engine, werk alle flaws weg, gooi er een goede dosis nieuwe personages en moves in en máák d'r weer eens wat van!

Gast (95.96.188.xxx) op 09-10-2009 om 00:15
je speelt niet met pein in accel3 spoiler freak

Gast (80.126.80.xxx) op 10-10-2009 om 03:42
im so naruto i shit chakra

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Naruto Shippuden Legends: Akatsuki Rising
Type:
Game
Releasedatum:
09-10-2009
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media